Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5012EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME2 + 08. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Program geliştirme ile ilgili temel kavramları ve program türlerini tanımak, program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklamak, eğitim programının temel ögeleri arasındaki ilişkileri analiz etmek, program geliştirme aşamalarına uygun bir öğretim programı taslağı hazırlamak, program değerlendirme yaklaşım ve modellerini tanımak ve açıklamak, Türkiye’de ve dünyadaki eğitimde program geliştirme çalışmalarını incelemektir.
Ders İçeriği Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Program geliştirme ile ilgili temel kavramları ve program türlerini açıklar.
2Program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklar
3Eğitim programının ögeleri arasındaki ilişkileri çözümler.
4Program geliştirme aşamalarına uygun bir öğretim programı taslağı hazırlar
5Türkiye ve dünyadaki program geliştirme çalışmalarını değerlendirir
6Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin görev ve sorumluluklarını fark eder
7Program değerlendirme yaklaşımlarını tanır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31
ÖK 003                               
ÖK 004                               
ÖK 005                               
ÖK 006                               
ÖK 007                               
Ara Toplam                               
Katkı0000000000000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)133
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz2SERHAT SÜRAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5012 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME 2 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SERHAT SÜRAL ssural@pau.edu.tr EGT A0331-03 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Program geliştirme ile ilgili temel kavramları ve program türlerini tanımak, program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklamak, eğitim programının temel ögeleri arasındaki ilişkileri analiz etmek, program geliştirme aşamalarına uygun bir öğretim programı taslağı hazırlamak, program değerlendirme yaklaşım ve modellerini tanımak ve açıklamak, Türkiye’de ve dünyadaki eğitimde program geliştirme çalışmalarını incelemektir.
İçerik Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş. Eğitimde Program Geliştirme Kavramı
2 Eğitim Programlarının Türleri - Eğitim Programlarının Öğeleri
3 EĞİTİM PROGRAMININ KURAMSAL HALİ 1- Kuramsal Temeller a) Psikolojik – Toplumsal
4 EĞİTİM PROGRAMININ KURAMSAL HALİ 1- Kuramsal Temeller b) Tarihsel – Felsefi
5 EĞİTİM PROGRAMININ KURAMSAL HALİ 2- Modeller a) Tasarı Modelleri
6 EĞİTİM PROGRAMININ KURAMSAL HALİ 2- Modeller b) Geliştirme Modelleri
7 EĞİTİM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI 1- Çalışma Grupları
8 EĞİTİM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI 2- İhtiyaç Analizi
9 EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ 1- Hedef
10 EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ 1- Hedef (Devam)
11 EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ 2-İçerik
12 EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ 3-Eğitim Durumları
13 EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ 4- Sınama Durumları
14 Eğitimde Program Kavramına Eleştirel Bir Bakış
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Özcan Demirel. Program Geliştirme. Pegem Yayınları. 2010Türkçe
Veysel Sönmez. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Anı Yayıncılık. 2009Türkçe
Fatma Varış. Program Geliştirme. Alkım Yayıncılık. 1996Türkçe
G.J. Posner. Analyzing the Curriculum. McGraw-Hill: Boston. 2004Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları