Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
YÜKSEK LİSANS
TEMEL EĞİTİM ANABİLİM DALI
2106 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TEZSİZ) (İÖ)
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
OKO 573
PSİKOLOJİK İYİ OLUŞ VE MESLEKTE ETKİLİLİK
3 + 0
1. Yarıyıl
6
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Yüksek Lisans
Ders Türü
Seçmeli
Dersin Amacı
Günümüzde toplumsal yaşam, tarihin hiçbir döneminde olmadığı kadar hızlı ve sürekli bir değişim içerisindedir. Bu çok yönlü ve hızlı değişim her bireyi olduğu gibi eğitimcileri (araştırmacılar, öğretmenler vb.) de etkilemektedir. Önerilen derste psikolojik iyi oluşun bileşenleri ve ilgili kuramsal çerçeveler bağlamında meslekte etkililiğin tartışılması hedeflenmektedir.
Ders İçeriği
1. Temel kavramlar (Eudemonia, Psikolojik iyi oluş-yetişkin-çocuk, öznel iyi oluş, psikolojik dayanıklılık, meslekte etkililik-öğretmen yeterlikleri, kişilik, sağlıklı gelişim, uyum, normallik-anormallik.) 2. WHO sağlık genel istatistikleri 3. Duyarlı anne-baba-öğretmen olmak 4. Psikolojik iyi oluş modelleri 5. Kişilik kuramları ve psikolojik iyi oluş 6. Mutluluk kuramları ve psikolojik iyi oluş 7. Normallik-Anormallik ilişkili kuramsal çerçeveler 8. Kişilik bozuklukları 9. Mesleki yeterlikler, meslekte etkililik çerçeveleri-değişkenleri 10. İyi oluş ve etkililik ilişkili araştırmalar 11. Öğretmen psikolojik iyi oluş ve etkililik modelleri tasarlama
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
Psikolojik iyi olma ile ilgili farkındalığa sahip olur
2
Psikolojik iyi olma ve meslekte etkililik ilişkisini anlar, açıklar.
3
Psikolojik iyi olma ve meslekte etkililik ilişkisini içeren bilimsel araştırmalar düzenler ve yapar
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
No
PY 01
PY 02
PY 03
PY 04
PY 05
PY 06
PY 07
ÖK 001
5
2
4
5
3
2
2
ÖK 002
5
3
2
1
5
4
ÖK 003
5
2
3
5
5
4
2
Ara Toplam
10
9
10
12
9
11
8
Katkı
3
3
3
4
3
4
3
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
14
3
42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)
14
1
14
Ödevler
14
6
84
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)
1
8
8
Arasınav
1
8
8
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
156
6
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
Seçili dönemde ders açılmamıştır.
Yazdır
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları