Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 5037HİKAYE VE MASAL ANLATICILIĞI2 + 06. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı; geleneksel masal anlatıcılığı eğitimi ile Öğretmen adaylarının mesleki ve kişisel gelişimini desteklemek, kendi kültürel yapılarını daha yakından tanıyarak milli ve evrensel mesleki tutum ve değerlerini geliştirmelerine destek olmaktır.
Ders İçeriği Masalın Temel Unsurları ve Yapısı, Masal Türleri, Masalların Sınıflandırması, Hikâyenin ve Masal Ortamının Hazırlanması, Hikâye ve Masal Anlatımı, Hikâye ve Masal Anlatma Teknikleri, Doğaçlama, Anlatıcı, Dinleyici ve Hikâye arasındaki ilişki, Beden Farkındalığı, Mekan Farkındalığı, Beden ve Mekan ilişkisi, Hikâye ve Masal Anlatıcılığında Kendimizi Nasıl Geliştirebiliriz?, Hayal Gücü Geliştirme Etkinlikleri, Hikâye ve Masalların Eğitim Ortamlarında Kullanımı, Hikâye ve Masalın Bilinçaltına Etkisi, Hikâye ve Masal Yazım Etkinlikleri, Masal ve Hikayenin İyileştici Gücü, Masal ve Hikayelerle Çocuk Analizi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Masal ve masalın diğer türlerden farkları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Geleneksel masal anlatıcılığının önemini açıklar.
3 Masal anlatıcılığı yöntem ve tekniklerini uygular.
4Masal anlatımında tekerleme ve ara sözlerin önemini açıklar.
5 Masal anlatımında dil kullanımının önemini açıklar
6 Masal ve dinleyici ile bağ kurmanın önemini örneklerle açıklar.
7 Masalın eğitsel işlevini açıklar.
8 Masal anlatımında ses, nefes ve beden kullanımının önemini açıklar.
9 Öğrencilerin yaş özelliklerine göre masalı nasıl seçeceğini açıklar.
10Masal anlatımında müziğin önemini açıklar.
11Masalda ve masal anlatımında ritmin önemini açıklar
12Masal anlatımında ritim,dans, devinim ile ritmik oyunlar tasarlar.
13Masal anlatımında diksiyon, tonlama, ritm ve beden kullanımı dikkat eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler122
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1SİBEL DURU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 5037 HİKAYE VE MASAL ANLATICILIĞI 2 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SİBEL DURU sduru@pau.edu.tr EGT B0403 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin genel amacı; geleneksel masal anlatıcılığı eğitimi ile Öğretmen adaylarının mesleki ve kişisel gelişimini desteklemek, kendi kültürel yapılarını daha yakından tanıyarak milli ve evrensel mesleki tutum ve değerlerini geliştirmelerine destek olmaktır.
İçerik Masalın Temel Unsurları ve Yapısı, Masal Türleri, Masalların Sınıflandırması, Hikâyenin ve Masal Ortamının Hazırlanması, Hikâye ve Masal Anlatımı, Hikâye ve Masal Anlatma Teknikleri, Doğaçlama, Anlatıcı, Dinleyici ve Hikâye arasındaki ilişki, Beden Farkındalığı, Mekan Farkındalığı, Beden ve Mekan ilişkisi, Hikâye ve Masal Anlatıcılığında Kendimizi Nasıl Geliştirebiliriz?, Hayal Gücü Geliştirme Etkinlikleri, Hikâye ve Masalların Eğitim Ortamlarında Kullanımı, Hikâye ve Masalın Bilinçaltına Etkisi, Hikâye ve Masal Yazım Etkinlikleri, Masal ve Hikayenin İyileştici Gücü, Masal ve Hikayelerle Çocuk Analizi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Masalla Tanışma, Masallara Dair Kavramlar
2 Gelenekten Geleceğe Masal Anlatıcılığının kısa tarihi
3 Anadolu Masallarının İçerik ve Biçim Açısından İncelenmesi
4 İletişim, Masallarda Bağ Kurma ve Bağlam
5 İletişim, Masallarda Bağ Kurma ve Bağlam
6 Masal Anlatmaya Hazırlanma
7 Ritm, tekrar, hız, jest,
8 Eşikler
9 masalın çocuk gelişimine etkisi
10 Hikaye/masal temelli ders planı oluşturma 1
11 Hikaye/masal temelli ders planı oluşturma 2
12 Hikaye/masal temelli ders planı oluşturma 3
13 uygulama
14 uygulama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları