330 TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ (İ.Ö.)

GENEL BİLGİLER
Turizm sektöründe faaliyet gösteren konaklama ve yiyecek-içecek işletmelerinin mutfak, servis ve ön büro departmanlarında nitelikli, iletişim becerileri yüksek ara eleman yetişmeye odaklanmış, turizm programları içerisinde önemli bir yere sahip olan, doluluk oranları ile Türkiye'de ilk beşte olan saygın bir programdır.

Amaçlar
Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı nın amacı Turizm sektöründe ihtiyaç duyulan ara insan gücü ihtiyacının karşılanması için öğrencilere servis, kat hizmetleri, mutfak, ön büro ve insan ilişkileri konularında gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.


Kabul Koşulları
YÖK'ün belirlediği mevzuat doğrultusunda öğrenci kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları
Öğrencilerin bir dersten başarılı olabilmesi için ortalamasının 60 puan olması gerekir. Öğrenciler 90 kredi ve 30 işgünü stajı tamamlamak koşulu ile mezun duruma gelir.

İstihdam Olanakları
Mezunlar turizm sektörünün her alanında iş imkanına sahiptir, özellikle konaklama işletmelerinde öncelikli olarak kabul görürler

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrencilerin bir dersten başarılı olabilmesi için ortalamasının 60 puan olması gerekir. Öğrenciler 90 kredi ve 30 işgünü stajı tamamlamak koşulu ile mezun duruma gelir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunlarımız Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girerek, eğitimlerini hem örgün olarak hem de açık öğretim fakültesinden lisansa tamamlama fırsatları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIÖğr. Gör. İBRAHİM AKŞİT  aksitibrahim@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Turizm sektörü hakkında genel bilgi sahibi olmak ve sektörle ilgili temel kavramlara vakıf olduğunu göstermek. Turizm sektörü bileşenleri hakkında bilgi sahibi olmak. Otel işletmeleri ve diğer konaklama işletmeleri hakkında bilgi sahibi olmak.
2Turizm sektöründe yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. Otel işletmeciliğinde kullanılan uluslararası terimleri kavradığını göstermek. Yabancı turistlerle anlaşabilecek düzeyde İngilizceyi anlamak ve konuşabilmek. Sektörün ihtiyacı olan ikinci bir yabancı dili, temel mesleki kavramları ve diyalogları anlayacak ve konuşacak düzeyde bilmek.
3Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte otel işletmeciliği alanındaki yazılım ve donanımı kullanabilmek. Bununla birlikte seyahat işletmeleri otomasyonu hakkında bilgi sahibi olmak. Yazışmaları yapabilecek, temel tabloları hazırlayabilecek ve mesleki sunumları gerçekleştirebilecek düzeyde Ofis programlarını kullanabilme becerisine sahip olmak.
4Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine ve yüksek ikna gücüne sahip olmak.
5Toplumsal ve mesleki etik değerlerin farkında olmak.
6Otel işletmelerinin temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak. Mutfak hizmetleri ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak. Kongre, fuar ve toplantı organizasyonu bilgisine sahip olmak. Kat Hizmetleri ile ilgili bilgi beceriye sahip olup, otel temizlik, hijyen ve düzeni konusunda uygulamalı bilgiye sahip olmak.
7Seyahat acenteciliği ve tur operatörlüğü konusunda genel bilgi ve beceriye sahip olmak. Turizm rehberliği mesleğini tanımak.
8İnsan kaynakları, yönetim ve ekonomi konusunda bilgi sahibi olmak, turizmin ekonomiye olan katkısını öğrenmek.
9Otel işletmeleri faaliyetleri ile turizm sektörünün diğer alanları arasında entegrasyonu sağlayan bağlantıları kavrayacak bilgiye sahip olmak.
10Otel işletmeciliği için gerekli temel finansal hesaplama ve analizleri yapabilmek. Temel matematik bilgisini iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak. Otel işletmeleri faaliyetlerinin maliyet analizlerini yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak. Temel muhasebe ve konaklama işletmeleri muhasebesi konularında genel bilgi sahibi olmak
11Tarih ve Coğrafya bilgisine sahip olmak. Atatürk ilkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. Türkiye´nin tarihi ve turistik yerleri hakkında bilgi sahibi olmak. Dünya´nın belli başlı tarihi ve turistik yerleri hakkında bilgi sahibi olmak.
12Meslek ile ilgili konularda güncel gelişmeleri takip ederek bunları iş süreçlerine adapte etme bilgi ve becerisine sahip olmak
13Kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak, bireysel ve ekip çalışmasına uygun davranışlara sahip olmak
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
PProgram yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Dal Seçiniz :
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
ITUR 101 ÖNBÜRO HİZMETLERİ 2+0 4 Zorunlu
ITUR 103 KAT HİZMETLERİ 3+0 4 Zorunlu
ITUR 105 KONUKLA İLETİŞİM 2+0 3 Zorunlu
ITUR 111 DOSYALAMA VE ARŞİVLEME 2+0 3 Zorunlu
ITUR 115 GENEL TURİZM 2+0 4 Zorunlu
- Seçmeli 2+1 5 Seçmeli
- Yabancı Dil-I 4+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
ITUR 102 OTEL İŞLETMECİLİĞİ 2+0 4 Zorunlu
ITUR 106 TURİZM EKONOMİSİ 2+0 5 Zorunlu
ITUR 110 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 2+0 4 Zorunlu
ITUR 152 STAJ I 0+0 4 Zorunlu
ITUR 118 TURİZM COĞRAFYASI 2+1 4 Zorunlu
- Seçmeli-1 2+2 2 Seçmeli
- Yabancı Dil-II 4+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ITUR 203 TUR OPERATÖRLÜĞÜ VE SEYAHAT ACENTECİLİĞİ 2+0 4 Zorunlu
ITUR 233 MESLEKİ YABANCI DİL I 4+0 5 Zorunlu
ITUR 223 OTELCİLİK OTOMASYON SİSTEMLERİ I 1+2 5 Zorunlu
ITUR 227 ÖNBÜRO YÖNETİMİ 2+1 4 Zorunlu
ITUR 235 TERMAL TURİZM 2+0 4 Zorunlu
FBM 217 YİYECEK İÇECEK SERVİSİ 2+1 3 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli-2 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ITUR 202 TURİZM PAZARLAMASI 3+0 4 Zorunlu
ITUR 212 TURİZM MEVZUATI 2+0 4 Zorunlu
ITUR 224 YİYECEK İÇECEK YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
ITUR 228 OTELCİLİK OTOMASYON SİSTEMLERİ II 1+2 4 Zorunlu
ITUR 234 MESLEKİ YABANCI DİL-II 2+2 4 Zorunlu
ITUR 230 STAJ II 0+0 4 Zorunlu
- Seçmeli-3 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli 4 3+0 2 Seçmeli
- Seçmeli 5 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 4
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 5
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-3


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Dal Seçiniz :
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ             
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ             
DOSYALAMA VE ARŞİVLEMEZ  *     *    
GENEL TURİZMZ             
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİZ*  ***       
KARİYER PLANLAMAZ             
KAT HİZMETLERİZ*  * *       
KONUKLA İLETİŞİMZ ***         
MESLEKİ YABANCI DİL IZ             
MESLEKİ YABANCI DİL-IIZ             
OTEL İŞLETMECİLİĞİZ*    *  *    
OTELCİLİK OTOMASYON SİSTEMLERİ IZ             
OTELCİLİK OTOMASYON SİSTEMLERİ IIZ             
ÖNBÜRO HİZMETLERİZ* ** *  *    
ÖNBÜRO YÖNETİMİZ             
STAJ IZ             
STAJ IIZ             
TERMAL TURİZMZ             
TUR OPERATÖRLÜĞÜ VE SEYAHAT ACENTECİLİĞİZ* *   *  *   
TURİZM COĞRAFYASIZ             
TURİZM EKONOMİSİZ*     *  *   
TURİZM MEVZUATIZ*  *  *      
TURİZM PAZARLAMASIZ*     ***    
TÜRK DİLİ - IZ             
TÜRK DİLİ - IIZ             
YİYECEK İÇECEK SERVİSİZ             
YİYECEK İÇECEK YÖNETİMİZ             
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİS             
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİS  **         
GENEL MUHASEBES             
GİRİŞİMCİLİKS             
İNGİLİZCE - IS             
İNGİLİZCE - IIS             
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS* * **  *    
KAT HİZMETLERİNDE TEMİZLİK İŞLEMLERİS     *       
KAT KONTROLÜS   * *       
KONAKLAMA MUHASEBESİS             
KONGRE VE SEMİNER ORGANİZASYONUS             
MENU PLANLAMAS             
MESLEK ETİĞİS    *        
ÖZEL İLGİ TURİZMİS             
SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZMS             
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi