701 AYAKKABI TASARIM VE ÜRETİMİ

GENEL BİLGİLER
Pamukkale Üniversitesi, Acıpayam Meslek Yüksekokulu, Tekstil, Giyim, Ayakkabı ve Deri Bölümü, Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı 31.05.2022 tarihinde açılmıştır. 3 öğretim görevlisinden oluşan genç, dinamik ve yetkin bir akademik kadroya sahiptir. Ayakkabı Tasarım ve Üretimi programı 2 yıllık eğitim veren bir önlisans programıdır. Programda alana uygun teorik ve uygulamalı dersler yer almaktadır. Uygulamalı dersler için atölyeler bulunmaktadır. Programın dili Türkçe olup genel kontenjanı ise 30’dur.

Amaçlar
Ayakkabı tasarımı ve üretimi, ham maddeye ulaşım kolaylığının yanı sıra üretimi için bilgi, beceri ve tecrübe gerektiren multi disiplliner bir çalışmaalanıdır. Türkiye’nin mesleki eğitiminin geliştirilmesinde oldukça önemli potansiyel alan olarak görülmektedir. Programının amacı; ayakkabı tasarımı ve üretimi alanındaki teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, alanı ile ilgili problemleri çözme yeteneğine sahip, tasarım geliştirme, üretim ve uygulama aşamalarını planlayıp, yürütülmesini sağlayabilecek, bilimsel, sanatsal ve teknik bilgi birikimi kazanmış teknikerler yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Liseden mezun olan ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nin yaptığı sınavdan yeterli puanı alan ve merkezi olarak yerleştirilen öğrenciler kabul edilmektedir.

Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler müfredatlarındaki zorunlu ve seçmeli derslerden başarısız not almamak, stajlarını tamamlamak ve Pamukkale Üniversitesi önlisans yönetmeliğinde belirtilen akademik ortalamayı sağlamak zorundadırlar.

İstihdam Olanakları
Mezun öğrenciler, ayakkabı konusunda tasarımcılık, modelistlik, üretim ve kalite uzmanlığı gibi meslekleri yapabiliyorlar. Ayrıca özel ayakkabı tasarımı yapan markaların atölyelerinde, kendi şahsi atölyelerinde de tasarımcı ve üretim sorumlusu olarak çalışabilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrenciler müfredatlarındaki zorunlu ve seçmeli derslerden başarısız not almamak, stajlarını tamamlamak ve Pamukkale Üniversitesi önlisans yönetmeliğinde belirtilen akademik ortalamayı sağlamak zorundadırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3.sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIÖğr. Gör. ÖZLEM YILMAZ KARABOYACI  okaraboyaci@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1 Ayakkabı teknolojisi ve deri ürünleri alanlarında temel ve çağdaş bilgi sahibi olabilme
2 Mesleki yenilik ve gelişmeleri izleyebilme, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme
3Ayakkabı Teknolojisi uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanabilme
4Ayakkabı tasarım ve üretim süreçleri ile ilgili yetkinlikleri kazanabilme.
5Ayakkabı tasarım ve üretim alanında kullanılan malzemeler konusunda bilgi sahibi olabilme
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Öğrenme İstasyonlarıİstasyonlarda öğrenme, bütün sınıfın her aşamaya (her istasyona) katkı sağlaması yoluyla bir önceki grubun yaptıklarını ileri götürmeyi öğreten öğrenci merkezli bir yöntemdir. İstasyon yöntemi ile dersin işlendiği sınıflarda 3-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her gruba bir istasyon şefi ya da gözlemci atanır. Oluşturulan gruplar istasyonlara dağılarak her gittikleri istasyonlarda belli bir süre kalarak görevlerini icra ederler. Bütün grupların, bütün istasyonlarda çalışmaları gerekmektedir. Bütün öğrencilerin görev almaları esastır. İstasyonlarda neden sonuç değişkenlerini yazma, slogan yazma, şiir yazma, hikâye yazma, afiş hazırlama gibi etkinlikler yapılabilir. Çalışmalar sonunda ürünler sergilenir. İstasyon yönteminde öğrencilerin grupla çalışmaları, onların sosyalleşmesine katkıda bulunmaktadır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
PProgram yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
ING 125 İNGİLİZCE - I 2+0 2 Zorunlu
ATU 100 AYAKKABI MALZEMELERİ 2+0 4 Zorunlu
ATU 102 KALIP VE MODEL BİLGİSİ 2+1 5 Zorunlu
ATU 103 AYAKKABI ÜRETİM TEKNOLOJİLERİ 3+0 4 Zorunlu
ATU 104 AYAKKABI MODASI VE TARİHİ 2+0 3 Zorunlu
STT 117 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli - I 2+0 3 Seçmeli
- Alan Dışı Seçmeli - I 1+2 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Dışı Seçmeli - I
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli - I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
ING 126 İNGİLİZCE - II 2+0 2 Zorunlu
ATU 101 SAYA KESİM VE DİKİMİ 2+1 4 Zorunlu
ATU 106 AYAKKABI TASARIMI 2+2 4 Zorunlu
ATU 110 MODEL VE STAMPAYA GİRİŞ VE UYGULAMALARI 2+2 5 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli - II 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli - II 2+0 3 Seçmeli
- Alan Dışı Seçmeli - II 2+1 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Dışı Seçmeli - II
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli - II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATU 200 BİLGİSAYAR DESTEKLİ STAMPA UYGULAMALARI 2+1 4 Zorunlu
ATU 201 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 2+1 4 Zorunlu
ATU 202 MONTE VE FİNİSAJ 1+1 3 Zorunlu
ATU 203 ÜRÜN GELİŞTİRME VE KOLEKSİYON TASARIMI 2+1 5 Zorunlu
ATU 204 MODA SUNUM TEKNİKLERİ 2+0 5 Zorunlu
- Seçmeli - III 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli - III 2+0 3 Seçmeli
- Alan Dışı Seçmeli - III 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Dışı Seçmeli - III
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli - III

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ISME 200 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 5+35 30 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ     
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ     
AYAKKABI MALZEMELERİZ     
AYAKKABI MODASI VE TARİHİZ*****
AYAKKABI TASARIMIZ*****
AYAKKABI ÜRETİM TEKNOLOJİLERİZ*****
BİLGİSAYAR DESTEKLİ STAMPA UYGULAMALARIZ     
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIMZ*****
İNGİLİZCE - IZ     
İNGİLİZCE - IIZ     
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİZ*****
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMZ     
KALIP VE MODEL BİLGİSİZ*****
KARİYER PLANLAMAZ     
MODA SUNUM TEKNİKLERİZ     
MODEL VE STAMPAYA GİRİŞ VE UYGULAMALARIZ*****
MONTE VE FİNİSAJZ*****
SAYA KESİM VE DİKİMİZ     
TÜRK DİLİ - IZ     
TÜRK DİLİ - IIZ     
ÜRÜN GELİŞTİRME VE KOLEKSİYON TASARIMIZ*****
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05
AKSESUAR HAZIRLAMA TEKNİKLERİS     
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİS*****
GENEL KİMYAS     
İŞ ANALİZİ VE MALİYET HESABIS*****
KALİTE KONTROLS*****
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS     
KUMAŞ BİLGİSİS*****
MESLEK ETİĞİS*****
MESLEKİ İNGİLİZCES*****
PAZARLAMA YÖNETİMİS*****
TASARIM VE MARKAS     
TEMEL SANAT EĞİTİMİS*****
WEB TASARIMS     
YAN SANAYİ ÜRÜN TASARIMIS*****
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi