Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
DOKTORA
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
ANATOMİ ANABİLİM DALI
3611 ANATOMİ DR.
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
ANA 623
NÖROANATOMİ TARİHÇESİ
1 + 0
2. Yarıyıl
5
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Doktora
Ders Türü
Seçmeli
Dersin Amacı
Nöroanatomi bilgisinin tarihsel gelişimini anlamak, nöroanatomi terminolojisinin kökenini kavramak, kronolojik olarak bilimsel gelişmeler ve bilimsel bilginin değişimini araştırmak
Ders İçeriği
1. Nöroanatomik bilginin kronolojik gelişimine genel bakış 2. Milattan önce ve sonra nöroanatomi ile ilgili görüşler 3. Alcmeon, Erasistratus ve Herofil 4. Hippocrat ve çağdaşı hekimler, ensefalosentrik yaklaşım 5. Galen ve çağdaşı hekimlerin nöroanatomik görüşleri 6. Ortaçağ dönemi tıbbı 7. Modern bilimsel yaklaşımın temelleri 8. Ara sınav 9. Andreas Vesalius ve diseksiyonu önemi 10. Klinik bulguların nöroanatomi ile ilşkilendirilmesine ait örnekler 11. Broca, Wernicke ve, konuşmanın motor merkezi, limbik lob tanımı 12. James Papez, fonksiyoel limbik sistem yaklaşımı 13. Mc Lean ve çağdaşı nörobilimciler 14. Sinir sisteminde yer alan eponim terminoloji
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
Nöroanatominin tarihsel gelişimini anlamak
2
Fonksiyonel nöroanatomi düşüncesinin kökenini kavramak
3
Kronolojik olarak nöroanatomi araştırmalarına katkı sağlayan düşünür ve bilim insanlarını tanımak
4
Modern nöroanatomi bilgisi ve terminolojisinin kökenini kavramak
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
No
PY 01
PY 02
PY 03
PY 04
PY 05
PY 06
PY 07
PY 08
PY 09
PY 10
PY 11
ÖK 001
1
2
3
ÖK 002
3
5
2
ÖK 003
5
3
2
ÖK 004
1
2
4
5
Ara Toplam
1
2
3
3
5
2
5
4
4
4
5
Katkı
0
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
14
1
14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)
14
7
98
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)
1
10
10
Arasınav
1
8
8
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
130
5
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
Seçili dönemde ders açılmamıştır.
Yazdır
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları