Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OTOM 143MÜHENDİSLİK KAVRAMLARININ TEMELLERİ2 + 01. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı MÜHENDİSLİK KAVRAMLARININ TEMELLERİNİ ÖĞRENCİLERE FELSEFİ BİR ŞEKİLDE BASİTLEŞTİREREK AÇIKLAMAK, ÖĞRENCİLERE FİZİKSEL BİR OLGUYU MATEMATİKSEL OLARAK İFADE EDEBİLME BECERİSİ KAZANDIRMAK.
Ders İçeriği GALILEO’NUN BAKIŞ AÇISINDAN DİNAMİK VE MUKAVEMET, KUVVET VE MOMENT KAVRAMLARI, NEWTON’UN SONSUZ KÜÇÜKLER HESABI, NEWTON’UN BAKIŞ AÇISINDAN DİNAMİK, SÜRTÜNME KUVVETİ VE YÜZEY ALANI ARASINDAKİ İLİŞKİ, MERKEZCİL VE MERKEZKAÇ KUVVETLER, CORIOLIS ETKİSİ, STATİK VE DİNAMİK BASINÇ, İŞ VE ENERJİ, KİRİŞ ÜZERİNE UYGULANAN NOKTASAL VE YAYILI YÜKLER, HAREKET GEOMETRİSİNİN MATRİS YARDIMIYLA İFADE EDİLMESİ, KARMAŞIK SAYILARIN GEOMETRİK ANLAMI, EULER SAYISI, TAYLOR SERİSİ, FOURIER SERİSİ VE FOURIER TRANSFORMU, MEKANİK TİTREŞİMLERİN EULER SAYISI VE KARMAŞIK SAYILAR YARDIMIYLA İFADE EDİLMESİ.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci; temel mühendislik kavramlarını ezbere değil içselleştirerek öğrenir.
2Öğrenci, fiziksel bir olguyu matematiksel olarak ifade edebilme becerisi kazanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001           
ÖK 002           
Ara Toplam           
Katkı00000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)224
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz2YALÇIN BULUT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OTOM 143 MÜHENDİSLİK KAVRAMLARININ TEMELLERİ 2 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN BULUT ybulut@pau.edu.tr TEK A0003 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç MÜHENDİSLİK KAVRAMLARININ TEMELLERİNİ ÖĞRENCİLERE FELSEFİ BİR ŞEKİLDE BASİTLEŞTİREREK AÇIKLAMAK, ÖĞRENCİLERE FİZİKSEL BİR OLGUYU MATEMATİKSEL OLARAK İFADE EDEBİLME BECERİSİ KAZANDIRMAK.
İçerik GALILEO’NUN BAKIŞ AÇISINDAN DİNAMİK VE MUKAVEMET, KUVVET VE MOMENT KAVRAMLARI, NEWTON’UN SONSUZ KÜÇÜKLER HESABI, NEWTON’UN BAKIŞ AÇISINDAN DİNAMİK, SÜRTÜNME KUVVETİ VE YÜZEY ALANI ARASINDAKİ İLİŞKİ, MERKEZCİL VE MERKEZKAÇ KUVVETLER, CORIOLIS ETKİSİ, STATİK VE DİNAMİK BASINÇ, İŞ VE ENERJİ, KİRİŞ ÜZERİNE UYGULANAN NOKTASAL VE YAYILI YÜKLER, HAREKET GEOMETRİSİNİN MATRİS YARDIMIYLA İFADE EDİLMESİ, KARMAŞIK SAYILARIN GEOMETRİK ANLAMI, EULER SAYISI, TAYLOR SERİSİ, FOURIER SERİSİ VE FOURIER TRANSFORMU, MEKANİK TİTREŞİMLERİN EULER SAYISI VE KARMAŞIK SAYILAR YARDIMIYLA İFADE EDİLMESİ.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sonsuz küçük düşünme biçimine giriş
2 Pi sayısı, radyan kavramı ve trigonometrik fonksiyonların felsefesi
3 Türev ve integral kavramlarına sezgisel bakış açısı
4 Galileo'nun bakış açısından serbest düşüş
5 Konum, hız ve ivme kavramlarına sezgisel yaklaşım
6 Newton'un hareket yasalarının felsefi açıdan değerlendirilmesi
7 Euler sayısının (e=2.718...) sezgisel olarak incelenmesi
8 Logaritma kavramının temel anlamının sezgisel olarak açıklanması
9 Dönem içi sınavı (Akademik Takvime göre yazılacak)
10 Karmaşık sayıların şifrelerinin sezgisel biçimde deşifre edilmesi
11 Euler özdeşliğinin (e^(i.π)+1=0) sezgisel olarak geometrik biçimde incelenmesi
12 e^(i.θ) kullanılarak mekanizmalarda konum analizi
13 e^(i.θ) kullanılarak mekanizmalarda hız ve ivme analizi
14 Trigonometrik bir fonksiyonun Taylor serisi yardımıyla ifade edilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları