Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
KAY 518DEMOKRASİ TEORİLERİ3 + 02. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı demokrasi teorisinin klasik kaynaklarını açıklamak, bu kaynaklarla modern demokrasinin ilişkisini vurgulamak, temsilî demokrasinin işleyiş biçiminden kaynaklanan meselelere karşı geliştirilen bazı teorik çözümleri paylaşmaktır
Ders İçeriği Klasik gelenekte demokrasi düşüncesi, modern demokrasinin geçmişteki kökleri, modern demokrasinin doğuşu, liberal demokrasi, sorunları, liberal demokrasiye dönük eleştiriler, çözüme dönük bazı teoriler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Demokrasi teorilerine ilişkin temel kavramları listeler.
2Demokrasi teorisinde klasik geleneği açıklar.
3Temsilî demokrasinin meselelerini ayırt eder.
4Liberal demokrasiye dönük teorik eleştirileri değerlendirir.
5Antik demokrasiyle modern demokrasi arasındaki farklıkları yorumlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001555 5533  35
ÖK 002555 5533  35
ÖK 003555 5533  35
ÖK 004555 5533  35
ÖK 005555 5533  35
Ara Toplam252525 25251515  1525
Katkı555055330035

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10550
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11616
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)14848
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2010-2011 Bahar1HÜSEYİN ALİYAR DEMİRCİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
KAY 518 DEMOKRASİ TEORİLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2010-2011 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. HÜSEYİN ALİYAR DEMİRCİ ademirci@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı demokrasi teorisinin klasik kaynaklarını açıklamak, bu kaynaklarla modern demokrasinin ilişkisini vurgulamak, temsilî demokrasinin işleyiş biçiminden kaynaklanan meselelere karşı geliştirilen bazı teorik çözümleri paylaşmaktır
İçerik Klasik gelenekte demokrasi düşüncesi, modern demokrasinin geçmişteki kökleri, modern demokrasinin doğuşu, liberal demokrasi, sorunları, liberal demokrasiye dönük eleştiriler, çözüme dönük bazı teoriler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş Demokrasi kavramsal bir değerlendirme
2 Modern Demokrasi Teorisinin Öncülleri-1 (Antik Demokrasi)
3 Modern Demokrasi Teorisinin Öncülleri-2 Locke ve Montesquieu ve Kuvvetler Ayrılığı Teorisi
4 Modern Demokrasinin Öncülleri-3: Rousseau
5 Modern Demokrasinin Öncülleri-4: Tocqueville ve Mill
6 Klasiklerin Işığında Demokrasinin Yeniden Doğuşu
7 Liberalizm ve Liberal Demokrasi
8 ARASINAV
9 20. Asırda Dünyada Demokrasi Tecrübesi Ve Günümüz Dünyasında Demokrasi
10 Ekonomik Demokrasi Kuramı (Schumpeter, Downs)
11 Çoğunluk Demokrasisi-Konsensus Demokrasisi Modelleri
12 Liberal demokrasiye Çağdaş Eleştiriler (1): Radikal Demokrasi
13 Liberal demokrasiye Çağdaş Eleştiriler (2): Müzakereci demokrasi
14 Liberal demokrasiye Çağdaş Eleştiriler (3): Demokrasi ve Çokkültürlülük
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ağaoğulları, Mehmet Ali, Filiz Çulha Zabcı, Reyda Ergün (2005), Kral-Devletten Ulus-Devlete, Ankara, İmge Kitabevi.Türkçe
Berger, Peter (1999), “Günümüz Dünyasında Demokrasi”, Sosyal ve Siyasal Teori , Siyasal Kitabevi, Ankara, 2. baskı, ss. 33-39Türkçe
Dahl, Robert (2001), Demokrasi Üstüne (çev: Betül KAdıoğlu) Phoenix Yayınevi,Türkçe
Erdoğan, Mustafa (2006), “Çeşitlilik, Çoğulculuk ve Rekabetçi Federalizm”, Aydınlanma, Modernlik ve Liberalizm, Ankara, Orion Kitabevi içinde ss.205-220Türkçe
Heywood Andrew (1999), “Demokrasi”, Sosyal ve Siyasal Teori (ed: A. Yayla) , Siyasal Kitabevi, Ankara, 2. baskı, ss.67-84.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav50Ara Sınav
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları