Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
LİSANS
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ
169 ARKEOLOJİ
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
TDE 292
İLETİŞİM KURAMLARI
2 + 0
6. Yarıyıl
1,5
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Lisans
Ders Türü
Seçmeli
Dersin Amacı
İletişim alanında geliştirilen kuramlar ve yaklaşımları genel sosyal teori çerçevesinde ele alıp açıklayarak öğrencilerin, iletişim alanının kurumsallaşmasının boyutlarını kavramalarını sağlamayı hedeflemektedir.
Ders İçeriği
İletişim”, “iletişim ve medya çalışmaları”, “kitle iletişim araçları” ve “iletişim kuramları” kavramları İlk dönem iletişim araştırmaları (Lewin, Hovland, Laswell, Lazarsfeld’in ilk dönem çalışmaları, Shannon ve Weaver) İki aşamalı iletişim akışı, kanaat önderleri ve sınırlı etki araştırmaları (Katz ve Lazarsfeld) Kültürel Göstergeler ve ekme/yetiştirme tezi (Gerbner, Morgan ve Signorielli) Gündem Koyma ve Suskunluk Sarmalı kuramları (McCombs, Shaw ve Noelle-Neumann) Kullanımlar ve Doyumlar kuramı (Blumler, Herzog, Katz, McQuail) “imparatorluk ve iletişim araçları”, “araç mesajdır” ve “küresel köy” tezleri (Innis ve McLuhan) “kültürel emperyalizm” ve “medya emperyalizmi tezleri” (Schiller ve Mattelart) Propaganda Modeli (Chomsky ve Herman) Frankfurt Okulu (Theodor W. Adorno ve Max Horkheimer) Frankfurt Okulu (Herbert Marcuse ve Walter Benjamin Leo Lowenthal, Jürgen Habermas) Kültürel Çalışmalar (Stuart Hall, kodlama kodaçım modeli) Kültürel Çalışmalar (İzleyici Araştırmaları: David Morley, John Fiske) Genel Değerlendirme
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
İletişim alanındaki kuramlar, bunların toplumsal anlamda değerlendirilmeleri
2
İletişim alanında geliştirilen kuramlar ve yaklaşımları belletmek
3
öğrencilerin, iletişim alanının kurumsallaşmasının boyutlarını kavramalarını sağlamak
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
12
2
24
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)
1
6
6
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)
1
9
9
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
39
1,5
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
Seçili dönemde ders açılmamıştır.
Yazdır
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları