Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 1001ÖZEL EĞİTİM2 + 01. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere özel eğitim, yetersizlik nedenleri, özel eğitimde tarama, tanılama ve değerlendirme süreçleri, farklı yetersizliğe sahip öğrencilerin özellikleri ve bu öğrencilere sunulacak eğitim hizmetleri hakkında temel bilgileri kazandırmaktır.
Ders İçeriği Temel kavramlar; özel eğitim ihtiyacı olan bireyler; dil ve konuşma bozukluğu; fiziksel yetersizlik/süreğen hastalık; çoklu yetersizlik; duygu/davranış bozukluğu, sınıflandırma, yaygınlık ve görülme sıklığı, nedenler, tarama/tanılama, ekip; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; aile kavramı ve özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa sahip ailelerin özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Özel eğitimle ilgili temel kavramları tanımlar.
2Özel eğitimin tarihçesini açıklar.
3Özel gereksinimli bireylerin yaygınlık oranlarını ve sınıflandırılmasını açıklar.
4Yetersizlik nedenlerini açıklar.
5Özel eğitimde tarama, tanılama ve değerlendirme süreçlerini açıklar.
6Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlamanın basamaklarını betimler.
7Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetlerini açıklar.
8Dil ve konuşma bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini ve eğitimlerini açıklar.
9Fiziksel yetersizliği ve süreğen hastalığı olan öğrencilerin özelliklerini ve eğitimlerini açıklar.
10Duygu ve davranış bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini ve eğitimlerini açıklar.
11Çoklu yetersizliğe sahip olan öğrencilerin özelliklerini ve eğitimlerini açıklar.
12Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin özelliklerini betimler.
13Özel gereksinimli çocuğa ve ailelerine yönelik tutumları açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0015 5  34 4 1312
ÖK 0022 3   2       
ÖK 0035 4  33 5 1   
ÖK 0045 3   4 3 2   
ÖK 005534  34 4 23  
ÖK 006534   3 4 24 3
ÖK 007524 233 4  3 4
ÖK 008423 323 4 2234
ÖK 009423 323 4 2234
ÖK 010423 323 4 2234
ÖK 011423 323 4 2234
ÖK 0124 4   3 4  4  
ÖK 0134 4  43 3  3  
Ara Toplam561647 142441 47 16281325
Katkı41401230401212

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler22040
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ATİ MERÇ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 1001 ÖZEL EĞİTİM 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ATİ MERÇ atim@pau.edu.tr EGT A0331-02 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, öğrencilere özel eğitim, yetersizlik nedenleri, özel eğitimde tarama, tanılama ve değerlendirme süreçleri, farklı yetersizliğe sahip öğrencilerin özellikleri ve bu öğrencilere sunulacak eğitim hizmetleri hakkında temel bilgileri kazandırmaktır.
İçerik Temel kavramlar; özel eğitim ihtiyacı olan bireyler; dil ve konuşma bozukluğu; fiziksel yetersizlik/süreğen hastalık; çoklu yetersizlik; duygu/davranış bozukluğu, sınıflandırma, yaygınlık ve görülme sıklığı, nedenler, tarama/tanılama, ekip; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; aile kavramı ve özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa sahip ailelerin özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Özel Eğitimde Temel Kavramlar
2 Özel Eğitimin Tarihçesi ve Yasal Dayanaklar
3 Özel Eğitim Süreci ve Değerlendirme
4 Özel Eğitim Sürecinde Aile ve Ailleler ile İşbirliği
5 Özel Eğitimde Tutum ve Davranışlar
6 Özel Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri
7 Arasınav
8 Zihinsel Engelli Öğrenciler ve Eğitimleri
9 Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler ve Eğitimleri
10 Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri
11 İşitme Yetersizliği Olan Bireyler ve Eğitimleri
12 Görme Engelli Öğrenciler ve Eğitimleri
13 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Öğrenciler ve Eğitimleri
14 Duygu ve Davranış Bozukluğu Olan Öğrenciler ve Eğitimleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Özel Eğitim, Edt. Meral MELEKOĞLU, Mine SÖNMEZ KARTAL, Vİze Akademik Yayıncılık.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları