Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 2008EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders, bilimsel bilgiyi edinme süreçlerini bilen, problemine uygun hipotezler üreterek, hipotezlerine uygun bir araştırma süreci yürütebilen psikolojik danışman/öğretmenler yetiştirmeyi amaçlar.
Ders İçeriği Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilimsel araştırma süreciyle ilgili temel kavramları tanır
2Bilimin, bilimsel yöntemin ve bilimsel araştırmanın önemini kavrar.
3Bilimle ve bilimsel araştırmayla ilgili farklı kaynakları tanır.
4Bilimsel araştırma süreci hakkında (araştırma problemi yazma ve yöntemi tanımlama) bilgilenir.
5Alanında kullanacağı temel ölçme araçlarının özelliklerini ve geliştirilme yollarını tanır.
6Rapor yazma ve hazırlama süreçleri hakkında bilgilenir.
7Temel istatistiksel süreçler hakkında bilgilenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler122
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar5MUSTAFA GÖKCAN
Detay 2023-2024 Bahar6MUSTAFA GÖKCAN
Detay 2022-2023 Bahar6TOLGA COŞGUNER
Detay 2022-2023 Bahar7TOLGA COŞGUNER
Detay 2021-2022 Bahar5EREN CAN AYBEK
Detay 2021-2022 Bahar6EREN CAN AYBEK
Detay 2020-2021 Bahar11ÖMÜR KAYA KALKAN
Detay 2020-2021 Bahar12ÖMÜR KAYA KALKAN
Detay 2019-2020 Bahar15TOLGA COŞGUNER
Detay 2019-2020 Bahar16TOLGA COŞGUNER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 2008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2 + 0 5 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Arş. Gör. MUSTAFA GÖKCAN mgokcan@pau.edu.tr EGT A0331-03 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders, bilimsel bilgiyi edinme süreçlerini bilen, problemine uygun hipotezler üreterek, hipotezlerine uygun bir araştırma süreci yürütebilen psikolojik danışman/öğretmenler yetiştirmeyi amaçlar.
İçerik Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Araştırma Yöntemleriyle İlgili Temel Kavramlar ve İlkeler (1)
2 Araştırma Yöntemleriyle İlgili Temel Kavramlar ve İlkeler (2)
3 Bilimsel Araştırmalarda Temel Paradigmalar Araştırma Modelleri ve Türleri
4 Problemi Fark Etme ve Problemi Belirleme Literatür Tarama Araştırmanın Amacını ve Araştırma Sorularını Belirleme
5 Değişken Hipotez Kurma
6 Örneklemi Belirleme Veri Toplama
7 Nicel Araştırmalarda Verilerin Analizi ve Değerlendirilmesi
8 Nitel Araştırmalarda Verilerin Analizi ve Değerlendirilmesi
9 Ara Sınav
10 Güvenirlik ve Geçerlik
11 Makale ya da Tez İnceleme, Değerlendirme ve Sunma
12 Bilimsel Araştırma Etiği Araştırma İlkelerine ve Etiğine Uygun Araştırma Raporu Hazırlama
13 Makale, Tez ve Veri Tabanlarına Erişim Kaynakça Gösterimi
14 Karma Yöntem Araştırmalar ve Meta-Analiz Eğitimde Aksiyon (Eylem) Araştırması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Yılmaz, K., & Arık, R. S. (Eds.). (2022). Eğitimde Araştırma Yöntemleri (2. Baskı). PEGEM AkademiTürkçe
Özmen, H. & Karamustafaoğlu, O. (Eds.). Eğitimde Araştırma Yöntemleri (4. Baskı). PEGEM AkademiTürkçe
Tabak, H., Aksu Dünya, B., & Şahin, F. (Eds.). (2022). Eğitimde Araştırma Yöntemleri (1. Baskı). PEGEM AkademiTürkçe
İlğan, A., & Ekinci, A. (Eds.) (2023). Eğitimde Araştırma Yöntemleri (1. Baskı). Nobel Akademik YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları