Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IME 637MATEMATİK EĞİTİMİNDE MATEMATİKSEL MODELLEME3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Matematiksel modellemenin eğitim sistemindeki işlevlerini anlamak, literatürdeki karşılaşılan farklı modelleme perspektiflerini ve bu perspektiflerin farklılıklarını ortaya çıkarmak, matematiksel modelleme problemlerinin yapısal özelliklerini ayrıntılı bir şekilde açıklamak ve yaratıcı modelleme problemleri tasarlanmasını sağlamak, modelleme sürecinin tüm bileşenleriyle kompleks yapısını ayrıntılı olarak yorumlamak, teknolojiyle matematiksel modellemenin nasıl ilişkilendirilebileceği sorusuna nitelikli yanıtlar vermek, son yıllarda matematiksel modelleme çalışmalarının içerdiği temel konuları belirleyerek matematiksel modellemede nitelikli ve orijinal bir araştırma sorusu ortaya atmak, matematiksel modelleme içerikli nitelikli ve yaratıcı bilimsel makale yazmaktır.
Ders İçeriği Matematiksel modelleme çalışmalarının tarihsel süreci, yurt içi ve yurt dışı yapılan çalışmaların karşılaştırılması, ülkemizde ve farklı ülkelerdeki (Almanya, İngiltere, Avusturya gibi) öğretim programlarında matematiksel modellemenin yeri, literatürde yer alan farklı matematiksel modelleme perspektifleri, matematiksel modelleme döngüsü, teknoloji ve matematiksel modelleme entegrasyonu, matematiksel modelleme problemlerinin temel özellikleri, nitelikli matematiksel modelleme problemlerinin tasarlanması, matematiksel modellemeye yönelik bilimsel bir araştırma planı tasarlamak.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Literatürdeki matematiksel modelleme perspektiflerinin temel prensiplerini, çıkış noktalarını, etkilendikleri akımları ve bunların matematik eğitimine etkilerini açıklayabilme.
2Literatürdeki matematiksel modelleme sınıflandırmalarını bilme, sınıflandırmalar arasındaki farklılıkları açıklayabilme ve modelleme türlerinin matematik eğitimine uygunlukları hakkında tartışma yapabilme.
3Matematiksel modellemede yapılan yurt içi ve yurt yayınların arasındaki farklılıkları ortaya koyma, bu yayınların yöntemini, kapsamını, özgünlüğünü sorgulayabilme, matematiksel modelleme üzerine yapılan çalışmalardan hangi tür çalışmaların ön planda olduğu çıkarımını yapabilme.
4Matematiksel modellemeyi matematik dersi öğretim programıyla ilişkilendirebilme, daha iyi bir matematik eğitimi için matematiksel modelleme nasıl entegre edilebilir sorusuna yaratıcı fikirler üretebilme (teknoloji, proje etkinlik, matematik tarihi vb).
5Literatürdeki yapılan çalışmaları dikkate alarak matematiksel modellemeye yönelik özgün çalışmalar yapabilme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 00154554445
ÖK 00254554445
ÖK 00354554445
ÖK 00454554445
ÖK 00554554445
Ara Toplam2520252520202025
Katkı54554445

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IME 637 MATEMATİK EĞİTİMİNDE MATEMATİKSEL MODELLEME 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU chidiroglu@pau.edu.tr EGT A0222 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Matematiksel modellemenin eğitim sistemindeki işlevlerini anlamak, literatürdeki karşılaşılan farklı modelleme perspektiflerini ve bu perspektiflerin farklılıklarını ortaya çıkarmak, matematiksel modelleme problemlerinin yapısal özelliklerini ayrıntılı bir şekilde açıklamak ve yaratıcı modelleme problemleri tasarlanmasını sağlamak, modelleme sürecinin tüm bileşenleriyle kompleks yapısını ayrıntılı olarak yorumlamak, teknolojiyle matematiksel modellemenin nasıl ilişkilendirilebileceği sorusuna nitelikli yanıtlar vermek, son yıllarda matematiksel modelleme çalışmalarının içerdiği temel konuları belirleyerek matematiksel modellemede nitelikli ve orijinal bir araştırma sorusu ortaya atmak, matematiksel modelleme içerikli nitelikli ve yaratıcı bilimsel makale yazmaktır.
İçerik Matematiksel modelleme çalışmalarının tarihsel süreci, yurt içi ve yurt dışı yapılan çalışmaların karşılaştırılması, ülkemizde ve farklı ülkelerdeki (Almanya, İngiltere, Avusturya gibi) öğretim programlarında matematiksel modellemenin yeri, literatürde yer alan farklı matematiksel modelleme perspektifleri, matematiksel modelleme döngüsü, teknoloji ve matematiksel modelleme entegrasyonu, matematiksel modelleme problemlerinin temel özellikleri, nitelikli matematiksel modelleme problemlerinin tasarlanması, matematiksel modellemeye yönelik bilimsel bir araştırma planı tasarlamak.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları