367 ÇOCUK GELİŞİMİ

GENEL BİLGİLER
Çocuk Gelişim Programı; Çocuklar ve gençlere, gerekli olan bilgi, beceri, tutum kazandıracak ve çocukların tüm gelişim alanlarını destekleyecek donanıma sahip bireyler yetiştirir.

Amaçlar
Çocuk Gelişimi Programı teorik derslerin yanı sıra, okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında, çocuk kliniklerindeki, oyun odalarında tedavileri süren çocuklara, müzik, resim, drama, jimnastik eğitimi veren, hoşça vakit geçirmelerini sağlayan, materyal (kukla, kavram ve konu kartları, hikaye yazım) hazırlayan, ilk yardım kurallarını uygulayan gerekli bilgi beceriye sahip kişileri yetiştirmeyi amaçlayan dört yarı yıllık bir yükseköğretim programıdır


Kabul Koşulları
Çocuk Gelişimi Önlisans Programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile öğrenci kabul edilmektedir.

Mezuniyet Koşulları
Okulöncesi eğitim, insan gelişiminin en hızlı ve en duyarlı dönemini oluşturur.İnsan yaşamında böylesine önemli bir yeri olan bu yılların en yi biçimde değerlendirilmesi, nitelikli bir okulöncesi eğitimle gerçekleşebilir. Bu nedenle, okulöncesi eğitimin niteliğini artırmak, en etkili biçimde düzenlemek ve tüm yaş grubuna hizmet edecek biçimde yaygınlaştırmak çok önemlidir.Program bu amaca hizmet vermek için açılmıştır.Mezun olabilmek için en az 120 AKTS puanını kazanmış olmak gerekir.

İstihdam Olanakları
MEB' e bağlı veya özel okul öncesi eğitim kurumlarında, anaokulu Öğretmeni veya usta öğretici olarak , -Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, engelli çocukların günlük yaşam becerileri kazanmaları ve gelişim alanlarını güçlendirmek için, -Özel eğitim okullarında, -Hastanelerin çocuk bölümlerinde, hasta çocukların aksayan eğitimlerine rehberlik etmek, günlük yaşam becerilerinin devamlılığını sağlamak,hasta psikolojisinden uzaklaşmalarını sağlamak üzere, - Televizyon ve radyo çocuk program yapımcısı, çocuk kitapları hazırlamada danışman olarak çalışabilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Çocuk Gelişimi alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Okulöncesi eğitim, insan gelişiminin en hızlı ve en duyarlı dönemini oluşturur.İnsan yaşamında böylesine önemli bir yeri olan bu yılların en yi biçimde değerlendirilmesi, nitelikli bir okulöncesi eğitimle gerçekleşebilir. Bu nedenle, okulöncesi eğitimin niteliğini artırmak, en etkili biçimde düzenlemek ve tüm yaş grubuna hizmet edecek biçimde yaygınlaştırmak çok önemlidir.Program bu amaca hizmet vermek için açılmıştır.Mezun olabilmek için en az 120 AKTS puanını kazanmış olmak gerekir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunlarımız OSYM tarafından düzenlenen Dikey Geçiş Sınavında (DGS) başarılı oldukları takdirde açık öğretim ya da örgün öğretimde ilgili lisans programlarına kayıt hakkı kazanmaktadırlar.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. ÖZLEM KÖRÜKÇÜ  okorukcu@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11Okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim gören çocukları tanıma ve değerlendirmeye yönelik teknikleri uygulayabilir.
12Okul öncesi eğitim kurumlarındaki rehberlik hizmetlerinin işleyişini destekleyecek doğrultuda davranır.
13Türkiye Cumhuriyeti Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlıdır ve Türkçeyi iyi kullanır.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
CGL 101 PSİKOLOJİYE GİRİŞ 2+0 2,5 Zorunlu
CGL 107 İLK YARDIM 2+0 2 Zorunlu
CGL 111 OKUL ÖNCESİ ÇOCUK GELİŞİMİ - I 2+0 2,5 Zorunlu
CGL 113 OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ARAÇ GELİŞTİRME, ÖĞRETİM TEKNİKLERİ 2+2 3,5 Zorunlu
OFD 102 OKUL DENEYİMİ - I 1+4 4,5 Zorunlu
TGT 116 İŞ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ 2+0 1,5 Zorunlu
ING 125 İNGİLİZCE - I 2+0 2 Zorunlu
- Alan Seçmeli-1 2+0 2,5 Seçmeli
- Alan Seçmeli-1 2+0 2,5 Seçmeli
- Alan Seçmeli-1 2+0 2,5 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Seçmeli-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
CGL 104 İLETİŞİM BECERİLERİ 2+0 2 Zorunlu
CGL 108 OKUL ÖNCESİ ÇOCUK GELİŞİMİ - II 3+0 3 Zorunlu
CGL 112 PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK 2+0 2,5 Zorunlu
CGL 118 OKUL ÖNCESİ MATEMATİK VE FEN EĞİTİMİ 2+0 3 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 1,5 Zorunlu
OFD 401 OKUL DENEYİMİ - II 1+4 4,5 Zorunlu
ING 126 İNGİLİZCE - II 2+0 2 Zorunlu
- Alan Seçmeli-2 2+0 2,5 Seçmeli
- Alan Seçmeli-2 2+0 2,5 Seçmeli
- Alan Seçmeli-2 2+0 2,5 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Seçmeli-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CGL 219 ÇOCUĞU TANIMA TEKNİKLERİ 2+0 2 Zorunlu
CGL 223 ÇOCUK RUH SAĞLIĞI 2+0 2 Zorunlu
CGL 225 ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE SANAT VE YARATICILIK 2+0 2 Zorunlu
CGL 318 ÖZEL EĞİTİM 2+4 5,5 Zorunlu
CGL 114 ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI 2+0 1,5 Zorunlu
CGL 220 ÇOCUK HAKLARI 2+0 2 Zorunlu
CGL 226 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLGİSAYAR 2+2 3 Zorunlu
ISLE 111 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI 2+1 2 Zorunlu
- Alan Seçmeli-3 2+0 2 Seçmeli
- Alan Seçmeli-3 2+0 2 Seçmeli
- Alan Seçmeli-3 2+0 2 Seçmeli
- Program Dışı Seçmeli 2+0 2 Seçmeli
- Program Dışı Seçmeli 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Seçmeli-3
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Program Dışı Seçmeli

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ISME 200 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 5+35 30 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ**       *   
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ**       *   
ÇOCUĞU TANIMA TEKNİKLERİZ*** ***      
ÇOCUK HAKLARIZ****** ***   
ÇOCUK RUH SAĞLIĞIZ* * *****    
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARIZ* *  ****    
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE SANAT VE YARATICILIKZ* ****       
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLGİSAYARZ******  **   
İLETİŞİM BECERİLERİZ*** ***      
İLK YARDIMZ*****  **    
İNGİLİZCE - IZ**       *   
İNGİLİZCE - IIZ**       *   
İŞ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİZ*      *     
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMZ**********   
KARİYER PLANLAMAZ** *     *   
OKUL DENEYİMİ - IZ******* *    
OKUL DENEYİMİ - IIZ******  *    
OKUL ÖNCESİ ÇOCUK GELİŞİMİ - IZ**** *      
OKUL ÖNCESİ ÇOCUK GELİŞİMİ - IIZ***** * **   
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ARAÇ GELİŞTİRME, ÖĞRETİM TEKNİKLERİZ* **         
OKUL ÖNCESİ MATEMATİK VE FEN EĞİTİMİZ* **  *      
ÖZEL EĞİTİMZ* ***** *    
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİKZ**********   
PSİKOLOJİYE GİRİŞZ* ****  *    
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMIZ*  *     *   
TÜRK DİLİ - IZ**       *   
TÜRK DİLİ - IIZ*        *   
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ANİMASYONS* **  *      
ANNE - BABA EĞİTİMİS*** ***      
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELES*            
BESLENME İLKELERİS** *   *     
BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLERS  *  *  *    
ÇALIŞMA ALANLARINDA YASAL HAK VE SORUMLULUKLARS** *  *     
ÇEVRE YÖNETİMİS*  *  **     
ÇOCUK EDEBİYATIS***** * *    
DİKSİYON VE BEDEN DİLİS ****        
EĞİTİMDE DRAMAS** ** *      
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÇEVRE EĞİTİMİS             
ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜZİK EĞİTİMİS* **  *  *   
ETKİLİ ÖĞRENMES** *     *   
GENEL İŞLETMES*  *         
GİRİŞİMCİLİKS** *         
HALK OYUNLARI IS*  *  *      
İŞARET DİLİS**********   
KUKLA TASARIMIS* **  *      
OYUN VE OYUN MATERYALLERİS***** * *    
SEMİNERS* ***        
SINIF YÖNETİMİS**********   
SOSYAL PSİKOLOJİS******  *    
TEMEL SANAT EĞİTİMİS** *         
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIS** *  *      
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİS******   *   
ÜREME SAĞLIĞI VE CİNSELLİKS*  * * *     
YÖNETİM VE ORGANİZASYONS* **      
YÜZME - IS*  *         
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi