Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TRO 5105ELEŞTİREL OKUMA2 + 08. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin eleştirel düşünme ve okuduğunu anlama stratejileri konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Ders İçeriği Eleştirel düşünme tanımı ve kapsamı, eleştirel düşünme stratejileri; okuma ve anlama; okuma yaklaşımları; metin türlerini ve retorik özelliklerini tanıma, akıl yürütme stratejilerini belirleme, uygulama çalışmaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eleştirel düşünmenin tanımını ve kapsamını bilir.
2Metin türlerini ve retorik özelliklerini bilir.
3Eleştirel düşünme ve okuma-anlama stratejilerini bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31
ÖK 001                               
ÖK 002                               
ÖK 003                               
Ara Toplam                               
Katkı0000000000000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler122
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1NURETTİN ÖZTÜRK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TRO 5105 ELEŞTİREL OKUMA 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. NURETTİN ÖZTÜRK nozturk@pau.edu.tr EGT A0331-03 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin eleştirel düşünme ve okuduğunu anlama stratejileri konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
İçerik Eleştirel düşünme tanımı ve kapsamı, eleştirel düşünme stratejileri; okuma ve anlama; okuma yaklaşımları; metin türlerini ve retorik özelliklerini tanıma, akıl yürütme stratejilerini belirleme, uygulama çalışmaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 eleştiri kavramı, konusu, tarihçesi, türleri
2 biyografik eleştiri
3 sosyolojik eleştiri
4 metin eleştirisi
5 yazınsal okuma ve eleştiri
6 dinsel okuma ve eleştiri
7 felsefi ve bilimsel okuma ve eleştiri
8 ara sınav
9 temel dil becerileri ve okuma becerisi
10 Türkçe öğretim programında eleştirel okuma
11 okuma stratejileri ve okuma kazanımları
12 ders kitaplarında eleştirel okuma
13 görsel ve işitsel okuma ve eleştiri
14 bütünsel okuma ve bütünsel eleştiri
Materyaller
DosyaDosya AdıDosya DiliOrjinal Dosya AdıEklenme Tarihi
Dosya İndir Eleştirel Okuma - Musa Çifci.pdfTürkçeEleştirel Okuma - Musa Çifci.pdf8.11.2023 15:29:54
Dosya İndir ELEŞTİREL DÜŞÜNME-Yusuf SOYLEMEZ.pdfTürkçeELEŞTİREL DÜŞÜNME-Yusuf SOYLEMEZ.pdf8.11.2023 15:29:54
Dosya İndir ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE ÖĞRETİMİ-Sadi SEFEROÖLU - Cenk AKBIYIK.pdfTürkçeELEŞTİREL DÜŞÜNME VE ÖĞRETİMİ-Sadi SEFEROÖLU - Cenk AKBIYIK.pdf8.11.2023 15:29:54
Dosya İndir ekitap-elestireldüsünme TANITIMTürkçeekitap-elestireldüsunmeTANITIM.pdf8.11.2023 15:29:54
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Göktürk, Akşit (1980). Okuma uğraşı. İstanbul: Çağdaş Yayınları.Türkçe
Göğüş, Beşir (1978). Türkçe ve yazın eğitimi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.Türkçe
Adalı, Oya (2010). Etkileşimli ve eleştirel okuma teknikleri. İstanbul: Papatya Yayıncılık.Türkçe
Fry Ron, (2000), Kitap Nasıl Okunur?, Çev. Feride Kurtulmuş, İstanbul: Timaş Yayınlarıİstanbul Türkçe
Özdemir, Emin (1997). Eleştirel Okuma. Ankara: Ümit Yayıncılık.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları