Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IME 624İLKÖĞRETİMDE SAYILAR VE CEBİR KAVRAMLARININ YAPILANDIRILMASI3 + 04. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, ilköğretim matematiğinde sayılar ve cebir kavramlarının yapılandırılmasıdır. İlk olarak sayı kavramı, sayı sistemleri ve kümeler aracılığıyla yapılandırılacak, sayıların gösterimi ve günlük hayatla olan bağlantılar kurulacaktır. Cebir kavramları için, cebirsel düşünme ve temel cebirsel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak, cebirsel kavramların öğretimi konusundaki bilgi ve becerilerin artırılması hedeflenmektedir. Ayrıca, öğrenciler araştırma önerileri geliştirme ve bu kavramların öğretimi ile ilgili bulgularını bilimsel yayınlara dönüştürme konusunda teşvik edilecektir.
Ders İçeriği Sayı sistemleri, sayı kümeleri, sayıların gösterimleri, cebirsel düşünme, temel cebirsel kavramlar, öğretim sürecinde sayı ve cebir kavramlarının uygulamaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11. Öğrenciler sayı ve cebir kavramlarının ilköğretimde nasıl yapılandırıldığına ilişkin fikirler oluştururlar.
22. Öğrenciler dersin içeriğine uygun bir araştırma projesi geliştirir ve uygular.
33. Öğrenciler yapılan araştırma sonuçlarını makale formatında hazırlar ve sunar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 00154454445
ÖK 00254454445
ÖK 00355555455
Ara Toplam1513131513121315
Katkı54454445

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları