1 | Sanat Tarihi bilim dalı içerisinde kullanılan terminolojiyi bilir, gerektiğinde uygular. |
2 | Dergah, tekke, hanikah, vb. tarikat yapılarını işlev ve mimari düzenlemeleri açısından benzer ve farklı yönleriyle anlatabilecektir. Kervansaray, han ve ribat terimlerini açıklayabilir, mimari gelişimleri detaylarıyla dönemlerine göre sınıflandırabilir. |
3 | Çarşı, bedesten, arasta gibi ticaret yapıları ile türbe, kümbet, akıt ve hazire gibi mezar yapılarını, bunların mimari yönden benzerliklerini ve bölgelere göre dağılımlarını açıklar. Saray, köşk, kasır, şato, yalı gibi özellikli ve büyük konutları tanır. Bunun yanında camilerde karşılaştığımız mahfil türlerini tanımlayabilir. |
4 | Dünya mimarlığında gördüğümüz su yapıları tanır. Yapıların farklı kültürlerde uygulama farklılıklarını açıklayabilir. Ayrıca bazilika, kilise ve şapel gibi hristiyan yapı türlerini sınıflandırır. Kale, sur, burç, vb. savunma yapılarını dünya mimarisinden farklı örnekler eşliğinde tanımlar. |
5 | Fresk, mozaik ve sgrafittodan malakâri, kakma ve vitraya kadar farklı süsleme tekniklerini tanır. Palmet, rumi, lotus, vb. gibi bitkisel motiflerin yanında hayat ağacı ve hale gibi simgesel anlamlar barındıranlar ve heykel, yontu, figürin gibi üç boyutlu tasvirler hakkında bilgi verir. |
6 | Halı, kilim, cicim, zili ve sumak gibi dokuma- tekstil ürünlerini tekniklerine göre sınıflandırabilir. İdol, monogram, ikon, ikonografi terimleri açılayarak, örneklendirebilecektir. |
7 | Sivil yapılarda gördüğümüz, cumba, hayat, sofa bölümleri ile dini yapılarda karşımıza çıkan son cemaat yeri, mihrab, nartheks, harim, taçkapı ve vaaz kürsüsü gibi öğeleri örneklerle tanımlar. İslam ve Hıristiyan mimarisinde dini yapılarda uygulanan plan tipleri, çizimler eşliğinde tartışabilir. |
8 | Minber, minare, çeşme ve köprülerin bölümlerine ilişkin tanımlar, çizimler üzerinde ayrıntılı olarak gösterebilir. El yazması eserlerin cilt kapağı ve sayfalarında görülen bölümleri açıklar. |
9 | Sanat Tarihinde kullanılan terminoloji hakkında genel bir değerlendirme yapabilir. |