343 ALTERNATİF ENERJİ KAYNAKLARI TEKNOLOJİSİ

GENEL BİLGİLER


Amaçlar


Kabul Koşulları
Öğrenciler Yükseköğretime ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı)’ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce(ÖSYM) düzenlenmektedir (www.osym.gov.tr). Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, ÖSYS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla girebilmektedirler. 4702 sayılı kanun ile Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları mezunları Meslek Yüksekokullarına sınavsız olarak yerleştirilebilirler.

Mezuniyet Koşulları


İstihdam Olanakları


Kazanılan Derece


Derecenin Seviyesi


Önceki Eğitimlerin Tanınması


Dereceye Yönelik Kurallar


Üst Derece Programlarına Geçiş


Çalışma Şekli


Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIÖğr. Gör. AYTEN CANTAŞ BAĞDAŞ  abagdas@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIÖğr. Gör. MURAT CEYLAN+90 258 2123788 1180 muratceylan@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIÖğr. Gör. VEYSEL BÜYÜKTUNA+90 258 2123788 1175 vbuyuktuna@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. Bireysel veya kurumsal iletişim süreçlerinde Türkçeyi etkin kullanmak. Temel yabancı dil bilgisine sahip olmak.
2 Temel işlemleri ve devre çözümlemelerini yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak.
3Sahip olduğu bilgi ve beceriyi bilgi teknolojilerinden de faydalanarak diğer bireylere veya çalışma arkadaşlarına sunabilmek.
4Bilgisayar donanımları hakkında bilgi sahibi olmak, temel ofis yazılımlarını bilmek ve kullanabilmek
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
AEK 111 ALTERNATİF ENERJİ TEKNOLOJİSİNE GİRİŞ 3+0 4 Zorunlu
AEK 103 FİZİK 2+1 4 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
ING 125 İNGİLİZCE - I 2+0 2 Zorunlu
AEK 121 MATEMATİK I 3+0 4 Zorunlu
IELK 117 TESİSATA GİRİŞ 1+1 4 Zorunlu
AEK 119 FOTO-VOLTAİK ENERJİ SİSTEMLERİ 2+1 4 Zorunlu
ITKS 181 STAJ 1 (15 İŞ GÜNÜ) 0+0 4 Zorunlu
  Toplam 30  

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
ING 126 İNGİLİZCE - II 2+0 2 Zorunlu
AEK 116 NÜKLEER ENERJİNİN TEMELLERİ 2+1 4 Zorunlu
AEK 128 MATEMATİK II 3+0 4 Zorunlu
AEK 122 ENERJİ FİZİĞİNE GİRİŞ 3+1 5 Zorunlu
ITKS 182 STAJ 2 (15 İŞ GÜNÜ) 0+0 5 Zorunlu
- Seçmeli I 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli VIII 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli I
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli VIII

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
AEK 211 TERMODİNAMİK 2+1 6 Zorunlu
AEK 104 TEMEL ELEKTRİK 2+1 5 Zorunlu
IELK 104 TEMEL ELEKTRONİK 2+1 4 Zorunlu
AEK 245 GÜNEŞ ENERJİSİ İLE ELEKTRİK ÜRETİMİ 3+1 6 Zorunlu
- Seçmeli II 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli III 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli IV 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli II
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli III
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli IV

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
AEK 210 RÜZGÂR ENERJİSİ İLE ELEKTRİK ÜRETİMİ 2+1 5 Zorunlu
AEK 236 JEOTERMAL ENERJİ VE UYGULAMALARI 2+1 5 Zorunlu
AEK 240 MESLEKİ YABANCI DİL 3+0 5 Zorunlu
AEK 238 ISITMA VE SOĞUTMA SİSTEMLERİ 3+1 6 Zorunlu
- Seçmeli V 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli VI 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli VII 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli V
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli VI
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli VII


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04
ALTERNATİF ENERJİ TEKNOLOJİSİNE GİRİŞZ*   
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ    
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ    
ENERJİ FİZİĞİNE GİRİŞZ    
FİZİKZ ** 
FOTO-VOLTAİK ENERJİ SİSTEMLERİZ    
GÜNEŞ ENERJİSİ İLE ELEKTRİK ÜRETİMİZ    
ISITMA VE SOĞUTMA SİSTEMLERİZ    
İNGİLİZCE - IZ    
İNGİLİZCE - IIZ    
JEOTERMAL ENERJİ VE UYGULAMALARIZ    
MATEMATİK IZ    
MATEMATİK IIZ    
MESLEKİ YABANCI DİLZ    
NÜKLEER ENERJİNİN TEMELLERİZ   *
RÜZGÂR ENERJİSİ İLE ELEKTRİK ÜRETİMİZ   *
STAJ 1 (15 İŞ GÜNÜ)Z    
STAJ 2 (15 İŞ GÜNÜ)Z    
TEMEL ELEKTRİKZ *  
TEMEL ELEKTRONİKZ*   
TERMODİNAMİKZ   *
TESİSATA GİRİŞZ    
TÜRK DİLİ - IZ    
TÜRK DİLİ - IIZ    
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİS* * 
ASENKRON SENKRON MAKİNALARS  * 
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİS    
BİYOKÜTLE İLE ENERJİ ÜRETİMİS *  
BİYOKÜTLE VE YAKIT HÜCRELERİS    
BOR VE HİDROJEN TEKNOLOJİLERİS    
ÇEVRE KORUMAS ** 
ELEKTRİK ENERJİSİ İLETİM VE DAĞITIMIS    
ENERJİ DEPOLAMAS  * 
ENERJİ EKONOMİSİS  * 
ENERJİ YÖNETİMİS    
GÜÇ ELEKTRONİĞİ S    
GÜNEŞ ENERJİLİ KONUT ISITMA SİSTEMLERİS    
HİDRO ENERJİS  * 
ISITMA SİSTEMLERİS    
İLETİŞİMS ** 
İŞ GÜVENLİĞİS*   
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİS    
İŞLETME YÖNETİMİS    
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLARIS    
KİMYAS *  
MALZEME BİLGİSİS    
MEDYA OKURYAZARLIĞIS    
MESLEK ETİĞİS*** 
NÜKLEER ENERJİ İLE ELEKTRİK ÜRETİMİS    
ÖLÇME TEKNİĞİS *  
SENSÖRLER VE TRANSDÜSERLERS    
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMIS    
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi