2255 COĞRAFYA DR.

GENEL BİLGİLER
Coğrafya Anabilim Dalı Doktora Programı Coğrafya alanında bilimsel araştırma ve bilginin analizini yapabilecek, yorumlayabilecek, özgün bir konuda bağımsız bir araştırma yapabilecek uzmanlar ve Doktora derecesine sahip araştırmacılar yetiştirmektedir. Program 2023-2024 Eğitim Öğretim yılından itibaren öğrenci alımına başlayacaktır. Coğrafya Doktora Programına; Eğitim Fakültelerinin Coğrafya Öğretmenliği bölümleri ile üniversitelerimizdeki Fen Edebiyat Fakültesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi (DTCF), Edebiyat Fakültesi, İnsani ve Sosyal Bilimler Fakültesi, İnsani Bilimler ve Edebiyat Fakültesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi gibi farklı isimler altındaki ve ileride yeni isimleri değişebilecek benzer Fakültelerin Coğrafya lisans programları mezunları ile denkliği yurt dışından YÖK tarafından kabul edilmiş coğrafya programı mezunlarını kapsamaktadır.

Amaçlar
Doğal ve Beşeri Ortam unsurları ile insan etkileşimi içerisinde bilimsel değerlendirmeler yapabilen, mekânın inşasını kavrayabilen, güncel sorunlara çözüm üreten ve yenilikçi teknolojileri kullanabilen bilime yenilikçi fikirler katan araştırmacılar ve bilim insanları yetiştirmeyi hedefler.


Kabul Koşulları
Enstitülerin Coğrafya Programlarından Yüksek Lisans derecesine sahip olan Coğrafya Uzmanları başvuru yapabilmektedir. ALES notu; ÜDS/KPDS/YÖKDİL ve denkliği kabul edilen yabancı dil sınavları geçerli notu ile Yüksek Lisans Mezuniyet Notunun Pamukkale Üniversitesi tarafından belirlenen oranlarına göre ve Pamukkale Üniversitesi Lisansüstü yönetmeliğinde belirtilen diğer şartlara göre sıralanacak listedeki başarı sırasına göre öğrenci kabul edilmektedir.

Mezuniyet Koşulları
Programın müfredatında yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri ve bir Doktora tezini başarıyla tamamlayan ve Pamukkale Üniversitesi lisansüstü yönetmeliğine göre mezuniyet için gerekli şartları sağlayan öğrenciler Tezlerini jüri önünde savunduktan ve başarılı olduktan sonra Doktora diploması almaya hak kazanırlar.

İstihdam Olanakları
Doktora mezunları, Türkiye’de iş yapan özel sektörün sunduğu zengin iş imkânlarından faydalanabildikleri gibi, bunların dışında da ilgili kamu kurum ve kuruluşlarında, çeşitli araştırma kurumlarında alan uzmanı olarak da çalışabileceklerdir. Mezunlar; gerekli pedagojik şartları yerine getirerek örgün eğitim kurumlarının orta öğretim programlarında Coğrafya öğretmenliği yapma hakkına sahip olabileceklerdir. İsteyen mezunlar üniversitelerde akademisyen olarak çalışmalarına devam edebilecektir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Coğrafya Dr. alanında Doktora Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
Doktora

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Üniversite içindeki başka bir enstitü anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları Senato tarafından belirlenir.

Dereceye Yönelik Kurallar
Programın müfredatında yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri ve bir Doktora tezini başarıyla tamamlayan ve Pamukkale Üniversitesi lisansüstü yönetmeliğine göre mezuniyet için gerekli şartları sağlayan öğrenciler Tezlerini jüri önünde savunduktan ve başarılı olduktan sonra Doktora diploması almaya hak kazanırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
İlgili alanda akademik kariyerine devam edebilir.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
ENSTİTÜ ANABİLİMDALI BAŞKANIProf. Dr. HASAN KARA  hasankara@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Coğrafyanın temel kavram ve olguları hakkında bilgi sahibi olmak
2Çalışmalarda elde edilmiş yeni bir sonucu veya değerlendirmeyi farklı disiplinlerle karşılaştırarak ortaya koyabilme.
3Sahada yapılan çalışmalar ile elde etmiş olduğu özgün sonuçları değerlendirebilme.
4Coğrafyada bilimsel yazı yazma ve yayınlama becerisini elde etmek.
5Coğrafya alanında yapılan bir araştırmada niceliksel ve niteliksel yöntem ve teknikleri kullanmak
6Araştırma alanında elde edilen verilerin analiz edilmesi, yorumlanması ve haritalanması becerisi kazanmak.
7Coğrafya araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanma
8Coğrafya alanında yapılan ulusal ve uluslararası çalışmaları takip edebilme ve alanındaki gelişimi gözlemleyebilme becerisi kazanma
9Alanındaki üst düzey dergilere ve kongrelere yayın gönderme yöntemlerini öğrenmek
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.
Görüş GeliştirmeBu teknik tüm öğrencilerin küçük gruplarla değil, sınıfça katıldıkları bir çalışmadır. Çelişkili, karşıt görüş içeren konular üzerinde gerçekleşen ve eğitsel düşünmeyi, başka görüşlere saygı duymayı öğretmek ve öğrencilerde görüş geliştirmek amacıyla kullanılan bir tartışma tekniğidir. Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren konular seçilir. “Kesinlikle Katılıyorum”, “Katılıyorum”, “Kararsızım”, “Katılmıyorum”, “Kesinlikle Katılmıyorum” ifadelerinin yazılı olduğu köşeler oluşturulur ve öğrencilerin savunduğu köşeye geçmeleri istenir. Tartışma sonunda kazanan ya da kaybeden grup yoktur. Gruplar, kişiler başta savundukları görüşü terk edip başka bir görüşe, hatta karşı çıktığı görüşe katılabilir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
Ders Planı

1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
- Zorunlu-1 3+0 6 Seçmeli
- Coğrafya Doktora Seçmeli-1 3+0 6 Seçmeli
- Coğrafya Doktora Seçmeli-1 3+0 6 Seçmeli
- Coğrafya Doktora Seçmeli-1 3+0 6 Seçmeli
- Coğrafya Doktora Seçmeli-1 3+0 6 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Coğrafya Doktora Seçmeli-1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
- Coğrafya Doktora Seçmeli-2 3+0 6 Seçmeli
- Coğrafya Doktora Seçmeli-2 3+0 6 Seçmeli
- Coğrafya Doktora Seçmeli-2 3+0 6 Seçmeli
- Zorunlu-2 3+0 6 Seçmeli
- Zorunlu-3 0+2 6 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Coğrafya Doktora Seçmeli-2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu-2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu-3

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
- Coğrafya Doktora Seçmeli - III 3+0 6 Seçmeli
- Coğrafya Doktora Seçmeli - III 3+0 6 Seçmeli
- Coğrafya Doktora Seçmeli - III 3+0 6 Seçmeli
- Coğrafya Doktora Seçmeli - III 3+0 6 Seçmeli
- Zorunlu- 4 0+2 6 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Coğrafya Doktora Seçmeli - III
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu- 4

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
- Zorunlu- 5 0+0 15 Seçmeli
- Zorunlu- 6 0+0 15 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu- 5
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu- 6

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
- Zorunlu- 7 0+0 20 Seçmeli
- Zorunlu- 8 8+0 10 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu- 7
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu- 8

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
- Zorunlu- 7 0+0 20 Seçmeli
- Zorunlu- 8 8+0 10 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu- 7
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu- 8

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
- Zorunlu- 7 0+0 20 Seçmeli
- Zorunlu- 8 8+0 10 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu- 7
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu- 8

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
- Zorunlu- 8 8+0 10 Seçmeli
- Zorunlu- 7 0+0 20 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu- 7
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Zorunlu- 8


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
TÜRKİYE’NİN SULAK ALANLARIS         
AVRASYA GÜVENLİĞİ VE JEOPOLİTİĞİS         
BÖLGESEL COĞRAFYA METODOLOJİSİS         
COĞRAFİ EKOLOJİ S         
COĞRAFYA BİLİM FELSEFESİS         
COĞRAFYA BİLİM TARİHİ S         
COĞRAFYA’DA MEKÂNSAL ANALİZ YÖNTEMLERİ S         
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ VE YÖNTEMLERİS         
ÇEVRESEL İZOTOPLAR VE JEOKRONOLOJİS         
DENDROKLİMATOLOJİS         
DOKTORA SEMİNERİ- IS         
DOKTORA SEMİNERİ- IIS         
DOKTORA TEZİS         
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİS         
DÜNYADA ŞEHİRLEŞMES         
EDEBİYAT COĞRAFYASIS         
GÖÇ ARAŞTIRMALARIS         
HAVA KALİTESİS         
KARSTİK SİSTEMLER VE SPELEOLOJİ S         
KUVATERNER ARAŞTIRMALARIS         
KÜLTÜR TURİZMİNİN COĞRAFİ KAYNAKLARIS         
KÜRESEL SU SORUNLARIS         
LİSANSÜSTÜ DANIŞMANLIKS         
METEOROLOJİK VERİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİS         
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİS         
NÜFUS POLİTİKALARIS         
PALEOİKLİM VE ÇEVRESEL ETKİLERİ S         
SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM YÖNETİMİS         
ŞEHİR İÇİ ARAZİ KULLANIMI S         
TEZ ÖNERİSİ HAZIRLAMAS         
TÜRK DÜNYASI JEOPOLİTİĞİ S         
TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASIS         
TÜRKİYE VE AVRUPA BİRLİĞİS         
TÜRKİYE’DE KENT KİMLİĞİ VE KENTSEL KORUMAS         
TÜRKİYE’DE ŞEHİRLEŞMES         
TÜRKİYE’DE YER DEĞİŞTİREN YERLEŞMELERS         
TÜRKİYE'DE COĞRAFYA BİLİMİNİN GELİŞİMİ S         
TÜRKİYE'DE ŞEHİRSEL PROBLEMLERS         
UYGULAMALI HİDROGRAFYAS         
YENİ DÜNYA DÜZENİ VE TÜRKİYES         
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIKS         
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi