722 MOBİLYA VE DEKORASYON (İ.Ö)

GENEL BİLGİLER
Mobilya ve Dekorasyon Programı, modern mobilya tasarım ve üretimi konularında mobilya endüstrisine yeterli donanıma sahip teknisyenler yetiştirmek için iki yıllık olarak kurulan bir programdır. Programdan mezun olan öğrenciler, iki yıllık eğitim süresi içinde temel mobilya ve dekorasyon tasarımı ve üretimi ile makinaların kullanımı hakkında temel bilgilere sahip olurlar.

Amaçlar
Temeli ahşaba dayanan ve teknolojik birçok yapı malzemesini kullanarak, yaşamımızda kullanışlılık (fonksiyonellik), ekonomiklik, güzellik (estetik) ve kişilik (kalite) özelliklerimize göre şekillendirilen mobilyanın tasarımı, üretimi, pazarlanması ve mekan içerisinde ergonomik bir kullanımı sağlayacak dekorasyonun yapılabilmesi için sektöre ait işletmelere, ihtiyaçları olan yetişmiş ara eleman işgücünü sağlamaktır.
Mobilya endüstrisinin ihtiyacını karşılayacak yeterli mesleki bilgi ve donanıma sahip mobilya ve dekorasyon teknikeri yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Aday öğrenciler lise diploması ile YGS ve LYS merkezi sınavlardan aldıkları puanla ÖSYM tarafından yerleştirilir. Lise Diploması ve ÖSYM Belgesi

Mezuniyet Koşulları
Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.30 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak ve toplam 36 işgünü staj yapmak

İstihdam Olanakları
Mezun olan öğrenciler, ağaç işleri ve mobilya sektörü içinde yer alan tüm ara ürün, sonuç ürün ve yan sanayilere yönelik faaliyetlerde bulunan her ölçekte firmanın proje, pazarlama, satış, üretim, kalite kontrol, üretim planlama ve AR – GE birimlerinde “tekniker” unvanıyla görev alabilirler. Ayrıca kendi işletmelerini kurarak üretim, pazarlama, danışmanlık, tasarım – proje ve dekorasyon konularında çalışabilirler. Mobilya sektörünün yurt çapındaki yaygınlığı düşünüldüğünde iş bulma olanakları yeterli düzeydedir. Kazançları çalışılan kuruluşun türüne, çalışılan pozisyona, firmanın ücret politikasına ve şehre göre değişmektedir

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Mobilya ve Dekorasyon alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.30 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak ve toplam 36 işgünü staj yapmak

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3.sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIDoç. Dr. BURCU UYSAL KARATAŞ  burcuu@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11Alanı ile ilgili konularda, işletmecilik, kalite, pazarlama, planlama, yönetim ve organizasyon, iş güvenliği ve işçi sağlığı bilgisi ve bilincine sahip olma.
12Mobilya ve Dekorasyon alanında üretilecek ürünlerin maliyetlerini ve fiyatlandırmasını yapma ve müşteriye satın alma sürecinde teknik bilgi verme.
13İşletme içerisinde iş verimliliğinin arttırılması için çalışmalar yapabilecek ve önerilerde bulunabilecek bilgiye sahip olma.
14Alanında kullanılan teknolojik araç ve gereçlerin özelliklerini bilme ve etkin kullanabilme.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Kavram KarikatürleriKavramlara ilişkin bilgilerin düşündürücü ve tartışmaya yol açacak şekilde karikatürize edilmesiyle, tartışma ve öğrenme fırsatı yaratmayı ifade eder. Genellikle kavram karikatürlerinde bilgilerin örtük verilmesi ve çelişkilerin sunulması, dikkat çeker ve düşünme fırsatı yaratır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Analoji /Metaforla ÖğretimSoyut konu ve kavramları somut nesnelere benzeterek öğrenmeyi sağlayan bir yoldur.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
IMDE 113 AĞAÇ MALZEME TEKNOLOJİSİ 2+0 2 Zorunlu
IMDE 115 AĞAÇ İŞLEME MAKİNALARI 2+0 2 Zorunlu
MDE 151 ATÖLYE ÇALIŞMASI I 2+2 4 Zorunlu
ITKS 181 STAJ 1 (15 İŞ GÜNÜ) 0+0 4 Zorunlu
MDE 153 MATEMATİK 2+0 2 Zorunlu
MDE 155 MOBİLYA TEMEL TASARIMI 1+2 3 Zorunlu
MDE 157 TEKNİK RESİM 1+3 4 Zorunlu
MDE 159 DIŞ MEKAN MOBİLYALARI 1+2 3 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
MDE 152 ATÖLYE ÇALIŞMASI - II 2+2 4 Zorunlu
ITKS 182 STAJ 2 (15 İŞ GÜNÜ) 0+0 5 Zorunlu
MDE 154 MOBİLYA MUKAVEMETİ 2+0 2 Zorunlu
MDE 156 ERGONOMİ 1+2 3 Zorunlu
MDE 158 MESLEK RESİM 1+3 4 Zorunlu
MDE 162 YAPAY LEVHA ÜRETİMİ 1+2 3 Zorunlu
MDE 164 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM I 3+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MDE 273 ATÖLYE ÇALIŞMASI III 2+2 5 Zorunlu
MDE 275 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM II 3+0 4 Zorunlu
IMDE 215 MOBİLYA MALİYET HESAPLAMA 2+0 3 Zorunlu
MDE 283 İÇ MEKAN TASARIMI I 1+2 3 Zorunlu
MDE 285 AHŞAP LEVHA ÜRETİMİ 1+2 3 Zorunlu
- Seçmeli-1 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-3 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-5 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-7 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-3
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-5
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-7

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MDE 274 ATÖLYE ÇALIŞMASI-IV 2+2 5 Zorunlu
MDE 276 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜRETİM 1+2 4 Zorunlu
MDE 278 YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME 1+2 3 Zorunlu
MDE 284 İÇ MEKAN TASARIMI II 1+2 3 Zorunlu
MDE 288 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLARI 2+0 3 Zorunlu
- Seçmeli-2 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-4 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-6 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-8 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-4
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-6
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-8


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
AĞAÇ İŞLEME MAKİNALARIZ****  ***** **
AĞAÇ MALZEME TEKNOLOJİSİZ** * *     ***
AHŞAP LEVHA ÜRETİMİZ** * *  * ****
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ              
ATÖLYE ÇALIŞMASI - IIZ*********  ***
ATÖLYE ÇALIŞMASI IZ****** ** * **
ATÖLYE ÇALIŞMASI IIIZ*********  ***
ATÖLYE ÇALIŞMASI-IVZ*********  ***
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM IZ********** * *
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM IIZ********** * *
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜRETİMZ******  ******
DIŞ MEKAN MOBİLYALARIZ********* ****
ERGONOMİZ**********  **
İÇ MEKAN TASARIMI IZ************ *
İÇ MEKAN TASARIMI IIZ************ *
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLARIZ****** *******
MATEMATİKZ** ***  *  ** 
MESLEK RESİMZ********** ***
MOBİLYA MALİYET HESAPLAMAZ********** *  
MOBİLYA MUKAVEMETİZ** * ****    *
MOBİLYA TEMEL TASARIMIZ***** ***    *
STAJ 1 (15 İŞ GÜNÜ)Z**************
STAJ 2 (15 İŞ GÜNÜ)Z**************
TEKNİK RESİMZ*****  **    *
TÜRK DİLİ - IZ              
TÜRK DİLİ - IIZ              
YAPAY LEVHA ÜRETİMİZ**** **** ****
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRMEZ************ *
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
AHŞAP ESKİTME VE BOYAMA TEKNİĞİS********** ***
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİS*********** **
ÇEVRE KORUMAS** * ***  * **
DEKORASYONS**************
HERKES İÇİN TASARIMS****  *** *   
İNGİLİZCE - IS              
İNGİLİZCE - IIS              
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİS****   **** **
İŞLETME YÖNETİMİS****  *  *****
MEDYA OKURYAZARLIĞIS      *  **  *
MESLEK ETİĞİS**************
MOBİLYA SANAT TARİHİS**** ** *  *  
MOBİLYADA TEST VE DENEY TEKNİKLERİS**************
PAZARLAMA YÖNETİMİS** *    * ****
PERSPEKTİFS**********   *
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMIS********* *  *
ÜST YÜZEY İŞLEMLERİS****   ** *  *
VERİMLİLİKS****** *******
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi