471 ECZANE HİZMETLERİ

GENEL BİLGİLER
Eczanelerde, ilaç üretim firmalarında, laboratuvarlarda veya ilaç satış firmalarında çalışabilecek, her türlü ilacın adı, özellikleri, etkileri ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olan deneyimli meslek elemanları yetiştirmek amacı ile kurulmuş olan bir ön lisans programıdır.

Amaçlar
Düzenlenen reçetelerde yer alan ilaçları hastaya sunmayı amaçlamaktadır.


Kabul Koşulları
Pamukkale Üniversitesi Tavas Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Eczane Hizmetleri Programına; Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT puan türünde yeterli puanı almış öğrenciler alınmaktadır. Programlara ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında ancak önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler.

Mezuniyet Koşulları
Bir öğrencinin programdan mezun olabilmesi için toplamda 120 AKTS seçmeli ve zorunlu derslerini ve 30 iş günü zorunlu yaz stajını başarıyla tamamlaması, mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının en az 2.25 olması gereklidir.

İstihdam Olanakları
Bu bölümden mezun olan öğrencilerimiz kamu ve özel kuruluşlar, eczaneler, devlet veya özel sektöre ait hastaneler, medikal ve ilaç sektörünün çeşitli alanları, ilaç firmaları ve ilaç depolarında çalışma imkanı bulabilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Eczane Hizmetleri alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Bir öğrencinin programdan mezun olabilmesi için toplamda 120 AKTS seçmeli ve zorunlu derslerini ve 30 iş günü zorunlu yaz stajını başarıyla tamamlaması, mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının en az 2.25 olması gereklidir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3.sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIÖğr. Gör. SELİN ENGÜR ÖZTÜRK  selino@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1 İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır.
2Güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
3Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve yetki sorumluluklarıyla mesleki etik ilkelerini bilmek ve uygulamak
4Eczane Hizmetlerinde sahip olduğu temel bilgi ve becerilerini Sağlık Hizmetleri alanında etkin olarak uygulamak
5Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak
6Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı kavramak
7Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilme
8Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak
9Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak
10Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek
11Mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını kullanma rapor yazma ve etkili sunum yapabilme becerisi.
12İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında bilgiye sahiptir.
13Laboratuvar ortamında kullanılan cihazları tanıma ve bunlarla çalışabilme.
14Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olabilme
15Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme
16Bireyin fizyolojisini temel düzeyde kavrayabilme
17Eczane Hizmetleri Programı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır
18Kozmetik hammaddelerin sınıflandırılmasını, hangi amaçla, hangi ürünlerde ne kadar kullanılacağını, hangi özellikleri taşıması gerektiğini bilmek
19Kozmetiği tanımlamak ve sınıflandırmak
20Laboratuvar güvenliği ve insan sağlığı açısından tehlikeli kimyasallar ile çalışırken alınması gereken tedbirlere hakim olmak.
21Kozmetikte kullanılan taşıyıcı sistemleri tanımlayabilmek, kozmetik ürüne göre kullanılması gereken taşıyıcı sistem seçimi yapabilmek
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ECZ 101 TEMEL BİYOLOJİ 2+0 3 Zorunlu
ECZ 103 MESLEKİ TERMİNOLOJİ 2+0 4 Zorunlu
ECZ 105 ECZANE TEKNİKERLİĞİNE GİRİŞ 3+0 5 Zorunlu
ECZ 107 TEMEL HALK SAĞLIĞI 2+0 3 Zorunlu
ECZ 109 TEMEL KİMYA 2+0 3 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
- Yabancı Dil - I 2+0 2 Seçmeli
- Seçmeli-I 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-I 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-I
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil - I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ECZ 102 FARMASÖTİK MİKROBİYOLOJİ 2+2 3 Zorunlu
ECZ 104 STAJ 0+0 5 Zorunlu
ECZ 106 TEMEL FİZYOLOJİ 2+0 3 Zorunlu
ECZ 108 TEMEL BİYOKİMYA 2+0 3 Zorunlu
ECZ 110 ECZANE HİZMETLERİNDE İLAÇ BİLGİSİ 3+0 4 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli-II 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-II 3+0 3 Seçmeli
- Yabancı Dil - II 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-II
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil - II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ECZ 201 TEMEL HASTALIK BİLGİSİ 2+0 2 Zorunlu
ECZ 203 ECZACILIKTA TEMEL HESAPLAMALAR 2+0 3 Zorunlu
ECZ 205 PRATİK İLAÇ BİLGİSİ-I 3+0 4 Zorunlu
ECZ 207 FARMASÖTİK TOKSİKOLOJİ 3+0 2 Zorunlu
ECZ 209 DOĞAL ÜRÜNLER-I 2+0 3 Zorunlu
ECZ 211 ECZANE KAYITLARI VE STOK YÖNETİMİ 2+0 2 Zorunlu
ECZ 215 İLK YARDIM 2+0 2 Zorunlu
ECZ 213 ECZANE HİZMETLERİ UYGULAMALARI-I 2+1 4 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli-III 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-III 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-III

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ECZ 202 DOĞAL ÜRÜNLER-II 2+0 3 Zorunlu
ECZ 204 SAĞLIK PSİKOLOJİSİ 2+0 3 Zorunlu
ECZ 206 PRATİK İLAÇ BİLGİSİ-II 3+0 4 Zorunlu
ECZ 208 TEMEL PATOLOJİ 2+0 3 Zorunlu
ECZ 210 FARMAKOVİJİLANS 2+0 3 Zorunlu
ECZ 212 İLAÇ ŞEKİLLERİ VE TIBBİ MALZEME 3+0 4 Zorunlu
ECZ 214 ECZANE HİZMETLERİ UYGULAMALARI-II 2+1 4 Zorunlu
- Seçmeli- IV 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli- IV 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli- IV


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                     
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                     
DOĞAL ÜRÜNLER-IZ                     
DOĞAL ÜRÜNLER-IIZ                     
ECZACILIKTA TEMEL HESAPLAMALARZ                     
ECZANE HİZMETLERİ UYGULAMALARI-IZ                     
ECZANE HİZMETLERİ UYGULAMALARI-IIZ                     
ECZANE HİZMETLERİNDE İLAÇ BİLGİSİZ                     
ECZANE KAYITLARI VE STOK YÖNETİMİZ                     
ECZANE TEKNİKERLİĞİNE GİRİŞZ                     
FARMAKOVİJİLANSZ                     
FARMASÖTİK MİKROBİYOLOJİZ                     
FARMASÖTİK TOKSİKOLOJİZ                     
İLAÇ ŞEKİLLERİ VE TIBBİ MALZEMEZ                     
İLK YARDIMZ                     
KARİYER PLANLAMAZ                     
MESLEKİ TERMİNOLOJİZ                     
PRATİK İLAÇ BİLGİSİ-IZ                     
PRATİK İLAÇ BİLGİSİ-IIZ                     
SAĞLIK PSİKOLOJİSİZ                     
STAJ Z                     
TEMEL BİYOKİMYAZ                     
TEMEL BİYOLOJİZ                     
TEMEL FİZYOLOJİZ                     
TEMEL HALK SAĞLIĞIZ                     
TEMEL HASTALIK BİLGİSİZ                     
TEMEL KİMYAZ                     
TEMEL PATOLOJİZ                     
TÜRK DİLİ - IZ                     
TÜRK DİLİ - IIZ                     
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21
BİYOTEKNOLOJİS                     
ÇEVRE KİMYASIS                     
FARMAKOLOJİ VE AKILCI İLAÇ KULLANIMIS                     
İLAÇTA KALİTE KONTROLS                     
İNGİLİZCE - IS                     
İNGİLİZCE - IIS                     
İŞ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİS                     
KANSER MOLEKÜLER BİYOLOJİSİS                     
KOZMETİK ÜRÜNLERS                     
LABORATUVAR MALZEMELERİ VE GÜVENLİĞİ S                     
MOLEKÜLER FARMAKOLOJİS                     
NUTRASÖTİKLER VE BESİN DESTEKLERİS                     
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIS                     
TÜRKİYE'DE SAĞLIK SİSTEMİS                     
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi