Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 5002ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI2 + 02. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Geleneksel çocuk oyunlarını tanıma ve bu oyunların özelliklerini kavrama, çocukların gelişimine olan katkısını açıklama, geleneksel çocuk oyunlarını okul öncesi eğitim etkinlikleri içinde planlama ve uygulama.
Ders İçeriği Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Geleneksel çocuk oyunlarını açıklar
2Geleneksel Çocuk Oyunlarının önemini kavrar
3Geleneksel çocuk oyunlarını uygular
4Geleneksel çocuk oyunlarını planlar
5Geleneksel çocuk oyunlarını uygular

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler12929
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12323
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1ASİYE İVRENDİ
Detay 2020-2021 Bahar1ASİYE İVRENDİ
Detay 2019-2020 Bahar1ASİYE İVRENDİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 5002 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASİYE İVRENDİ aivrendi@pau.edu.tr EGT A0133-03 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Geleneksel çocuk oyunlarını tanıma ve bu oyunların özelliklerini kavrama, çocukların gelişimine olan katkısını açıklama, geleneksel çocuk oyunlarını okul öncesi eğitim etkinlikleri içinde planlama ve uygulama.
İçerik Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Erken çocuklukta oyun
2 Oyun ve oyuncağın tarihçesi Oyunun önemi
3 Kültür ve oyun Geleneksel çocuk oyunlarının tanımı, önemi
4 Geleneksel çocuk oyunlarının sınıflandırılması, yapısı, kuralları Geleneksel çocuk oyunlarının azalmasının olası nedenleri
5 Geleneksel oyunların kültürel değeri
6 Erken çocukluk eğitimi kurumlarında çocukların oyun olanakları
7 Çocukların oyun tercihleri
8 Çocukların oyun tercihleri
9 MEB Okul Öncesi Eğitimi Programında oyunun yeri
10 Geleneksel oyunlar ve motor gelişim
11 Geleneksel oyunlar ve sosyal-duygusal alan
12 Geleneksel oyunlar ve bilişsel -dil gelişim
13 Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama
14 Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları