Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5101TÜRK EĞİTİM TARİHİ2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, tarihsel süreç içerisinde Türk toplumlarının eğitime bakış açısı ve kurumsal düzenlemeleri hakkında bilgi vererek süreci etkileme gücüne sahip değişkenleri açıklamaktır. Aynı zamanda farklı devletler, yaşayış biçimleri, dini inançlar vb.nin eğitim görüşleri üzerindeki etkisini kavrayarak günümüz eğitim sistemi, kurumlar ve uygulamalar ile ilişkisini kurmaktır.
Ders İçeriği ürk eğitim tarihinin konusu, yöntemi ve kaynakları; ilk Türk devletlerinde eğitim; ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim; Türkiye Selçukluları ve Anadolu Beyliklerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi; 13-18. yüzyıllarda Osmanlı coğrafyası dışındaki Türk devletlerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde Tanzimat’a kadar eğitimde yenileşme hareketleri; Tanzimat’tan Cumhuriyete modern eğitim sisteminin kuruluşu; geleneksel eğitimin yeniden düzenlenmesi; 19-20. yüzyıllarda Avrasya’daki diğer Türk devlet ve topluluklarında eğitim; millî mücadele döneminde eğitim; Türkiye Cumhuriyeti’nde eğitim: Türkiye eğitim sisteminin temelleri, yapısı, kuruluşu ve gelişimi; başlangıcından bugüne öğretmen yetiştirme süreci; 21. yüzyılda Türk dünyasında eğitim; ortak hedefler, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türk Eğitim Tarihinin dönemlere göre temel özelliklerini açıklar.
2Türk Eğitim Sisteminde yaşanan sorunları tarihsel süreç içerisinde analiz eder
3Türk Eğitim Sisteminde yaşanan gelişmeleri tarihsel süreç içerisinde analiz eder.
4Geçmişteki görüşlerle günümüz uygulamaları arasında bağlantı kurar.
5Geçmişten ders çıkararak geleceğe dönük planlama yapabilir.
6Türk eğitim tarihini bilmenin öneminin farkında olur.
7Türk eğitim tarihi dersindeki etkinliklerine katılmaktan zevk alır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31
ÖK 003                               
ÖK 004                               
ÖK 005                               
ÖK 006                               
ÖK 007                               
Ara Toplam                               
Katkı0000000000000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)133
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ORHAN KUMRAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5101 TÜRK EĞİTİM TARİHİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ORHAN KUMRAL okumral@pau.edu.tr EGT A0331-09 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu dersin amacı, tarihsel süreç içerisinde Türk toplumlarının eğitime bakış açısı ve kurumsal düzenlemeleri hakkında bilgi vererek süreci etkileme gücüne sahip değişkenleri açıklamaktır. Aynı zamanda farklı devletler, yaşayış biçimleri, dini inançlar vb.nin eğitim görüşleri üzerindeki etkisini kavrayarak günümüz eğitim sistemi, kurumlar ve uygulamalar ile ilişkisini kurmaktır.
İçerik ürk eğitim tarihinin konusu, yöntemi ve kaynakları; ilk Türk devletlerinde eğitim; ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim; Türkiye Selçukluları ve Anadolu Beyliklerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi; 13-18. yüzyıllarda Osmanlı coğrafyası dışındaki Türk devletlerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde Tanzimat’a kadar eğitimde yenileşme hareketleri; Tanzimat’tan Cumhuriyete modern eğitim sisteminin kuruluşu; geleneksel eğitimin yeniden düzenlenmesi; 19-20. yüzyıllarda Avrasya’daki diğer Türk devlet ve topluluklarında eğitim; millî mücadele döneminde eğitim; Türkiye Cumhuriyeti’nde eğitim: Türkiye eğitim sisteminin temelleri, yapısı, kuruluşu ve gelişimi; başlangıcından bugüne öğretmen yetiştirme süreci; 21. yüzyılda Türk dünyasında eğitim; ortak hedefler, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Neden Türk Eğitim Tarihi okuyoruz?
2 İslamiyet’ten önce Türklerde eğitim
3 İlk Müslüman Türk Devletlerinde eğitim
4 Kuruluştan Tanzimata kadar Osmanlılarda eğitim
5 Tanzimat sonra Osmanlılarda eğitim
6 Kurtuluş Savaşı döneminde eğitim
7 Atatürk döneminde eğitim
8 1938-1950 arasında eğitim
9 Ara Sınav
10 1950-1980 arasında eğitim
11 1980’den günümüze kadar eğitim
12 Cumhuriyet döneminde öğretmen yetiştirme
13 Cumhuriyet dönemindeki başlıca eğitimciler
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Akyüz, Y. (2015) Türk Eğitim Tarihi (M.Ö. 1000-M.S. 2009) , Gözden Geçirilmiş 14. Baskı, Ankara: PEGEMA Yayıncılık -27. Baskı.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları