Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
KAY 508KAMU YÖNETİMİ TEORİLERİ3 + 01. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, kamu yönetimini kuramsal olarak ele alan temel yaklaşımları tarihsel bir süreç içerisinde ve birbirleriyle olan bağlantılarını ortaya koyarak ele almaktır.
Ders İçeriği Bu derste kamu yönetimi alanındaki önemli yaklaşımlar ve güncel teoriler ele alınmaktadır: 1) idari süreç yaklaşımı/okulu, deneysel yaklaşım/okul, 3) davranışsal yaklaşım/okul, 4)bürokratik çözümleme okulu, 5) sosyal sistem yaklaşımı/okulu, 6) karar verme yaklaşımı/okulu, 7) sistem yaklaşımı. Dersin kapsamındaki kamu yönetimi teorileri ise şunlardır: 1) Yeni kamu işletmeciliği (YKİ), 2) Amerikan yeni kamu yönetimi hareketi (YKYH), 3) kamu yönetiminin kimlik, meşruiyet, disiplin ve diğer krizleri, 4) yeni sağ ve devletin değişimi, 5) kamu tercihi teorisi ve asil-vekil teorisi, 6) kamu yönetimi perspektifinden modernizm ve postmodernizm, 7) post-bürokrasi ve post-fordism, 8) kaos ve kompleksiti, karmaşıklık bilimleri 9) eleştirel teori, 10) küreselleşme ve yönetişim, 11) kamu yönetimi okulları / yaklaşımları, 12) ağbağlar
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yönetim bilimi ve kamu yönetiminin temel kavram ve kuramlarını tanımlar.
2Kuramların kronolojik gelişimini açıklar.
3Yönetim bilimi ve kamu yönetimi kuramlarını karşılaştırmalı olarak ilişkilendirir.
4Yönetim bilimi ve kamu yönetimi teorisyenlerinin bu alana katkılarını karşılaştırmalı olarak belirler.
5Güncel yönetim ve organizasyon yaklaşımlarını ilişkilendirir.
6Yönetim alanına ilişkin bilgi ve birikimlerini kullanarak, yeni gelişime ve kavramları yorumlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00155335553  55
ÖK 00254425453  55
ÖK 00355535552  55
ÖK 00455535554  55
ÖK 00555545551  55
ÖK 00653535453  55
Ara Toplam3027271830283016  3030
Katkı555355530055

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12224
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)14040
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)15050
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2009-2010 Bahar1NACİ KARKIN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
KAY 508 KAMU YÖNETİMİ TEORİLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2009-2010 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. NACİ KARKIN nkirgin@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı, kamu yönetimini kuramsal olarak ele alan temel yaklaşımları tarihsel bir süreç içerisinde ve birbirleriyle olan bağlantılarını ortaya koyarak ele almaktır.
İçerik Bu derste kamu yönetimi alanındaki önemli yaklaşımlar ve güncel teoriler ele alınmaktadır: 1) idari süreç yaklaşımı/okulu, deneysel yaklaşım/okul, 3) davranışsal yaklaşım/okul, 4)bürokratik çözümleme okulu, 5) sosyal sistem yaklaşımı/okulu, 6) karar verme yaklaşımı/okulu, 7) sistem yaklaşımı. Dersin kapsamındaki kamu yönetimi teorileri ise şunlardır: 1) Yeni kamu işletmeciliği (YKİ), 2) Amerikan yeni kamu yönetimi hareketi (YKYH), 3) kamu yönetiminin kimlik, meşruiyet, disiplin ve diğer krizleri, 4) yeni sağ ve devletin değişimi, 5) kamu tercihi teorisi ve asil-vekil teorisi, 6) kamu yönetimi perspektifinden modernizm ve postmodernizm, 7) post-bürokrasi ve post-fordism, 8) kaos ve kompleksiti, karmaşıklık bilimleri 9) eleştirel teori, 10) küreselleşme ve yönetişim, 11) kamu yönetimi okulları / yaklaşımları, 12) ağbağlar
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları