DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 538AİLE-ÖĞRETMEN VE ÇOCUK İLETİŞİMİ3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Okul öncesi dönemde aile, öğretmen ve çocuk ilişkilerinin özelliklerini tanıtmak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği aile, öğretmen ve çocuk ilişkileri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İletişim türlerini açıklar.
2Aile kavramı ve ailenin işlevlerini açıklar.
3Anne-baba tutumlarını değerlendirir.
4Öğretmen-aile iletişimini etkileyen unsurlara örnekler verir.
5Öğretmen-aile iletişimini geliştiren stratejileri değerlendirir.
6Sağlıklı bir öğretmen-çocuk iletişiminin özelliklerini anlatır.
7Çocuklarda iletişim becerileri geliştirme yöntemlerine örnekler verir.
8Aile-öğretmen-çocuk iletişiminin önemini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 01441 3   4   
ÖK 02543 33534555
ÖK 03553454435555
ÖK 04553454435555
ÖK 05555555544555
ÖK 06555555544555
ÖK 07555555544555
ÖK 08555555555555
Ara Toplam393830283631332635353535
Katkı554454434444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14570
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Ödevler14114
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Arasınav11616
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Bahar1MUSTAFA BULUŞ

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  OKO 538 Dersin Adı:  AİLE-ÖĞRETMEN VE ÇOCUK İLETİŞİMİ
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2017-2018 Bahar
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR MUSTAFA BULUŞ E-Mail:  mbulus@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1113, 296 1113,
Ders Yeri EGT A0141,
Amaç : Okul öncesi dönemde aile, öğretmen ve çocuk ilişkilerinin özelliklerini tanıtmak amaçlanmaktadır.
İçerik : aile, öğretmen ve çocuk ilişkileri
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %80
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel iletişim modelleri
2 Temel iletişim modelleri
3 İletişim süreci açısından insan (iletişim, algı, ihtiyaçlar, öğrenme ve fenomonolojik alan ilişkisi bağlamında “insan”)
4 İletişim süreci açısından insan (iletişim, algı, ihtiyaçlar, öğrenme ve fenomonolojik alan ilişkisi bağlamında “insan”)
5 İletişim, öğretmen ve ebeveyn inançları ilişkisi
6 İletişim ve öğretmen ve ebeveyn inançları ilişkisi
7 Etkili iletişim becerileri Empati, sen-ben dili, ego geliştirici dil, dinleme, beden dili vb.
8 Etkili iletişim becerileri Empati, sen-ben dili, ego geliştirici dil, dinleme, beden dili vb.
9 Öğrenme – öğretme süreci açısından iletişim ve temel öğeleri Kaynak, mesaj, kanal, alıcı ve dönüt
10 Öğrenme – öğretme süreci açısından iletişim ve temel öğeleri Kaynak, mesaj, kanal, alıcı ve dönüt
11 İletişim engelleri ve çatışma çözme
12 İletişim engelleri ve çatışma çözme
13 İlgili makale ve tez inceleme
14 İlgili makale ve tez inceleme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1. Ronald B. Adler ve George Romdan, Understanding Human CommunicationEnglish
2. Ergin, A. Eğitimde İletişimTürkçe
3. Ek kaynak ve makalelerTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları