Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 5011SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ2 + 02. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sınıf içi öğrenmeleri değerlendirme becerileri kazanmak
Ders İçeriği Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sınıf içi değerlendirme tekniklerini kullanma becerisi kazanmak
2Değerlendirilmede dikkat edilecek hususları açıklamak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0015555555 555555
ÖK 00255  55  55 5 5
Ara Toplam10105510105 1010510510
Katkı55335530553535

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler12929
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12323
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2022-2023 Bahar1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2022-2023 Güz1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2021-2022 Güz1İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2020-2021 Güz1MERVE CANBELDEK EROL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 5011 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi İZZET BAKİ KARAOĞLU ibkaraoglu@pau.edu.tr EGT A0133-11 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Sınıf içi öğrenmeleri değerlendirme becerileri kazanmak
İçerik Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin ve Hedeflerin Tanıtımı, Ders İçeriğinin Açıklanması.
2 Temel kavramlar. Değerlendirme nedir?
3 Temel kavramlar. Erken Çocukuk Döneminde Değerlendirme
4 Neyi Niçin ve Ne Zaman Değerlendiriyoruz?
5 Okul Öncesi Eğitimde Değerlendirme Türleri
6 Formal Değerlendirme Araçları
7 İnformal Değerlendirme Araçları
8 Gözlem. Gözlem Türleri. Anekdot kaydı
9 Gözlem Türleri. Derecelendirme Ölçekleri
10 Alternatif Değerlendirme. Dinamik Değerlendirme. Program Temelli değerlendirme
11 Portfolyolar
12 Erken Çocuklukta Portfolyo Değerlendirmesi
13 Öğrenmeleri Değerlendirmede Aile katılımı
14 Okul Öncesi Eğitim Programı ve Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Erken Çocukluk döneminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi, Oralie Mcafee, Deborah S.Leong.(Çeviri Editörü: Birsen Ekinci Palut), Nobel Yayınevi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları