Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ECT 519ESKİÇAĞ TARİHİ ARAŞTIRMALARINDA METODOLOJİ-I3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Eskiçağ Tarihi Araştırmalarında uygulanacak Metodolojiyi öğrenciye öğretmek. Öğrencilerin Eskiçağ Tarihinin Ana Kaynakları olan Arkeolojik Bulguları ve Yazılı Belgeleri Değerlendirme becerisi kazanmalarını sağlamak. Öğrenciler Bilimsel etik kurallarını öğretmek. Öğrencilerin yapacakları araştırmalarda ve eser oluşturmalarında intihalden kaçınmalarını öğretmek.
Ders İçeriği 1-Eskiçağ Tarihinin Kaynaklarını Tanıtmak 2.Arkeolojik Buluntuları Sınıflandırmak 3-Tabakalama Yöntemini Öğretmek 4-Arkeolojik Buluntuları Tipolojik Özelliklerine Göre Ayırmak 5-Arkeolojik Buluntuları Görsel ve Mukayeseli Yöntem ile Değerlendirmek 6- EskiçağTarihi Kronoloji Problemlerini Tespit Etmek 7-İkinci Elden Kaynaklardan Yararlanma Metodunu Öğretmek 8-Bilimsel Usüllere Göre Alıntı Yapma 9-Bilimsel Etik Kurraları Çerçevesinde Araştırma Yapmanın Kriterlerini Öğretmek 10-İntihal Yapmadan Kaynaklardan İsifade Etme Usülleri 11-Eskiçağ Tarihi Araştırmalarında Yüzey Araştırması Yöntemleri 12-Eskiçağ tarihi Araştırmalarında Yüzey Araştırması Yapmanın Tarih Yazımıındaki Önemi 13-Buluntuların tarih Yazımında Kullanılması 14- Genel Değerlendirme
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)12222
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13939
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)138104
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1HANIM HANDE DUYMUŞ FLORIOTI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ECT 519 ESKİÇAĞ TARİHİ ARAŞTIRMALARINDA METODOLOJİ-I 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. HANIM HANDE DUYMUŞ FLORIOTI hhduymus@pau.edu.tr İTBF B0214 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Eskiçağ Tarihi Araştırmalarında uygulanacak Metodolojiyi öğrenciye öğretmek. Öğrencilerin Eskiçağ Tarihinin Ana Kaynakları olan Arkeolojik Bulguları ve Yazılı Belgeleri Değerlendirme becerisi kazanmalarını sağlamak. Öğrenciler Bilimsel etik kurallarını öğretmek. Öğrencilerin yapacakları araştırmalarda ve eser oluşturmalarında intihalden kaçınmalarını öğretmek.
İçerik 1-Eskiçağ Tarihinin Kaynaklarını Tanıtmak 2.Arkeolojik Buluntuları Sınıflandırmak 3-Tabakalama Yöntemini Öğretmek 4-Arkeolojik Buluntuları Tipolojik Özelliklerine Göre Ayırmak 5-Arkeolojik Buluntuları Görsel ve Mukayeseli Yöntem ile Değerlendirmek 6- EskiçağTarihi Kronoloji Problemlerini Tespit Etmek 7-İkinci Elden Kaynaklardan Yararlanma Metodunu Öğretmek 8-Bilimsel Usüllere Göre Alıntı Yapma 9-Bilimsel Etik Kurraları Çerçevesinde Araştırma Yapmanın Kriterlerini Öğretmek 10-İntihal Yapmadan Kaynaklardan İsifade Etme Usülleri 11-Eskiçağ Tarihi Araştırmalarında Yüzey Araştırması Yöntemleri 12-Eskiçağ tarihi Araştırmalarında Yüzey Araştırması Yapmanın Tarih Yazımıındaki Önemi 13-Buluntuların tarih Yazımında Kullanılması 14- Genel Değerlendirme
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Metodolojiye Giriş
2 Eski Doğu Tarihinin Kaynakları
3 Eski Batı Tarihinin Kaynakları
4 Kaynakların Sınıflandırılması
5 Arkeolojik Kaynakların Kullanımı
6 Yazılı Kaynakların Kullanımı
7 Arkeolojik Yöntemler
8 Arasınav
9 Modern Kaynaklar
10 Çivi Yazılı Tabletlerden Örnekler
11 Referans Verme Yöntemleri
12 Eskiçağ Tarihine Yardımcı Bilimler
13 Disiplinlerarası Çalışma
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları