Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 5150OKULLARDA SATRANÇ ÖĞRETİMİ1 + 16. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerde anaokulu, ilkokul ve ortaokulda satranç öğretebilme becerisi kazandırabilmek.
Ders İçeriği Satrancın tarihçesi, satrancın önemi, okullarda satranç öğretiminin öğrenciye kazandırdıkları, satranç taşlarının ve hamlelerinin tanıtılması, satranç kuralları, satranç öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler, satranç taşlarının hareketlerinin öğretimi, satrançta taktikler, satrançta teknoloji kullanımı, satrançta turnuva düzenleme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2Satranç öğretiminin önemini kavrar.
3Satranç öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri kullanır.
4Satranç öğretiminde teknolojiyi kullanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler122
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1YÜCEL FİDAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 5150 OKULLARDA SATRANÇ ÖĞRETİMİ 1 + 1 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL FİDAN yucelf@pau.edu.tr EGT A0022-09 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Öğrencilerde anaokulu, ilkokul ve ortaokulda satranç öğretebilme becerisi kazandırabilmek.
İçerik Satrancın tarihçesi, satrancın önemi, okullarda satranç öğretiminin öğrenciye kazandırdıkları, satranç taşlarının ve hamlelerinin tanıtılması, satranç kuralları, satranç öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler, satranç taşlarının hareketlerinin öğretimi, satrançta taktikler, satrançta teknoloji kullanımı, satrançta turnuva düzenleme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Satrancın tarihçesi.
2 Satrancın eğitimdeki rolü.
3 Satrançta etik kurallar ve davranışlar.
4 Satranç taşlarının ve hamlelerinin tanıtılması.
5 Satranç öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler.
6 Satrançta teknoloji kullanımı.
7 Satranç taşlarının hareketlerinin öğretimine ilişkin uygulamalar.
8 Satrançta temel taktikler.
9 Ara Sınav.
10 Satrançta açılış hamlelerinin öğretimi.
11 Satrançta oyun ortası hamlelerinin öğretimi.
12 Satrançta oyun sonu hamlelerinin öğretimi.
13 Satrançta oyunların yazılması ve patın öğretimi.
14 Satrançta turnuva düzenleme.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları