Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 4002TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI1 + 24. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı; topluma hizmet uygulamalarının önemini ve toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılmak; sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak ve topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.
Ders İçeriği Proje çalışmasında toplumsal duyarlılığın farkında olarak, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve özdeğerlendirme becerilerini geliştirmek için proje ekibi ve dersin sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte planlı ve düzenli bir çalışma yapılacaktır. Bu çalışma sürecinde, hedef kitlede bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi destekleyici nitelikte, okuma, öğrenme, araştırma, inceleme ve gelişme yönünde ilgi ve merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Bu amaçla: Proje ekibi ve öğretim elemanı arasında düzenli toplantılar düzenlenecek ve işbirliği ve dayanışma ruhu teşvik edilecektir. İletişim becerilerini geliştirmek için proje ekibi üyeleri arasında açık ve etkili iletişim kanalları oluşturulacak ve düzenli geri bildirimler sağlanacaktır. Her bir proje üyesi kendi performansını düzenli olarak değerlendirecek ve gelişim alanlarını belirleyerek özdeğerlendirme yapacaktır. Proje sürecinde bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini destekleyen etkinlikler ve araştırma fırsatları sunularak, katılımcılarda merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Öğrencilere rehberlik eden öğretim elemanı, katılımcıların ilgi alanlarına göre çalışmalarını yönlendirerek, bireysel gelişimlerini destekleyecektir. Bu yaklaşım, proje sürecinin katılımcılarının beceri ve yeteneklerini güçlendirmesini ve toplumsal duyarlılık ile birlikte bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmesini sağlayacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İlgili proje kapsamına ait özellikleri bilir.
2İlgili proje kapsamına ait bölümleri uygular.
3Öğrendiği uygulamalardan sonuç çıkararak diğer çalışmalara transfer eder.
4Proje kapsamında gerekli uygulama tekniklerini öğrenir.
5Toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31
ÖK 001            3             5    
ÖK 002            3            45    
ÖK 003            3             5    
ÖK 004            3             5    
ÖK 005            3             5    
Ara Toplam            15            425    
Katkı0000000000003000000000000150000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar16CANAN ALPLER YALÇIN
Detay 2023-2024 Bahar17CEMAL BAYAK
Detay 2023-2024 Bahar18MEVLÜT METİN TÜRKTAŞ
Detay 2023-2024 Bahar19NURETTİN ÖZTÜRK
Detay 2022-2023 Güz1DERYA YAYLI
Detay 2022-2023 Güz3FEYZA TOKAT
Detay 2022-2023 Güz4GÖKHAN ÇETİNKAYA
Detay 2022-2023 Güz5MEVLÜT METİN TÜRKTAŞ
Detay 2022-2023 Güz6YASEMİN ASLAN
Detay 2022-2023 Güz7NURETTİN ÖZTÜRK
Detay 2022-2023 Güz8CANAN ALPLER YALÇIN
Detay 2021-2022 Güz11DERYA YAYLI
Detay 2021-2022 Güz12DUYGU UÇGUN
Detay 2021-2022 Güz14GÖKHAN ÇETİNKAYA
Detay 2021-2022 Güz15MEVLÜT METİN TÜRKTAŞ
Detay 2021-2022 Güz16CANAN ALPLER YALÇIN
Detay 2021-2022 Güz17NURETTİN ÖZTÜRK
Detay 2020-2021 Güz6DERYA YAYLI
Detay 2020-2021 Güz7DUYGU UÇGUN
Detay 2020-2021 Güz8FEYZA TOKAT
Detay 2020-2021 Güz9GÖKHAN ÇETİNKAYA
Detay 2020-2021 Güz10MEVLÜT METİN TÜRKTAŞ
Detay 2020-2021 Güz12NURETTİN ÖZTÜRK
Detay 2020-2021 Güz13CANAN ALPLER YALÇIN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 4002 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1 + 2 16 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. CANAN ALPLER YALÇIN cyalcin@pau.edu.tr EGT A0327 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı; topluma hizmet uygulamalarının önemini ve toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılmak; sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak ve topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.
İçerik Proje çalışmasında toplumsal duyarlılığın farkında olarak, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve özdeğerlendirme becerilerini geliştirmek için proje ekibi ve dersin sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte planlı ve düzenli bir çalışma yapılacaktır. Bu çalışma sürecinde, hedef kitlede bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi destekleyici nitelikte, okuma, öğrenme, araştırma, inceleme ve gelişme yönünde ilgi ve merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Bu amaçla: Proje ekibi ve öğretim elemanı arasında düzenli toplantılar düzenlenecek ve işbirliği ve dayanışma ruhu teşvik edilecektir. İletişim becerilerini geliştirmek için proje ekibi üyeleri arasında açık ve etkili iletişim kanalları oluşturulacak ve düzenli geri bildirimler sağlanacaktır. Her bir proje üyesi kendi performansını düzenli olarak değerlendirecek ve gelişim alanlarını belirleyerek özdeğerlendirme yapacaktır. Proje sürecinde bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini destekleyen etkinlikler ve araştırma fırsatları sunularak, katılımcılarda merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Öğrencilere rehberlik eden öğretim elemanı, katılımcıların ilgi alanlarına göre çalışmalarını yönlendirerek, bireysel gelişimlerini destekleyecektir. Bu yaklaşım, proje sürecinin katılımcılarının beceri ve yeteneklerini güçlendirmesini ve toplumsal duyarlılık ile birlikte bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmesini sağlayacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders hakkında öğrenciyi bilgilendirme
2 Öğretmen adaylarının proje önerilerini hazırlaması
3 Projenin öğretim elemanına teslim edilmesi
4 Projenin uygulamaya başlanması
5 Projenin uygulaması
6 Projenin uygulaması
7 Projenin uygulaması
8 Proje izleme raporunun öğretim elemanına verilmesi
9 Projenin uygulaması
10 Projenin uygulaması
11 Projenin uygulaması
12 Projenin uygulaması
13 Projenin uygulaması
14 Proje sonuç raporunun öğretim elemanına teslim edilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları