1247 İLERİ TEKNOLOJİLER

GENEL BİLGİLER
Disiplinlerarası eğitim, çağın ihtiyaçlarını karşılamak üzere yeni anlayışlar üretebilen, işbirliğine dayalı öğrenebilen ve tümleşik düşünebilen öğrenciler yetiştirerek üniversite ve toplum arasında köprü kurmaktadır. İleri Teknolojiler Yüksek Lisans Programı, farklı disiplinleri bir araya getirmesi, yeni araştırma konuları ortaya çıkarması ve belirli bir disiplin içinde çözülemeyecek problemlere yoğunlaşma imkanı sağlaması açısından oldukça önemlidir. Bu çerçevede İleri Teknolojiler Yüksek Lisans Programı; sağlık, fen ve mühendislik gibi bilim dallarını kapsayan ve teknolojik gelişmeyi hedefleyen bir programdır. Ayrıca, üniversite-sanayi işbirliğini ön planda tutarak sağlanacak koordinasyon ile uygulamalı çalışmalar sonunda ekonomik değer içeren ticari sonuçlara ulaşılması adına sanayide henüz yaygın kullanımı bulunmayan ürünlerin ortaya çıkarılması ve bunların mevcut teknolojilere kazandırılması hedefleyerek farklı disiplinlerin birlikte ortak çalışmasına öncelik verilecektir.

Amaçlar
İleri Teknolojiler Yüksek Lisans Programı ile gelişmekte olan Türkiye’de AR-GE ve tasarım merkezlerinin, sanayi kuruluşlarının, bilim ve sanayi topluluklarının ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılamak üzere bilim, sağlık, fen, mühendislik ve teknoloji alanlarında çok disiplinli eğitim almış, eğitim ve sanayide kariyer gelişimine katkıda bulunacak güçlü bilimsel altyapıya sahip lisansüstü öğrencilerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir. YÖK 100/2000 doktora program ve AB Horizon 2020 program hedeflerine uygun, çok disiplinli bilgi kazanımı sağlanmış lisansüstü öğrencilerin yetiştirilmesi ile teknolojiye süreç, cihaz, tasarım, ürün ve hizmet kazandırılması amaçlanmaktadır.


Kabul Koşulları
İlgili güncel yönetmelik ve yönerge doğrultusunda ilan edilen koşulları sağlayan lisans mezunları başvuru yapabilirler.

Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet için öğrencinin 21 kredilik ders yükünü en az 3.00/4.00 ortalama ile tamamlaması, en az bir araştırma semineri vermesi ve bir yüksek lisans tezi hazırlayıp başarılı bir şeklide savunması gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
Kamu ya da özel sektörde istihdam edilebilmektedirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar İleri Teknolojiler alanında Yüksek Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
Yüksek Lisans

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK kapsamında gerçekleştirilmektedir.

Dereceye Yönelik Kurallar
Mezuniyet için öğrencinin 21 kredilik ders yükünü en az 3.00/4.00 ortalama ile tamamlaması, en az bir araştırma semineri vermesi ve bir yüksek lisans tezi hazırlayıp başarılı bir şeklide savunması gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından yeterli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
ENSTİTÜ ANABİLİMDALI BAŞKANIProf. Dr. CEREN GÖDE  cgode@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, İleri Teknolojiler ve ilgili alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
3Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
5Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
6Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözebilme becerisi.
7Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
8Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme.
9Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilecek seviyede en az bir yabancı dili kullanabilme.
10Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
11Alanı ile ilgili verileri toplama, yorumlama, uygulama ve kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
12Alanında edindiği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
PProgram yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBE 610 BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİK 3+0 7,5 Zorunlu
- İleri Teknolojiler Seçmeli-1 3+0 7,5 Seçmeli
- İleri Teknolojiler Seçmeli-1 3+0 7,5 Seçmeli
- İleri Teknolojiler Seçmeli-1 3+0 7,5 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İleri Teknolojiler Seçmeli-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBE 599 YÜKSEK LİSANS SEMİNERİ 0+2 7,5 Zorunlu
- İleri Teknolojiler Seçmeli-2 3+0 7,5 Seçmeli
- İleri Teknolojiler Seçmeli-2 3+0 7,5 Seçmeli
- İleri Teknolojiler Seçmeli-2 3+0 7,5 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İleri Teknolojiler Seçmeli-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBE 500 YÜKSEK LİSANS TEZİ 0+0 20 Zorunlu
FBE 700 UZMANLIK ALAN DERSİ 6+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBE 500 YÜKSEK LİSANS TEZİ 0+0 20 Zorunlu
FBE 700 UZMANLIK ALAN DERSİ 6+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİKZ            
LİSANSÜSTÜ DANIŞMANLIKZ            
UZMANLIK ALAN DERSİZ            
YÜKSEK LİSANS SEMİNERİZ            
YÜKSEK LİSANS TEZİZ            
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
AKILLI GİYSİ TEKNOLOJİLERİS            
AKILLI MALZEME KARAKTERİZASYONUS            
ANORGANİK KİMYADA ÖZEL KONULARS            
BİYOKONJUGASYON TEKNİKLERİS            
BİYOMALZEMELER VE BİYOUYUMLULUKS            
BİYOTEKNOLOJİNİN FİZYOLOJİK TEMELLERİS            
BOR VE SİLİSYUM KİMYASI VE ENDUSTRİYEL KULLANIMIS            
C# İLE GÖRÜNTÜ İŞLEMES            
ÇEVRESEL BİYOMARKÖRLER VE KİRLİLİK İZLEMES            
DERİ BOYALARI VE BOYAMA TEKNOLOJİSİS            
DERİ ENDÜSTRİSİ KATI ATIKLARI VE DEĞERLENDİRİLMESİS            
DOĞA KORUMA ÇALIŞMALARINDA TEKNOLOJİK UYGULAMALARS            
DÜNYA KLASMANINDA SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİMS            
EKSTREMOFIL FUNGUSLARIN FIZYOLOJILERI VE BIYOTEKNOLOJIK KULLANIMIS            
ELEKTROLİF ÇEKİM YÖNTEMİ, NANOLİFLER VE UYGULAMALARIS            
ELEKTRON MİKROSKOPİSİ VE İNCELEME YÖNTEMLERİS            
ENTOMOLOJİK MÜZE METOTLARIS            
ESR METODU İLE MALZEME KUSURLARIN MOLEKÜLER DÜZEYDE TESPİTİS            
FOTONİK VE UYGULAMA ALANLARIS            
GENEL AKAROLOJİS            
GÜÇ ELEKTRONİĞİ DEVRELERİNİN TASARIMI VE KONTROLÜS            
GÜNCEL MOLEKÜLER BİYOLOJİK TEKNİKLERS            
İLERİ DENEYSEL YÖNTEMLERS            
İLERİ MATEMATİKS            
İLERİ PLC VE SCADA UYGULAMALARIS            
İLERİ TEKNOLOJİ MALZEMELERİS            
İLERİ TEKNOLOJİDE SPEKTROSKOPİK YÖNTEMLERS            
İNŞAAT ALANINDA KULLANILAN TEKSTİL MATERYALLERİ VE TEKSTİL BAZLI KOMPOZİTLERS            
İNTERAKTİF TEKSTİLLER VE KORUYUCU GİYSİ MATERYALLERİS            
KATILARDA OPTİK VE LÜMİNESANSS            
KROMATOGRAFİK YÖNTEMLERİN TEMELLERİ VE KROMATOGRAFİDE SON TRENDLERS            
LABORATUVAR HAYVANLARINDA NANO TEKNOLOJİ UYGULMALARIS            
MEDİKAL TEKSTİLLERS            
METAL MATRİSLİ KOMPOZİTLER VE ÜRETİM YÖNTEMLERİS            
MİKROBİYAL TOKSİNLER VE SAPTAMA YÖNTEMLERİS            
MOLEKÜLER FARMAKOLOJİ VE İLAÇ ARAŞTIRMALARIS            
MOLEKÜLER FİLOGENETİK ANALİZLER S            
NANOMALZEMELER VE NANOTEKNOLOJİ UYGULAMALARIS            
ORGANİK ELEKTRONİK MALZEMELERS            
PROTEİN YAPI VE MÜHENDİSLİĞİS            
RASPBERRY Pİ İLE NESNELERİN İNTERNETİ (IOT) UYGULAMALARIS            
SİTOLOJİK-HİSTOLOJİK PREPARASYON VE GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİS            
SPEKTROSKOPİK YÖNTEMLERLE YAPI TAYİNİS            
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE TASARIMS            
TARIMDA SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE ORGANİK ÜRETİMS            
TARIMSAL ÜRETİMDE ÇEVRE DOSTU ÜRETİM YÖNTEMLERİS            
TEKSTİL ATIKLARININ ARITILMASI TEKNOLOJİSİS            
TEKSTİL İŞLETMELERİNDE STRATEJİK KARAR VERME TEKNİKLERİS            
TEKSTİL LİFLERİ VE BOYAMA TEKNİKLERİS            
TEKSTİL SEKTÖRÜNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE GERİ DÖNÜŞÜMS            
TEMEL HÜCRE BİYOLOJİSİS            
TOKSİK AJANLAR VE ÇEVRES            
TOPRAK BİYOLOJİSİS            
TOZ METALÜRJİSİ VE PARÇACIKLI MALZEME İŞLEMLERİS            
ÜRETİM/İŞLEMLER YÖNETİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLARS            
YENİLİKÇİ TEKNİK TEKSTİLLERS            
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi