337 TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ

GENEL BİLGİLER
Turizm ve Seyahat Hizmetleri programı, lise öğrenimi sonrasında iki yıllık eğitim vermektedir. Öğrencilerin mesleği ile ilgili alanlarda 30 iş gününü kapsayan bir stajı tamamlaması da zorunludur. Öğrenciler, programda bulunan tüm zorunlu dersleri almak ve geçmek zorundadır. Zorunlu derslerin yanı sıra II. , III. ve IV. Yarıyılda seçimlik dersler de almaları gerekmektedir. Öğrencilerin mezun olabilmesi için, en az 2.25 ortalamaya sahip olması şartı aranmaktadır.

Amaçlar
Bu program, turizm ve seyahat endüstrisinde hizmet üretim süreçlerine katkıda bulunabilecek, yönetime destek olabilecek veya kendi adına iş kurup işletebilecek nitelikli çalışanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışanlar girişimci olmalı, etkili iletişim becerilerine sahip olmalı ve sektörle ilgili bilgisayar programlarını kullanabilmelidir.


Kabul Koşulları
Yök'ün belirlediği mevzuat doğrultusunda öğrenci kabul edilir

Mezuniyet Koşulları
Öğrencilerin bir dersten başarılı olabilmesi için ortalamasının 60 puan olması gerekir. Öğrencilerin mezun olabilmesi için 120 AKTS krediyi ve 30 işgünü stajı tamamlamaları gerekir. Mezuniyet için gerekli genel not ortalaması 2.25 olmalıdır.

İstihdam Olanakları
A, B, C grubu seyahat acenteleri ulaştırma firmaları, havayolu işletmeleri ve havaalanlarında değişik kategorilerde çalışabilirler

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Turizm ve Seyahat Hizmetleri alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrencilerin bir dersten başarılı olabilmesi için ortalamasının 60 puan olması gerekir. Öğrencilerin mezun olabilmesi için 120 AKTS krediyi ve 30 işgünü stajı tamamlamaları gerekir. Mezuniyet için gerekli genel not ortalaması 2.25 olmalıdır.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunlarımız Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girerek, eğitimlerini hem örgün olarak hem de açık öğretim fakültesinden lisansa tamamlama fırsatları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIÖğr. Gör. AHMET ÇETİN+90 258 296 7486 cetina@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Turizm sektörü hakkında genel bilgi sahibi olmak ve sektörle ilgili temel kavramları kavradığını göstermek
2Turizm sektöründe yeterli olacak düzeyde ve konuklarla yeterli iletişimi sağlayacak yabancı dil bilgisine sahip olmak
3Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte seyahat işletmeciliği alanındaki yazılım ve donanımı kullanabilmek iş yaşamında gerekli analizleri yapabilmek ve aktarabilmek
4Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine ve yüksek ikna gücüne sahip olmak, insanlar ve kültürler arası farklılıklara duyarlı olmak
5Toplumsal ve mesleki etik değerlerin farkında olmak, özel yaşama saygılı olmak
6Seyahat acentelerinin temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak, diğer işletmelerle ilişkilerini bilmek
7Havayolu işletmeleri başta olmak üzere ulaştırma işletmelerinin bilet rezervasyonu ve satışı konularında bilgi ve beceriye sahip olmak
8Seyahat işletmeleri faaliyetleri ile turizm sektörünün diğer alanları arasında entegrasyonu sağlayan bağlantıları kavrayacak bilgiye sahip olmak
9Seyahat işletmeciliği için gerekli temel finansal hesaplama ve analizleri yapabilmek
10Tarih ve Coğrafya bilgisine sahip olmak. Türkiye´nin tarihi ve turistik yerleri hakkında bilgi sahibi olmak. Anadoludaki uygarlıklar hakkında bilgi sahibi olmak. Dünya´nın belli başlı tarihi ve turistik yerleri hakkında bilgi sahibi olmak.
11Kongre, seminer, toplantı organizasyonları gerçekleştirebilme becerisine ve bilgisine sahip olmak,iş organizasyonları yapabilmek
12İş güvenliği, iş kanunları hakkında bilgi sahibi olmak, sosyal ve doğal çevreye duyarlı olmak
13Meslek ile ilgili konularda güncel geişmeleri takip ederek bunları iş süreçlerine adapte edebilmek bilgi ve becerisine sahip olmak
14kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olmak
15İş ortamında ve özel yaşamında kendi kendini değerlendirebilme ve bunlardan sonuçlar çıkarabilme bilgi ve becerisine sahip olmak
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
PProgram yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
ITSH 101 GENEL TURİZM 2+0 3 Zorunlu
ITSH 103 KARŞILAYICI (INCOMİNG) ACENTE 3+1 5 Zorunlu
ITSH 105 ANADOLU UYGARLIKLARI 2+0 3 Zorunlu
ITSH 113 TURİZM COĞRAFYASI 2+1 5 Zorunlu
ITSH 115 KONUKLA İLETİŞİM 2+0 3 Zorunlu
- Seçmeli 3+0 4 Seçmeli
- Yabancı Dil-I 4+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
ITSH 104 KONGRE SEMİNER ORGANİZASYONU 2+0 3 Zorunlu
ITSH 130 REZERVASYON VE BİLETLEME 2+1 5 Zorunlu
ITSH 152 STAJ I 0+0 4 Zorunlu
ITSH 128 TURİZM ENDÜSTRİSİNDE HAVACILIK 2+0 3 Zorunlu
- Seçmeli-1 2+0 2 Seçmeli
- Seçmeli-2 2+0 2 Seçmeli
- Seçmeli-5 3+0 4 Seçmeli
- Yabancı Dil-II 4+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-5
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ITSH 217 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ 2+0 3 Zorunlu
ITSH 239 TUR OPERATÖRLÜĞÜ VE SEYAHAT ACENTECİLİĞİ 2+0 2 Zorunlu
ITSH 227 MESLEKİ YABANCI DİL-I 3+1 4 Zorunlu
ITSH 235 İŞLETME YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
ITSH 233 TURİZM MEVZUATI 2+0 2 Zorunlu
ITSH 243 KARŞILAYICI (INCOMING)ACENTE OTOMASYON PROGRAMI-I 2+2 4 Zorunlu
ITSH 241 BİLETLEME OTOMASYON-I 2+2 4 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 3 Zorunlu
- Seçmeli-3 2+0 2 Seçmeli
- Seçmeli-6 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-3
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-6

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ITSH 208 TURİZM PAZARLAMASI 3+0 3 Zorunlu
ITSH 240 TUR PROGRAMLARI 2+2 4 Zorunlu
ITSH 228 MESLEKİ YABANCI DİL-II 3+1 4 Zorunlu
ITSH 252 STAJ II 0+0 4 Zorunlu
ITSH 244 KARŞILAYICI (INCOMING)ACENTE OTOMASYON PROGRAMI-II 2+2 4 Zorunlu
ITSH 242 BİLETLEME OTOMASYON-II 2+2 4 Zorunlu
- Seçmeli-4 2+0 2 Seçmeli
- Seçmeli-7 2+0 2 Seçmeli
- Seçmeli-8 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-4
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-7
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-8


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ANADOLU UYGARLIKLARIZ*        *     
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİZ*   *  ***     
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ               
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ               
BİLETLEME OTOMASYON-IZ  *   **       
BİLETLEME OTOMASYON-IIZ               
GENEL TURİZMZ*   **** *     
İŞLETME YÖNETİMİZ               
KARİYER PLANLAMAZ   *        ***
KARŞILAYICI (INCOMING)ACENTE OTOMASYON PROGRAMI-IZ               
KARŞILAYICI (INCOMING)ACENTE OTOMASYON PROGRAMI-IIZ               
KARŞILAYICI (INCOMİNG) ACENTEZ* *  **        
KONGRE SEMİNER ORGANİZASYONUZ*  *** *  *    
KONUKLA İLETİŞİMZ*              
MESLEKİ YABANCI DİL-IZ               
MESLEKİ YABANCI DİL-IIZ               
REZERVASYON VE BİLETLEMEZ               
STAJ IZ               
STAJ IIZ               
TUR OPERATÖRLÜĞÜ VE SEYAHAT ACENTECİLİĞİZ               
TUR PROGRAMLARIZ               
TURİZM COĞRAFYASIZ               
TURİZM ENDÜSTRİSİNDE HAVACILIKZ               
TURİZM MEVZUATIZ               
TURİZM PAZARLAMASIZ*    * *       
TÜRK DİLİ - IZ               
TÜRK DİLİ - IIZ               
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ACENTE MUHASEBESİS               
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİS ***           
GENEL MUHASEBES*       *      
GİRİŞİMCİLİKS               
İNANÇ TURİZMİS               
İNGİLİZCE - IS               
İNGİLİZCE - IIS               
İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİS               
KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZMS               
MESLEK ETİĞİS*  **          
MİTOLOJİS               
OTEL İŞLETMECİLİĞİS               
ÖZEL İLGİ TURİZMİS               
REHBERLİK HİZMETLERİS* **** *       
REKLAMASYONS       *   *   
REKREASYON VE ANİMASYONS               
SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZMS               
TURİZİMDE GÜNCEL SORUNLARS               
TURİZM EKONOMİSİS               
TURİZM İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS            ***
TURİZM SOSYOLOJİSİ S               
TURİZMDE BÖLGESEL PLANLAMA VE DESTİNASYON YÖNETİMİS       * *  *  
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİNE GİRİŞS  *            
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi