Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 203ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ3 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Etkili bir öğretimin gerçekleştirilebilmesi için öğretim etkinliklerinin planlanması, öğrenci merkezli öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesinde kullanılan öğrenme yaklaşımları, öğretim stratejileri ile öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanmasına yönelik bilgi ve becerileri geliştirmektir.
Ders İçeriği Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim- öğretim ile ilgili temel kavramları tanımlar
2Öğretim ile ilgili temel kavramlar arasında ilişki kurarak kavram haritası oluşturur
3Öğrenme ve öğretim ilkelerini örneklerle açıklar
4Öğretim programının öğeleri arasında ilişki kurar
5Öğretim hizmetinin niteliğini artıran değişkenleri açıklar
6Öğrenme –öğretme yaklaşım ve modellerin özelliklerini açıklar
7Öğretim ve öğrenme stratejilerini açıklar
8Öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini açıklar
9Kendi alanında örnek plan hazırlar
10Kendi alanındaki bir öğretmenin, sahip olması gereken yeterliklerini açıklar
11Öğretim araç ve gereçlerini tanır
12Planlamanın önemini fark eder
13Kendi öğrenme stratejisinin farkına varır
14Öğretimde materyal (araç-gereç) kullanmanın önemini fark eder

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00144 444 444  4 
ÖK 002343434434 34 4
ÖK 003 4   4 4 4 5  
ÖK 004 52   212 22  
ÖK 005    55  434   
ÖK 006121 2 43444   
ÖK 007 33 3 3  34   
ÖK 008 454   55    4
ÖK 00944     555  55
ÖK 01034 33  4445555
ÖK 01155      5 5555
ÖK 012          5555
ÖK 01344  555    55 
ÖK 014         55555
Ara Toplam2443141525221829373237363433
Katkı23112212323322

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz14İZZET BAKİ KARAOĞLU
Detay 2023-2024 Güz15İZZET BAKİ KARAOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 203 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 3 + 0 14 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi İZZET BAKİ KARAOĞLU ibkaraoglu@pau.edu.tr EGT A0133-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Etkili bir öğretimin gerçekleştirilebilmesi için öğretim etkinliklerinin planlanması, öğrenci merkezli öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesinde kullanılan öğrenme yaklaşımları, öğretim stratejileri ile öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanmasına yönelik bilgi ve becerileri geliştirmektir.
İçerik Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin kapsamının tanıtımı, Dönem içi çalışmalar.
2 Temel Kavramlar ( Eğitim, öğretim, yaşantı, Eğitim programı, Eğitim Durumu )
3 Temel Kavramlar ( Eğitim programının ögeleri, program düzenleme, değerlendirme
4 Eğitimde Hedefler ve özellikleri / Hedeflerin sınıflaması (Genelden özele ).
5 Eğitimde Hedefler / Hedeflerin Sınıflaması.
6 Hedef - Kazanım örnekleri / Eğitim programlarında içerik.
7 Öğrenme Kuramları ve Öğrenme ilkeleri
8 Öğrenme-Öğretme Süreci Basamakları
9 Öğrenme öğretme modelleri (Programlı Öğretim ,Okulda Öğrenme, Tam Öğrenme)
10 Temel Öğretme-Öğrenme Yaklaşımları (Sunuş , Buluş , Araştırma-İnceleme yaklaşımları). Yöntem ve Teknikler
11 Yöntem ve teknikler
12 Yapılandırmacılık, Çoklu zeka.
13 İşbirlikli Öğrenme ve Teknikleri.
14 Öğretimin Planlanması / Plan uygulama örnekleri.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Açıkgöz, K. Ü. (2004). Aktif öğrenme (6. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.Türkçe
Bloom, B. S. (1994). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çev.: D. A. Özçelik.) Ankara: MEB YayıneviTürkçe
Demirel, Ö. (Editör). (2007). Eğitimde yeni yönelimler (3. Baskı). Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Doğanay, A. (Editör). (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Türkçe
Sönmez, V. (2014). Öğretim ilke ve yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları