Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 5036P4C, ÇOCUKLAR VE TOPLULUKLAR İÇİN FELSEFE 2 + 06. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; UNESCO tarafından da etkili bir öğretim yöntemi olarak kabul edilen, dünyada birçok ülkede yaygın olarak kullanılan P4C(çocuklar ve topluluklar için felsefe) yöntemini öğretmen adaylarına öğretmek ve onların sadece felsefi sorgulama becerilerini değil aynı zamanda eleştirel, yaratıcı, özenli düşünme ve işbirlikli öğrenme becerilerinin gelişimini destekleyerek, öğretmenlik mesleğine başladıklarında benzer uygulamalarla öğrencilerinin yada farklı grupların düşünme becerilerini geliştirecek beceriler kazanmalarını desteklemektir.
Ders İçeriği Çocuklar ve topluluklar için felsefenin (P4C) tarihsel ve teorik temelleri, P4C’nin felsefi kökenleri, Felsefi soruşturmada oyunlar, felsefenin alanları, P4C’nin eğitimde farklı alanlarda kullanımı, felsefi soruşturma sürecinde uyarıcı sunma, felsefe soruşturma oturumlarında felsefi soru oluşturma, sorgulama sürecinde felsefi temalar, P4C’de kullanılan yöntemler, çocukluk tarihi, çocuk kitaplarının P4C uygulamaları için analizi, P4C uygulamaları için ders tasarımı.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2P4C’nin temel kavramlarını bilir.
3Felsefenin temel alanlarını bilir
4Felsefi soruları diğer soru türlerinden ayırt eder
5Felsefi sorular oluşturur.
6P4C için uygun uyarıcılar seçer.
7Felsefi bir sorunun ve felsefi bir tartışmanın doğasını araştırıp raporlaştırır
8P4C de kullanılabilecek farklı uyarıcıları analiz eder
9Bir P4C uygulamasını planlar
10Hazırladığı bir P4C planını uygular.
11P4C uygulamalarında yöntemleri etkili bir şekilde kullanır.
12Bir P4C uygulamasını raporlaştırır ve değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1SİBEL DURU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 5036 P4C, ÇOCUKLAR VE TOPLULUKLAR İÇİN FELSEFE 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SİBEL DURU sduru@pau.edu.tr EGT A0022-02 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı; UNESCO tarafından da etkili bir öğretim yöntemi olarak kabul edilen, dünyada birçok ülkede yaygın olarak kullanılan P4C(çocuklar ve topluluklar için felsefe) yöntemini öğretmen adaylarına öğretmek ve onların sadece felsefi sorgulama becerilerini değil aynı zamanda eleştirel, yaratıcı, özenli düşünme ve işbirlikli öğrenme becerilerinin gelişimini destekleyerek, öğretmenlik mesleğine başladıklarında benzer uygulamalarla öğrencilerinin yada farklı grupların düşünme becerilerini geliştirecek beceriler kazanmalarını desteklemektir.
İçerik Çocuklar ve topluluklar için felsefenin (P4C) tarihsel ve teorik temelleri, P4C’nin felsefi kökenleri, Felsefi soruşturmada oyunlar, felsefenin alanları, P4C’nin eğitimde farklı alanlarda kullanımı, felsefi soruşturma sürecinde uyarıcı sunma, felsefe soruşturma oturumlarında felsefi soru oluşturma, sorgulama sürecinde felsefi temalar, P4C’de kullanılan yöntemler, çocukluk tarihi, çocuk kitaplarının P4C uygulamaları için analizi, P4C uygulamaları için ders tasarımı.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders içeriğinin ve temel kavramların tanıtılması
2 Çocuklar ve topluluklar için felsefenin (P4C) tarihsel ve teorik temelleri
3 Felsefenin alanları
4 Felsefi soruşturma sürecinde uygulanan yöntemler
5 Felsefi soruşturma sürecinin planlanması
6 Felsefi soruşturma sürecinde soru sorma
7 Felsefi soruşturma sürecinde kolaylaştırıcının rolü
8 Felsefi soruşturma sürecine uygun uyarıcıların kullanılması
9 Ara sınav
10 Felsefi soruşturma sürecinde kullanılan stratejiler
11 Felsefi soruşturma sürecinde kullanılan stratejiler
12 Felsefi soruşturma sürecini değerlendirme
13 Ödev sunumları
14 Ödev sunumları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları