Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
JEO 618JEOTEKNİKTE MODEL DENEYLERİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste, doğada görülen kütle hareketlerinin oluşum ve gelişim mekanizmalarının statik ve dinamik koşullarda laboratuvar ortamında incelenmesi, bunun yanında deprem etkisiyle oluşan zemin sıvılaşmasının analizi ve model deneyleri ile verilmesi amaçlanmıştır.
Ders İçeriği Model deney kavramı, kütle hareketi türleri oluşum nedenleri ve risklerinin belirlenmesi, düzlemsel, dairesel ve kama tip kayma ve laboratuvar ölçeğinde beton bloklardan hazırlanmış modeller üzerinde statik ve dinamik deneyler, zemin sıvılaşması, analizi ve model deneylerle incelenmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kütle hareketleri türleri ve oluşum mekanizmalarının kavranması
2Ne tür ortamlarda hangi türde kütle hareketlerinin gelişebileceğinin tahmini
3Dinamik yüklerin kütle hareketlerine etkisinin anlaşılması
4Sıvılaşma olayı ve sıvılaşmayı oluşturan devirsel gerilmelerin kavranması

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20
ÖK 001                    
ÖK 002                    
ÖK 003                    
ÖK 004                    
Ara Toplam                    
Katkı00000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)148112
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12121
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Güz1SEFER BERAN ÇELİK
Detay 2014-2015 Güz1SEFER BERAN ÇELİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
JEO 618 JEOTEKNİKTE MODEL DENEYLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2015-2016 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SEFER BERAN ÇELİK scelik@pau.edu.tr MUH B0013 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu derste, doğada görülen kütle hareketlerinin oluşum ve gelişim mekanizmalarının statik ve dinamik koşullarda laboratuvar ortamında incelenmesi, bunun yanında deprem etkisiyle oluşan zemin sıvılaşmasının analizi ve model deneyleri ile verilmesi amaçlanmıştır.
İçerik Model deney kavramı, kütle hareketi türleri oluşum nedenleri ve risklerinin belirlenmesi, düzlemsel, dairesel ve kama tip kayma ve laboratuvar ölçeğinde beton bloklardan hazırlanmış modeller üzerinde statik ve dinamik deneyler, zemin sıvılaşması, analizi ve model deneylerle incelenmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Jeoteknikte Model Deney Kavramı ve Amaçları
2 Model Deney Düzenekleri
3 Doğada Görülen Kütle Hareketi Türlerinin Sınıflandırılması ve Jeoteknik Mühendisliğindeki Önemleri
4 Kütle hareketi risklerinin belirlenme yöntemlerine genel bakış
5 Depremsellik ve Kütle hareketleri
6 Kritik ivme kavramı ve belirlenmesi
7 PAÜ Sarsma Masası Laboratuvarının Tanıtımı ve Üretilebilen Hareket Parametreleri
8 Sarsma Masası Kullanılarak Kütle hareketlerinin dinamik etki altındaki davranışının incelenmesi; Düzlemsel ve dairesel kayma
9 Sarsma Masası Kullanılarak Kütle hareketlerinin dinamik etki altındaki davranışının incelenmesi; Kama türü kayma
10 Sıvılaşma olgusunun tanıtımı ve sıvılaşma riskini belirleme yöntemleri
11 Sıvılaşma olgusunun sarsma masasında model deneyi ile gösterimi
12 Öğrencilerin Proje Sunumları
13 Öğrencilerin Proje Sunumları
14 Tartışma ve Değerlendirmeler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1. Wood, D.M., 2004. Geotechnical Modelling (Applied Geotechnics). Taylor & Francis, 504p. Türkçe
2. Kramer, S.L., 1996. Geotechnical Earthquake Engineering. Prentice Hall, 653p.Türkçe
3. Rahn, P.H., 1986. Engineering Geology An Environmental Approach, 539p. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları