Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 5105ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNLENDİRME2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, çocukta davranış yönlendirmeye yönelik kuramsal bir bakış açısı geliştirme, olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, olumlu davranışları desteklemeye ve olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; eğitim ortamını düzenleme ve destekleyici sınıf atmosferi oluşturma ve davranış yönlendirmede ebeveynlerle ile iş birliği yapma ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olmalarıdır.
Ders İçeriği Çocukta davranış yönlendirmeye yönelik kuramsal bir bakış açıları, olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, olumlu davranışları desteklemeye ve olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme eğitim ortamını düzenleme, destekleyici sınıf atmosferi oluşturma ve davranış yönlendirmede ebeveynlerle ile iş birliği yapma
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocukta davranış yönlendirmeye yönelik kuramsal bir bakış açısı geliştirir.
2Olumlu ve olumsuz davranışları belirleyebilir.
3Olumlu davranışları destekleme ve olumsuz davranışları söndürmeye yönelik tekniklerini bilir.
4Eğitim ortamını düzenleme ve destekleyici sınıf atmosferi oluşturma

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler12929
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12323
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN
Detay 2022-2023 Bahar1FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 5105 ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNLENDİRME 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATMA NİLGÜN CEVHER KALBURAN nkalburan@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı, çocukta davranış yönlendirmeye yönelik kuramsal bir bakış açısı geliştirme, olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, olumlu davranışları desteklemeye ve olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; eğitim ortamını düzenleme ve destekleyici sınıf atmosferi oluşturma ve davranış yönlendirmede ebeveynlerle ile iş birliği yapma ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olmalarıdır.
İçerik Çocukta davranış yönlendirmeye yönelik kuramsal bir bakış açıları, olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, olumlu davranışları desteklemeye ve olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme eğitim ortamını düzenleme, destekleyici sınıf atmosferi oluşturma ve davranış yönlendirmede ebeveynlerle ile iş birliği yapma
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı
2 Çocuklarla sevgi dolu ve duyarlı ilişkiler geliştirme-1
3 Çocuklarla sevgi dolu ve duyarlı ilişkiler geliştirme-2
4 Yüksek kaliteli ve destekleyici ortamlar oluşturma-1
5 Yüksek kaliteli ve destekleyici ortamlar oluşturma-2
6 Sosyal duygusal öğretim stratejileri-1
7 Sosyal duygusal öğretim stratejileri-2
8 Davranış yönlendirme araçları geliştirme-1
9 Davranış yönlendirme araçları geliştirme-2
10 Davranış yönlendirme araçları geliştirme-3
11 Zorlu davranışlara müdahale uygulamaları-1
12 Zorlu davranışlara müdahale uygulamaları-2
13 Davranış yönlendirme stratejilerini hayata geçirmek için temel liderlik becerileri
14 Dersin değerlendirmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları