Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MSSP 241KORO I1 + 13. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sınıf içinde koroyu oluşturacak ses türlerini belirlemek.Birlikte şarkı söylemek için sözlü eserlere giriş yapmak.Seslendirme çalışmalarına başlamak.Öğrencinin doğru, temiz ses üretmesi, sesi koro ile kaynaştırıp bütünleştirme becerisi geliştirmesini sağlamak.
Ders İçeriği Bu dersin iceriginde ses kalitesi ve Soprano, Alto, Tenor ve Bas’ın karakteristik özelliklerini geliştirmeye yönelik çalışmalar, Koroda Ses Eğitimi Çalışmalarında sesin gürlüğü ve rezonansını geliştirme, diksiyon ve artikülasyon çalışmaları yer almaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bedensel ve zihinsel farkındalığı sağlayarak şarkı söyleme
2Solunum, rezonans calısmalarıyla ses kalitesini arttırma
3Koral eserlere giriş yaparak kanonlar seslendirme
4Koral eserlere giriş yaparak çok sesli eserler seslendirme
5Çok sesli koro üyesi olmanın gerekliliklerini yerine getirme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 001          
ÖK 002          
ÖK 003          
ÖK 004          
ÖK 005          
Ara Toplam          
Katkı0000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)13226
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13452
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1GÜL FAHRİYE EVREN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MSSP 241 KORO I 1 + 1 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. GÜL FAHRİYE EVREN gfevren@pau.edu.tr MSSF A0026-02 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Sınıf içinde koroyu oluşturacak ses türlerini belirlemek.Birlikte şarkı söylemek için sözlü eserlere giriş yapmak.Seslendirme çalışmalarına başlamak.Öğrencinin doğru, temiz ses üretmesi, sesi koro ile kaynaştırıp bütünleştirme becerisi geliştirmesini sağlamak.
İçerik Bu dersin iceriginde ses kalitesi ve Soprano, Alto, Tenor ve Bas’ın karakteristik özelliklerini geliştirmeye yönelik çalışmalar, Koroda Ses Eğitimi Çalışmalarında sesin gürlüğü ve rezonansını geliştirme, diksiyon ve artikülasyon çalışmaları yer almaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma ve dersin hedefleri hakkında genel bilgi (Öğrencilere sözlü ve yazılı sunum ödevleri verilir). Ses nedir?Sesin oluşumu,tanımı,insanda ses sistemi,Fonoloji,Fonetik,insanda ses sistemi vb.
2 Koroda ses eğitiminin temelleri üzerine teorik bilgilerin aktarımı
3 Doğru fonasyon ve ses üretiminin temelleri üzerine örnek çalışmalar
4 Bedensel farkındalık çalışmalarına giriş
5 Solunum ve rezonans çalışmaları
6 Ses türlerinin belirlenmesi
7 Ses türlerine göre koronun yapılandırılması, koro şefi ile uyum
8 Koro partilerine hakimiyet ve eserleri birlikte söylemeye başlama
9 Vize Haftası
10 Örnek eser üzerinde nüans çalışmaları
11 Örnek eser üzerinde vurgu tonlama çalışmaları
12 Kanon çalışmaları
13 Örnek eser üzerinde tempo ve entonasyon çalışmaları
14 Final Haftası
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları