559 CEZA İNFAZ VE GÜVENLİK HİZMETLERİ

GENEL BİLGİLER
Yüksek Okulumuzda 2019 yılında Adalet Bakanlığı Ceza ve Tevkif Evleri Genel Müdürlüğü ile Üniversitemiz arasında imzalanan protokol doğrultusunda, 2022-23 öğrenim yılından itibaren Ceza infaz kurumu çalışanlarının bilgi ve becerilerini artırarak kendilerini yenilemeleri için Ceza İnfaz ve Güvenlik hizmetleri programını açılmıştır

Amaçlar
Programda öğrencilerin, tüm güvenlik sürecini ceza ve infaz kurumlarının genel yapısı ile tanımaları, yapacakları iş hakkında genel bilgi sahibi olmaları, hizmeti kaliteli ve etkin bir şekilde yerine getirebilmeleri ve bu süreçteki insan kaynakları yönetimini öğrenmeleri, halkla ilişkiler sürecini öğrenmelerine yönelik temel bilgi, beceri ve uygulamaları kazandırmak amaçlanmaktadır.


Kabul Koşulları
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.

Mezuniyet Koşulları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120’dir. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.

İstihdam Olanakları
Ceza İnfaz memuru, Denetimli serbestlik şubelerinde çalışabilme, özel güvenlik olarak çalışabilme imkanı sunmaktadır.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Ceza İnfaz ve Güvenlik Hizmetleri alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120’dir. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3.sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır. DGS de başarılı olunması durumunda "Kamu Yönetimi", "Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi", "Acil Yardım ve Afet Yönetimi", "Sosyal Hizmet" lisans programlarına dikey geçiş imkanı bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIDr. Öğr. Üyesi TANZER ÇELİKTÜRK  tcelikturk@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIÖğr. Gör. DAMLA ERMEYDAN  dermeydan@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Hukukun temel kavramları, devlet teşkilatı, infaz ve güvenlik hizmetleri hakkında bilgi sahibi olur
2Hukukun temel kavramları, devlet teşkilatı, infaz ve güvenlik hizmetleri hakkında bilgi sahibi olur.
3Ceza infaz kurumlarında tahliye sonrası işlemleri etkili bir şekilde yürütür.
4Alanıyla ilgili uygulamalarda etkili iletişim ve ekip çalışmasına yönelik becerilerini geliştirir.
5Güvenlik kontrollerinde gerekli cihazları (duyarlı kapı,X-ray cihazı,detektör vb.) kullanır.
6Riskli durumlarda (firar, isyan, yangın vb.) uygun önleme ve/veya yönetme stratejilerini kullanır.
7Mesleğini yaparken Anayasa’da belirtilen insan hak ve hürriyetleri doğrultusunda hareket eder
8Tutuklu ve hükümlülerle kurulacak etkili iletişimde, psikolojik ve kriminolojik değişkenlerle bağlantılı yöntemler izler.
9Acil durum kurallarına uyarak temel ilkyardım uygulamaları yapar
10Suç, ceza, cezaların infazı, ceza yargılaması ve kriminoloji gibi Türk Ceza Hukuku ile ilgili bilgilerini çalışma alanında kullanma yeterliliği kazanır.
11İnfaz ve güvenlik hizmetlerindeki psiko-sosyal içerikli çalışmaların mesleki yaşamdaki önemini kavrar, düzenlemeler hakkında fikir sahibi olur.
12Denetimli serbestlik sistemindeki mevcut uygulamalar ve faaliyetler hakkında bilgi sahibi olur.
13Ceza infaz kurumlarında, kurum güvenliğini sağlama becerisini kazanır
14İş ilişkilerinde (ast/üst,meslektaş,hükümlü/tutuklu) profesyonel tutumunu korur
15Meslek sağlığı ve güvenliği konularında beceri sahibi olur.
16Yazılı ve sözlü iletişim araçlarını etkili bir şekilde kullanır
17Türk kamu yönetim yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur.
18Kamu personel rejimi kapsamında hak ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur.
19Türk siyasal sisteminin yapısı, işleyişi ve Türk siyasal kültürünün temel ögeleri hakkında bilgi sahibi olur.
20Kamu politikalarının gündeme gelişi, kanunlaştırılması ve uygulanması süreçleri hakkında bilgi sahibi olarak kamu politikası analizi yapabilecek temel bilgilere sahip olur.
21Gerek ulusal gerekse uluslararası mevzuatta yer alan insan hakları hükümleri hakkında bilgi sahibi olmak.
22Yakın dövüş ve savunma sporları hakkında uygulama yeterliliğine sahip olmak.
23Medeni kanunun getirdiği kişilik hakları ile ceza infaz hükümleri hakkında bilgi sahibi olmak.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ING 135 İNGİLİZCE I 2+0 2 Zorunlu
BAN 123 BİLGİSAYAR I 2+0 4 Zorunlu
BDM 108 HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI 3+0 4 Zorunlu
SBKY 107 SİYASET BİLİMİ - I 3+0 4 Zorunlu
SBKY 112 KAMU YÖNETİMİ 3+0 4 Zorunlu
CIG 101 ADLİ YAZIŞMA VE DÖKÜMAN YÖNETİMİ 3+0 4 Zorunlu
SBKY 208 MEDENİ HUKUK 3+0 4 Zorunlu
  Toplam 30  

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ING 136 İNGİLİZCE II 2+0 2 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
SBKY 201 İDARE HUKUKU 3+0 4 Zorunlu
SBKY 110 ANAYASA HUKUKU 3+0 4 Zorunlu
CIG 150 STAJ 1 (20 İŞ GÜNÜ) 0+2 5 Zorunlu
CIG 102 UYAP- ULUSAL YARGI AĞI PROJESİ 3+0 3 Zorunlu
- Seçmeli-1 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-2 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CIG 201 CEZA İNFAZ KURUMLARI YÖNETİMİ 3+0 4 Zorunlu
CIG 203 İNFAZ HUKUKU 2+0 3 Zorunlu
OGK 227 İLK YARDIM VE SAĞLIK 2+1 4 Zorunlu
CIG 205 MESLEKİ MÜDAHALE TEKNİK VE TAKTİKLERİ 1+2 4 Zorunlu
SBKY 306 CEZA HUKUKU 3+0 3 Zorunlu
CIG 207 DENETİMLİ SERBESTLİK 2+0 3 Zorunlu
OGK 220 KRİMİNOLOJİ 2+0 3 Zorunlu
- Seçmeli 3 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli 4 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 3
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 4

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
HUK 406 CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU 3+0 3 Zorunlu
CIG 202 CEZA İNFAZ KURUMLARINDA PSİKOSOSYAL YAKLAŞIMLAR 2+0 2 Zorunlu
CIG 204 İNFAZ VE KORUMA MESLEK ETİĞİ 2+0 2 Zorunlu
CIG 206 CEZA İNFAZ KURUMLARINDA GÜVENLİK 3+0 3 Zorunlu
CIG 208 CEZA İNFAZ KURUMLARINDA İNSAN HAKLARI VE İHLALLER 2+0 3 Zorunlu
OGK 116 YAKIN SAVUNMA -II 2+1 3 Zorunlu
SBKY 323 KAMU PERSONEL YÖNETİMİ 3+0 3 Zorunlu
CIG 250 STAJ 2 (20 İŞ GÜNÜ) 0+2 5 Zorunlu
- Seçmeli 5 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli 6 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 5
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 6


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23
ADLİ YAZIŞMA VE DÖKÜMAN YÖNETİMİZ                       
ANAYASA HUKUKUZ                       
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                       
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                       
BİLGİSAYAR IZ                       
CEZA HUKUKUZ                       
CEZA İNFAZ KURUMLARI YÖNETİMİZ                       
CEZA İNFAZ KURUMLARINDA GÜVENLİKZ                       
CEZA İNFAZ KURUMLARINDA İNSAN HAKLARI VE İHLALLERZ                       
CEZA İNFAZ KURUMLARINDA PSİKOSOSYAL YAKLAŞIMLARZ                       
CEZA MUHAKEMESİ HUKUKUZ                       
DENETİMLİ SERBESTLİKZ                       
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARIZ                       
İDARE HUKUKUZ                       
İLK YARDIM VE SAĞLIKZ                       
İNFAZ HUKUKUZ                       
İNFAZ VE KORUMA MESLEK ETİĞİZ                       
İNGİLİZCE IZ                       
İNGİLİZCE IIZ                       
KAMU PERSONEL YÖNETİMİZ                       
KAMU YÖNETİMİZ                       
KARİYER PLANLAMAZ                       
KRİMİNOLOJİ Z                       
MEDENİ HUKUKZ                       
MESLEKİ MÜDAHALE TEKNİK VE TAKTİKLERİ Z                       
SİYASET BİLİMİ - IZ                       
STAJ 1 (20 İŞ GÜNÜ)Z                       
STAJ 2 (20 İŞ GÜNÜ)Z                       
TÜRK DİLİ - IZ                       
TÜRK DİLİ - IIZ                       
UYAP- ULUSAL YARGI AĞI PROJESİZ                       
YAKIN SAVUNMA -IIZ                       
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİS                       
BİLİŞİM HUKUKUS                       
ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİS                       
ETKİLİ İLETİŞİMS                       
İDARİ YARGIS                       
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİS                       
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKUS                       
İŞARET DİLİS                       
KALABALIK YÖNETİMİS                       
KAMU POLİTİKASI VE ANALİZİS                       
PSİKOLOJİYE GİRİŞS                       
SİYASET BİLİMİ - IIS                       
SİYASİ TARİHS                       
SUÇ SOSYOLOJİSİS                       
TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL YAPISIS                       
UYUŞTURUCU MADDELER VE KAÇAKÇILIKS                       
YANGIN GÜVENLİĞİ VE TABİİ AFETLERE MÜDAHALES                       
YARGI ÖRGÜTÜS                       
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi