Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 5011TÜRK İŞARET DİLİ2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşantı içerisinde gerektiğinde bu dili kullanabilme becerisini kazanma. Ayırca işaret dilinde sportif kavramlar üzerine yoğunlaşmak
Ders İçeriği şaret diliyle ilgili temel kavramlar; Türk işaret dili, tarihi ve özellikleri; Türk işaret dilinde harfler; ses bilgisi; işaretin iç yapısı, eşzamanlılık ve ardışıklık; ses bilgisi açısından el alfabesi; işaret dilinde şekil bilgisi, işaretin yapılanışı ve biçimlenişi; sözcük sınıfları ve zamirler; işaret dilinde söz dizimi; sözcük dizilişi, cümle türleri; soru cümleleri; işaret dilinde anlambilim; anlam ve gönderim, anlam türleri, deyimler; Türk işaret dili ile karşılıklı konuşma.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İŞARET DİLİNİ AKTİF OLARAK KULLANIR.
2İŞARET DİLİNİ KULLANARAK BİLİŞİM VE İLETİŞİME YÖNELİK BİLGİ VE BECERİLERİ GELİŞTİRİR.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31
ÖK 0014342311112332111112224242452322
ÖK 0022221211122312112242233233342324
Ara Toplam6563522234644223354457475794646
Katkı3332311122322112232234243452323

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler122
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1CANAN ALPLER YALÇIN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 5011 TÜRK İŞARET DİLİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. CANAN ALPLER YALÇIN cyalcin@pau.edu.tr EGT A0331-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşantı içerisinde gerektiğinde bu dili kullanabilme becerisini kazanma. Ayırca işaret dilinde sportif kavramlar üzerine yoğunlaşmak
İçerik şaret diliyle ilgili temel kavramlar; Türk işaret dili, tarihi ve özellikleri; Türk işaret dilinde harfler; ses bilgisi; işaretin iç yapısı, eşzamanlılık ve ardışıklık; ses bilgisi açısından el alfabesi; işaret dilinde şekil bilgisi, işaretin yapılanışı ve biçimlenişi; sözcük sınıfları ve zamirler; işaret dilinde söz dizimi; sözcük dizilişi, cümle türleri; soru cümleleri; işaret dilinde anlambilim; anlam ve gönderim, anlam türleri, deyimler; Türk işaret dili ile karşılıklı konuşma.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İşaret dili nedir?Türk işaret dilinin genel özellikleri,Türkiyede işitme engelliler
2 Parmak Alfabesi,Aile ve çevresi, Vücudumuz
3 Sağlık,Fiiller
4 Sıfatlar, Zıt Anlamlılar
5 Sayılar, matematik İşaretleri ve ölçüleri,Duygular
6 Zaman Ve Dilimleri,Taşıtlar ve Trafik
7 Renkler, Okul ve Eğitim, Isıtma Araçları ve Yakacaklar
8 Giyecek ve Takılar,Yiyecek ve İçecekler, Ev ve Ev Eşyaları
9 Uygulama - Karşılıklı konuşma
10 Meslekler, El Takımları ve Makineler, Bitkiler ve Hayvanlar
11 Müzik ve Müzik Aletleri, Spor ve Spor Kulüpleri
12 İsimler
13 Yönler, Hava ve Coğrafi Terimler,Deyimler
14 Türkiyenin İlleri,Ülkeler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim ProgramıTürkçe
Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB,2012Türkçe
Murat Attila,Konuşan Eller,Temel İşaret DiliTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları