Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TRO 5108SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ2 + 05. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders ile Türkçe öğretmeni adaylarına dil becerilerinin ölçülmesi konusunda bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini açıklar.
2Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilmesi gereken durumları açıklar.
3Okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerine yönelik ölçme yöntem ve tekniklerini uygular.
4Geleneksel yaklaşıma dayalı ölçme araçlarının özelliklerini açıklar.
5Öğrenciyi çok yönlü tanımaya yarayan araçların özelliklerini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31
ÖK 001                               
ÖK 002                               
ÖK 003                               
ÖK 004                               
ÖK 005                               
Ara Toplam                               
Katkı0000000000000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler122
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1FEYZA TOKAT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TRO 5108 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FEYZA TOKAT ftokat@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders ile Türkçe öğretmeni adaylarına dil becerilerinin ölçülmesi konusunda bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmak amaçlanmaktadır.
İçerik Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
2 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
3 Konuşma Eğitimi Sürecinde Ölçme Değerlendirme
4 Konuşma Eğitimi Sürecinde Ölçme Değerlendirme
5 Okuma Eğitimi Sürecinde Ölçme Değerlendirme
6 Okuma Eğitimi Sürecinde Ölçme Değerlendirme
7 Ara Sınav
8 Yazma Eğitimi Sürecinde Ölçme Değerlendirme
9 Yazma Eğitimi Sürecinde Ölçme Değerlendirme
10 Dinleme Eğitimi Sürecinde Ölçme Değerlendirme
11 Dinleme Eğitimi Sürecinde Ölçme Değerlendirme
12 Dilbilgisi Eğitimi Sürecinde Ölçme Değerlendirme
13 Dilbilgisi Eğitimi Sürecinde Ölçme Değerlendirme
14 Sözcük Bilgisi ve Dağarcığı Kazanma Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Özçelik, D. A. (2013). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme. Pegem AkademiTürkçe
Türkçe Eğitimi Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme (2022). Çetinkaya, G. (Ed.). Anı YayıncılıkTürkçe
Göçer, A. (2018). Süreç ve Sonuç Değerlendirme Yöntem ve Araçlarıyla Türkçe Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.Türkçe
McMillan, J.H (2015). Sınıf İçi Değerlendirme Etkili Ölçütlere Dayalı Etkili Bir Öğretim İçin İlke ve Uygulamalar. (Çev.Ed. Arı, A.). Konya: Eğitim Yayınevi.Türkçe
Nuhoğlu vd. (2008). Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın DağıtımTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları