Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IENG 438HALKLA İLİŞKİLER2 + 05. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin temel amacı, halkla ilişkilerde kullanılan temel kavram, yöntem, ilke ve araçları açıklamaktır. Halkla ilişkiler planları geliştirme, planları uygulama ve sonuçları değerlendirme yeteneği kazandırmaktır.
Ders İçeriği Halkla ilişkiler tanımı, ve tarihsel gelişimi. Halkla ilişkiler planları geliştirme, planları uygulama ve sonuçları değerlendirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sözlü ve yazılı iletişim becerilerinin geliştirilmesi; duyuru ve rapor yazımı; uluslararası ortamda iletişim; hitabet; sunumlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001     5555  
Ara Toplam     5555  
Katkı00000555500

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1YAŞAR YILDIRIM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IENG 438 HALKLA İLİŞKİLER 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. YAŞAR YILDIRIM yyasar@pau.edu.tr MUH A0302 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dersin temel amacı, halkla ilişkilerde kullanılan temel kavram, yöntem, ilke ve araçları açıklamaktır. Halkla ilişkiler planları geliştirme, planları uygulama ve sonuçları değerlendirme yeteneği kazandırmaktır.
İçerik Halkla ilişkiler tanımı, ve tarihsel gelişimi. Halkla ilişkiler planları geliştirme, planları uygulama ve sonuçları değerlendirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Halkla İlişkiler nedir? İletişim ve Halkla İlişkiler
2 Halkla İlişkiler-Reklam-Propaganda benzerlik ve farklılıkları
3 Halkla ilişkilerde kullanılan kavramlar
4 Halkla İlişkiler karması, duyurum,( basın bülteni, basın bildirisi, basın toplantısı, basın gezisi)
5 Kurumsal reklam ve türleri
6 Halkla İlişkilerin amaçları ve temel ilkeleri
7 Ara sınav
8 Halkla ilişkiler tarihçesi ve Türkiye'de halkla ilişkilerin gelişimi
9 Halkla ilişkilerde kullanılan araştırma türleri
10 Halkla ilişkilerde hedef kitle, hedef kitle belirleme nedenleri ve türleri
11 Kurum içi iletişim, Kurum içi iletişim ve çatışma, çatışma türleri
12 Kurum içi ve kurum dışı halkla ilişkiler ortam ve araçları
13 Sponsorluk, türleri ve gelişim nedenleri
14 Genel değerlendirme ve tekrar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Halkla İlişkiler Nedir? Prof.Dr. Filiz Balta Peltekoğlu, Genişletilmiş 11. baskıTürkçe
Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Prof. Dr. Ayla Okay, Prof. Dr. Aydemir Okay 11. Baskı, Eylül 2021Türkçe
https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/HIT102U/ebook/HIT102U-13V6S1-8-0-1-SV1-ebook.pdfTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları