Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IME 632MATEMATİK EĞİTİMİNDE SÜREÇ BECERİLERİ3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin matematik eğitimi süreç becerilerinin matematik öğretim programlarında ve ders kitaplarında nasıl ele alındığı incelemelerini sağlamak ve öğrencilere süreç becerilerini geliştirecek öğrenme içeriği tasarımları yaptırmaktır.
Ders İçeriği Matematik eğitimi süreç becerileri: Problem Çözme, Akıl Yürütme ve İspat, İletişim, Temsil, İlişkilendirme, Matematik öğretim programlarında ve ders kitaplarında süreç becerileri, Süreç becerilerini geliştirecek öğrenme içeriği tasarımları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenciler etkin bir matematik eğitimi için gerekli olan süreç becerilerini bilir.
2Süreç becerilerinin öğretim programlarındaki yerini bilir
3Ders kitaplarında süreç becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları fark eder.
4Süreç becerilerini geliştirecek öğrenme içeriği tasarlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 001 5554444
ÖK 002  454344
ÖK 003 5454444
ÖK 00455555555
Ara Toplam515182017161717
Katkı14554444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1İSMET AYHAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IME 632 MATEMATİK EĞİTİMİNDE SÜREÇ BECERİLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. İSMET AYHAN iayhan@pau.edu.tr EGT A0221 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı, öğrencilerin matematik eğitimi süreç becerilerinin matematik öğretim programlarında ve ders kitaplarında nasıl ele alındığı incelemelerini sağlamak ve öğrencilere süreç becerilerini geliştirecek öğrenme içeriği tasarımları yaptırmaktır.
İçerik Matematik eğitimi süreç becerileri: Problem Çözme, Akıl Yürütme ve İspat, İletişim, Temsil, İlişkilendirme, Matematik öğretim programlarında ve ders kitaplarında süreç becerileri, Süreç becerilerini geliştirecek öğrenme içeriği tasarımları
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları