Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 5016ERKEN ÇOCUKLUKTA RİTİM, DANS VE ORFF EĞİTİMİ2 + 08. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Okul öncesi eğitimde, çocuğun gelişimi ve öğrenmesini desteklemek için ritim, dans ve Orff etkinliklerinden etkili şekilde yararlanabilme.
Ders İçeriği Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi, ses, tempo gelişimi, bu kavramların gelişim alanları ile ilişkisi; eğitim ortamı düzenleme, ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü, Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme, dans-hareket, kendini ifade etme, kendi müziğini oluşturma ve Orff aletlerini kullanabilme; okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ritimsel algının gelişimi, ses, tempo gelişimi, bu kavramların gelişim alanları ile ilişkisini açıklar.
2Ritim, dans ve Orff etkinliklerine yönelik eğitim ortamı düzenler.
3Okul öncesi eğitim programına uygun ritim, dans ve Orff etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler12929
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12323
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ŞADİYE CAN GÜL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 5016 ERKEN ÇOCUKLUKTA RİTİM, DANS VE ORFF EĞİTİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Arş. Gör. ŞADİYE CAN GÜL sgul@pau.edu.tr EGT A0133-02 EGT A0133-03 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Okul öncesi eğitimde, çocuğun gelişimi ve öğrenmesini desteklemek için ritim, dans ve Orff etkinliklerinden etkili şekilde yararlanabilme.
İçerik Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi, ses, tempo gelişimi, bu kavramların gelişim alanları ile ilişkisi; eğitim ortamı düzenleme, ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü, Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme, dans-hareket, kendini ifade etme, kendi müziğini oluşturma ve Orff aletlerini kullanabilme; okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Müziğe ilişkin temel kavramlar, ritimsel algı, ses gelişimi ve gelişim alanları ile ilişkisi. Ritim ve dans kavramlarının, insan doğasıyla bağdaştırılarak tanımlanması.
2 Ritim kalıplarının incelenmesi ve farklı vuruşlardaki ritimler arasındaki geçişlerin çalışılması.
3 Çocuklara yönelik dans türlerinin belirlenerek dansın temel bileşenlerinin çözümlenmesi, beden hareketlerinin anlamlarının incelenmesi.
4 Beden perküsyonun tanımlanması ve duyulan ritme ya da melodiye beden perküsyonu ile eşlik edebilme.
5 Çocuk şarkısı yazımına yönelik ritmik okuma yapılması, heceleme yöntemi ile sözlerin vuruşlar üzerine yerleştirilmesi. Adım atarak ritmik olarak şarkı söyleme egzersizlerinin yapılması.
6 Çocukların gelişim sürecine uygun olarak tahmin edebileceği ve/veya bildiği bir nesne veya kavramın spontane olarak şiir haline getirilmesi.
7 Çocuk etkinliklerine yönelik ritmik ve/veya müzikli koreografi oluşturmak için gruplar halinde yaratıcı doğaçlama çalışmalarının yapılması.
8 Beden perküsyonu doğaçlamaları kullanılarak verilen bir konu üzerine grup çalışması yapılması ve yazılan şiirdeki sözlerin beden vasıtasıyla dramatize edilerek anlatılması.
9 Okul öncesi çocuklar için yazılmış şarkıların ritmik olarak incelenmesi. Bu şarkıların ritim ve sözlerinin uyumluluğunun değerlendirilmesi. Şarkı yazımında prozodi kavramının tanımlanması ve açıklanması.
10 Çocuklara yönelik koreografi hazırlama ve müzikli çocuk etkinlikleri oluşturma sürecinde müzik etkinliğinin planlanması.
11 Orff Schulwerk müzik ve hareket eğitimi
12 Orff Schulwerk müzik ve hareket eğitimi
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Babikyan, L. (2022). Yaratıcı dans-hareketli pedagoji. TÖZ Yayıncılık. Türkçe
Bilen, S., Özevin, B. ve Uçal Canakay, E. (2017). Orff destekli etkinliklerle müzik eğitimi. Müzik Eğitimi Yayınları. Türkçe
Carline, S. (2016). Yaratıcı dans için ders planları. (1. Baskı). (M. S. Gönen, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık. (Orijinal eserin basım tarihi 2011, 1. Baskı).Türkçe
Gönen, M. S. (Ed.). (2020). Erken çocuklukta ritim, dans ve orff eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık.Türkçe
Milli, Z. M. ve Özyoğurtcu, S. (2017). Orffestra- “bir varmış bir yokmuş”: hikâyelerle Orff Schulwerk uygulamaları. Eğiten Kitap.Türkçe
Milli, Z. M. ve Özyoğurtcu, S. (2017). Orffestra hay-di baş-la: temalarla Orff Schulwerk uygulamaları. Eğiten Kitap.Türkçe
Milli, Z. M. ve Özyoğurtcu, S. (2017). Türk müziği ile orff-Orffestra. Eğiten Kitap.Türkçe
Ojala Koçak, K. ve Erol, O. (2006). Karamela sepeti çocuklar için müzik ve hareket eğitimi. Morpa Kültür Yayınları.Türkçe
Plevin, M., Garcia, M. E. ve Macagno, P. (2018). Yaratıcı hareket ve dans. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Türkçe
Toksoy, A. C. (2014). Orff yaklaşımı elementer müzik ve hareket eğitimine giriş. İTÜ Vakfı Yayınları.Türkçe
Yaprak Kotzian, E. (2018). Orff-Schulwerk elementer müzik ve hareket pedagojisinin temelleri. PAN Yayıncılık.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları