1 | Çağdaş Türk lehçelerinden “Kuzey Türkçesi (Kıpçak)” grubunda yer alan (Kazak T., Kırgız T., Tatar T., Nogay T., Karakalpak T.vs) lehçelerden birine vakıf olma, okuma, anlama, değerlendirme becerisi kazandırır. Bu lehçeleri genel hatlarıyla da öğrenme; Türk dilini lehçe ve şiveleri ile ele alıp art zamanlı ve eş zamanlı karşılaştırmalar yaparak değerlendirme yeteneği ve becerisini kazandırır. |
2 | Adı geçen lehçelerden –en azından- iki tanesini sesbilim, biçimbilim, sözlükbilim temellerine de dayandırarak tanıyabilme, sınıflandırabilme beceri, bilgi ve yeteneğini kazandırır. Lehçeler arasındaki bu bilgi ve becerileri diğer disiplinlerle de (tarih, coğrafya, felsefe, sosyoloji, antropoloji, arkeoloji, vs) ilişkilendirerek değerlendirme bilgi ve becerisini kazandırır. |
3 | Çağdaş Türk lehçelerinin Kuzey grubundakilerin –en azından ikisinin- benzer ve farklı yönlerini görüp tahlil edebilme bilgi ve becerisini kazandırır. Adı geçen lehçelerin oluşturduğu edebiyatlar hakkında teknolojik imkânları kullanarak gerekli kaynaklara ulaşma bilgi, beceri ve donanımını kazandırır. |
4 | Bu lehçelerle ilgili olarak elde edilen bilgileri diğer disiplinlerle karşılaştırıp sonuçlara ulaşabilme beceri ve bilgisini kazandırır. Elde edilen bilgileri ve becerileri aktif olarak verimli şekilde kullanabilme bilgi ve becerisini kazandırır. |
5 | Yaşayan Türk lehçeleri üzerine öğrendiği bilgi ve becerileri mesleğinin bir parçası haline getirme, öğretim yöntemlerini kullanarak anlatabilme birikim ve becerisini kazandırır. Yaşayan Türk lehçeleri ile ilgili bilgi ve birikimini ilmi çalışmalara dönüştürme yetenek ve becerisini elde edip lisans üstü çalışmalar yapma becerisini kazandırır. |