433 TURİST REHBERLİĞİ

GENEL BİLGİLER
Program ÖSYM tarafından gerçekleştirilen Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın (YKS) TYTPuanı ile öğrenci kabul etmektedir. Programın öğretim dili Türkçe’dir. Öğrenciler mezun olmak için toplamda120 Kredilik (AKTS) dersten başarılı olmak zorundadır. Bu dersler zorunlu, mesleki seçmeli ve seçmeli derslerden oluşmaktadır. Öğrenciler dört yarıyıla yayılan zorunlu İngilizce derslerinin yanı sıra ikinci yabancı dil eğitimi de almaktadır. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için ikinci koşul zorunlu stajdır. Öğrenciler Turist Rehberliği Programı için- belirtilen şartlara uyan işletmelerde otuz (30) iş günü staj yaparak mezun olmaktadır. Bu koşulları sağlayan öğrenciler ‘Turist Rehberliği önlisans Diploması’ derecesi alır. Ancak Turist Rehberi olabilmek için Türkiye Turist Rehberleri Birliği (TUREB) tarafından düzenlenen uygulama gezilerine katılmış olmak ve ilgili mevzuatın belirlediği koşullarda yabancı dil yeterliliğinin sağlanması gerekmektedir.

Amaçlar
Programın amacı, ülkemizin tabiat ve kültür varlıkları hakkında yerli ve yabancı ziyaretçilere tanıtımını yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahip olan, iyi derecede yabancı dil bilen; ülkemizi, tarihi, kültürü ve coğrafyasıyla en iyi şekilde tanıyan ve aktarabilen, insan ilişkileri kuvvetli, analitik düşünebilen nitelikli turist rehberleri yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Adayların meslek yüksekokullarına kayıtları, Yükseköğretim Kurulu ve Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenecek esaslara uygun olarak yapılır. Üniversiteye kayıt işlemi adayın bizzat kendisi tarafından yaptırılır. Ancak haklı ve geçerli mazereti olanların kayıtları yakınları tarafından da yaptırılabilir. Üniversiteye kesin kayıt yaptıran öğrenciye öğrenci kimlik kartı verilir. Meslek Yüksekokullarına kayıt için; 1) Lise veya dengi meslek okulu mezunu olmak; yabancı ülke liselerinden alınan diplomaların, denkliği Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış olmak, 2) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonucunda o öğretim yılında Turist Rehberliği Programına merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilmiş bulunmak, şartları aranır.

Mezuniyet Koşulları
Turist Rehberliği alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.25 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Ayrıca zorunlu stajların yapılması gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
Mezun olduktan sonra rehberlik yapabilmek için gerekli şartları da yerine getirdikten sonra mezunlarımızın iş bulma imkanları genel olarak şöyle sıralanabilir. Türkiye Seyahat Acentaları Birliğine(TURSAB) üye olan A,B VE C grubu seyahat acentalarına bağlı, acentanın maaşlı elemanı olarak turlarını gerçekleştirmek. Dolmabahçe Sarayı veya Anadolu Medeniyetleri Müzesi gibi tarihi ve kültürel açıdan önemli ve sıkça ziyaret edilen diğer müzelerde nokta rehber olarak çalışmak. Ayrıca Turist Rehberliği nin (TUREB) düzenlemiş olduğu yurt dışı rehberlik eğitim sertifika programlarına katılarak outgoing turlarda rehberlik yapma imkanı yakalamak.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Turist Rehberliği alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Turist Rehberliği alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.25 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Ayrıca zorunlu stajların yapılması gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Öğrencilerin mezun olduktan sonra DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün, ikinci öğretim ve açık öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIÖğr. Gör. AHMET ÇETİN+90 258 296 7486 cetina@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3Turizm ve Seyahat İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir.
4Seyahat işletmelerinde verilen tanıtım, bilgilendirme, rehberlik, ulaşım, toplantı-kongre organizasyonu ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir.
5En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir.
6Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
7Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
8İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
9Seyahat işletmelerinde yapılan acenta işlemleri, tur planlama, tur operatörlüğü ve operasyon yönetimi, rehberlik hizmetleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır.
10Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
11Kültür turlarında gruplara liderlik ederek, ziyaret edilen bölgelerin kültürel ve coğrafi özelliklerini ayrıntılı olarak tanıtır.
12İlk yardımın temel kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
13Çeşitli dini inanışlar, mitoloji, sanat tarihi, arkeoloji konularında uzmanlaşarak, bu bilgilerini kültür turları sırasında yerli ve yabancı turistlere aktararak bulundukları bölgeyi ve ülkeyi tanıtım görevini yapar.
14Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
15Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
16Herhangi bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunma yeteneği kazanır.
17Yeterli düzeyde bilgi iletişim araçları ve bilgisayar bilgisine sahip olur
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
PProgram yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ING 125 İNGİLİZCE - I 2+0 2 Zorunlu
IREH 101 ANADOLU TARİHİ VE UYGARLIKLARI I 3+0 3 Zorunlu
ARK 103 MİTOLOJİ - I 3+0 4 Zorunlu
ITUR 107 GENEL TURİZM 3+0 5 Zorunlu
ITSH 227 MESLEKİ YABANCI DİL-I 3+1 3 Zorunlu
TURI 204 TURİZM REHBERLİĞİ 3+0 4 Zorunlu
PZA 214 TURİZM PAZARLAMASI 2+0 3 Zorunlu
- Seçmeli 1 3+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ING 126 İNGİLİZCE - II 2+0 2 Zorunlu
IREH 102 ANADOLU TARİHİ VE UYGARLIKLARI II 3+0 3 Zorunlu
ARK 104 MİTOLOJİ - II 2+0 4 Zorunlu
IREH 106 TURİZM REHBERLİĞİ II 2+1 4 Zorunlu
ITSH 228 MESLEKİ YABANCI DİL-II 3+1 3 Zorunlu
ITSH 152 STAJ I 0+0 4 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli 2 2+0 2 Seçmeli
- Seçmeli 3 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 3

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TURI 205 SEYAHAT ACENTECİLİĞİ VE TUR OPERATÖRLÜĞÜ 3+0 4 Zorunlu
REH 103 ARKEOLOJİYE GİRİŞ 3+0 4 Zorunlu
IREH 205 MESLEKİ YABANCI DİL III 2+1 3 Zorunlu
IREH 207 DİNLER TARİHİ VE İKONOGRAFİ I 3+1 4 Zorunlu
TOUR 520 TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI 3+0 5 Zorunlu
CENG 450 SANAT TARİHİ 3+0 4 Zorunlu
- Seçmeli 4 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli 5 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 4
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 5

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
REH 303 MÜZE REHBERLİĞİ 3+0 4 Zorunlu
IREH 204 MESLEKİ YABANCI DİL IV 2+1 3 Zorunlu
IREH 208 DİNLER TARİHİ VE İKONOGRAFİ II 3+1 4 Zorunlu
IREH 210 SANAT TARİHİ II 2+1 4 Zorunlu
ITSH 252 STAJ II 0+0 4 Zorunlu
TSH 211 ÖZEL İLGİ TURİZMİ 2+1 3 Zorunlu
ITSH 126 TURİZİMDE GÜNCEL SORUNLAR 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli 7 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli 6 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 6
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 7


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ANADOLU TARİHİ VE UYGARLIKLARI IZ                 
ANADOLU TARİHİ VE UYGARLIKLARI IIZ                 
ARKEOLOJİYE GİRİŞZ                 
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                 
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                 
DİNLER TARİHİ VE İKONOGRAFİ IZ                 
DİNLER TARİHİ VE İKONOGRAFİ IIZ                 
GENEL TURİZMZ                 
İNGİLİZCE - IZ                 
İNGİLİZCE - IIZ                 
KARİYER PLANLAMAZ       *         
MESLEKİ YABANCI DİL IIIZ                 
MESLEKİ YABANCI DİL IVZ                 
MESLEKİ YABANCI DİL-IZ                 
MESLEKİ YABANCI DİL-IIZ                 
MİTOLOJİ - IZ                 
MİTOLOJİ - IIZ                 
MÜZE REHBERLİĞİZ                 
ÖZEL İLGİ TURİZMİZ                 
SANAT TARİHİZ                 
SANAT TARİHİ IIZ                 
SEYAHAT ACENTECİLİĞİ VE TUR OPERATÖRLÜĞÜZ                 
STAJ IZ                 
STAJ IIZ                 
TURİZİMDE GÜNCEL SORUNLARZ                 
TURİZM PAZARLAMASIZ                 
TURİZM REHBERLİĞİZ                 
TURİZM REHBERLİĞİ IIZ                 
TÜRK DİLİ - IZ                 
TÜRK DİLİ - IIZ                 
TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASIZ                 
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
AB VE TURİZMS                 
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİS                 
DOĞA TARİHİS                 
GELENEKSEL EL SANATLARIS                 
İKİNCİ YABANCI DİL - IS                 
İKİNCİ YABANCI DİL - IIS                 
İLKYARDIMS                 
KARŞILAYICI ACENTES                 
KONUKLA İLETİŞİMS                 
MESLEK ETİĞİS                 
OTEL İŞLETMECİLİĞİS                 
TURİST REHBERLİĞİNDE UZMANLAŞMAS                 
TURİZM MEVZUATIS                 
TURİZM SOSYOLOJİSİ S                 
TURİZMDE TANITMA VE SATIŞ GELİŞTİRMES                 
TÜRKİYE FLORA VE FAUNASIS                 
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi