1 | Öğrencisinin yaşına, karakterine, yeteneğine ve gelişme becerisine uygun bir piyano öğretme yöntemini belirleyip, uygulayabilir. |
2 | Yöntemsel düzeni öğrencinin gelişim sürecine göre farklılaştırabilir, hızlandırabilir veya yavaşlatabilir. |
3 | Kullanmakta olduğu piyano öğrenme yönteminin içeriğindeki eksik literatürü, belirleyeceği ek müzik parçalarıyla tamamlayabilir. |
4 | Öğrencisinin yaratıcı gücünü özel öğretim yöntemleri kullanarak harekete geçirebilir. (Örneğin Orff yaklaşımıyla yapılan çalışmalar). |
5 | Günümüz eğitim koşullarını da göz önünde bulundurarak, eski ve yeni metodlar arasında karşılaştırma yapabilir. |
6 | Tüm piyano metodlarının iyi ve kötü yönlerini rapor edebilir. |
7 | Farklı metodları tanıyıp inceledikten sonra zaman içinde kendi metodunu oluşturabilir ve uygulayabilir. |