Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CSH 512ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN ÇOCUKLAR2 + 02. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste, özel gelişimsel ve entelektüel sorunu olan çocukların sorunları ve çözümler hakkında bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Derse Giriş Entelektüel ve gelişimsel hastalıklar –çocuk üzerine etkileri Entelektüel ve gelişimsel hastalıklar –aile üzerine etkileri Down sendromu Fetal alkol sendromu Frajil X sendromu Otizm Serebral palsi Serebral palsi-Devam Duyusal sorunlar- İşitme kaybı Ara sınav Duyusal sorunlar- Görme kaybı Duyusal sorunlar- Konuşma bozuklukları Diğer sorunlar
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocukların sağlığını etkileyen entelektüel ve gelişimsel sorunları sıralar.
2Entelektüel ve gelişimsel sorunların çocuk ve aile üzerine etkilerini tartışır.
3Down sendromu nedenleri, sonuçları ve önlemlerini tanımlar.
4Down sendromu olan çocuk ve ailesine yaklaşımı açıklar.
5Serebral palsinin nedenlerini ve çeşitlerini sıralar.
6Serebral palsinin önlenmesi ve rehabilitasyonunu açıklar.
7Fetal alkol sendromunun etkilerini açıklar.
8Duyusal sorunlar, nedenleri ve risklerini tartışır.
9Duyusal sorunları önleme ve rehabilitasyonunu açıklar.
10Doğum öncesi, doğum ve doğum sonrası süreçte çocuğun yaşadığı riskler ve önlemleri tanımlar.
11Frajil X sendromunun aile ve çocuk üzerine etkilerini tanımlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0014445545355324
ÖK 0024445545355325
ÖK 0034445545355325
ÖK 0044445545355325
ÖK 0054445545355325
ÖK 0064445545355325
ÖK 0074445545355325
ÖK 0084445545355325
ÖK 0094445545355325
ÖK 0104445545355325
ÖK 0114445545355325
Ara Toplam44444455554455335555332254
Katkı4445545355325

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12448
Ödevler4416
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1HATİCE BAŞKALE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CSH 512 ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN ÇOCUKLAR 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. HATİCE BAŞKALE hbaskale@pau.edu.tr SABF C0334 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu derste, özel gelişimsel ve entelektüel sorunu olan çocukların sorunları ve çözümler hakkında bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır.
İçerik Derse Giriş Entelektüel ve gelişimsel hastalıklar –çocuk üzerine etkileri Entelektüel ve gelişimsel hastalıklar –aile üzerine etkileri Down sendromu Fetal alkol sendromu Frajil X sendromu Otizm Serebral palsi Serebral palsi-Devam Duyusal sorunlar- İşitme kaybı Ara sınav Duyusal sorunlar- Görme kaybı Duyusal sorunlar- Konuşma bozuklukları Diğer sorunlar
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş ve dersin tanıtımı
2 Dünyada ve Türkiye’de engellilik, Çocuk hakları ve engellilik, Engellilerle ilgili yasalar
3 Zihinsel engeli olan çocuk ve hemşirelik yaklaşımı
4 Fiziksel engeli olan çocuk ve hemşirelik yaklaşımı
5 İşitme, görme, dil ve konuşma engeli olan çocuk ve hemşirelik yaklaşımı
6 Down sendromu olan çocuk ve hemşirelik yaklaşımı
7 Çocuklarda ağrı ve hemşirelik yaklaşımı
8 Onkolojik sorunu olan çocuk ve hemşirelik yaklaşımı
9 Kurum bakımı altındaki çocuk ve hemşirelik yaklaşımı
10 Yenidoğan yoğun bakım ünitesinde yatan çocuk ve ailesine hemşirelik yaklaşımı
11 Suçlu çocuk ve hemşirelik yaklaşımı
12 Şiddet gören çocuk ve hemşirelik yaklaşımı
13 Engelli çocuğun evde bakımı
14 Engelli Çocuk ve Ailesinin Yaşadığı Güçlükler ve Çözüm Önerileri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Wong, D.L., Whaley, L.,F. (1997). Whaley & Wong's Essentials of Pediatric Nursing. Mosby-Year Book Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları