Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 5113ERKEN ÇOCUKLUKTA STEM+A EĞİTİMİ2 + 08. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının erken çocuklukta STEM+A eğitimi planlama ve uygulamaya yönelik profesyonel mesleki gelişimlerini desteklemektir. Bu derste öğretmen adaylarının STEM+A eğitimine yönelik planlama ve uygulama öz-yeterlikleri, farkındalıkları, tutumlarını ve öğretimsel inançlarını olumlu yönde desteklenir. Bu derste öğretmen adayları STEM+A eğitimini çocuklarla uygulama olanağı bulurlar.
Ders İçeriği Dersin işleniş süreci, tanıtım, sunum, etkinlikler, tartışma, eylem planlama ve değerlendirme kısımlarından oluşmaktadır. Her hafta erken STEM+A eğitiminin farklı bir boyutuna odaklanmaktadır. Bu boyutlar arasında STEM+A eğitiminin kavramsal kuramsal temelleri, STEM+A disiplinlerinin içeriği (bilim, teknoloji, mühendislik, matematik ve sanat), resimli çocuk kitapları ile STEM+A, sınıf dışında STEM+A, STEAM+A ile kodlama ve robotik, çocuklarla tasarım ve mühendislik uygulamaları, STEM+A öğrenme merkezlerini düzenleme, STEM+A eğitimi sürecinde aile katılımı, kapsayıcı STEM+A (kızlar ve sosyoekonomik düzeyi düşük çocuklar gibi dezavantajlı gruplara yönelik STEM+A, özel gereksinimli bireylere yönelik STEM+A) ve STEM+A eğitiminde ölçme ve değerlendirme yer almaktadır. Son olarak ise öğretmen adayları STEM+A eğitimine uygun etkinlik planlayacak ve uygulamasını yapacaklardır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1STEM+A eğitiminin kavramsal, kuramsal temellerini bilir.
2STEM+A eğitim sürecini günlük yaşamla ilişkilendirir.
3Çocukların gelişim özelliklerine göre STEM+A etkinlikleri planlar.
4Aile katılımlı STEM+A eğitimi etkinliği hazırlar.
5Resimli hikâye kitaplarına dayalı olarak STEM+A etkinliği planlar.
6Çocukları STEM+A öğrenmeye teşvik eden öğrenme merkezleri düzenler.
7Sınıf dışında çocuklara STEM+A kavramlarını destekleyen fırsatlar sunar.
8STEM+A eğitim sürecine aileyi dahil eder.
9Bilim eğitiminin STEM+A eğitimi içindeki önemini bilir.
10Teknoloji kullanımını gelişimsel açıdan uygun ilkeler doğrultusunda planlar.
11Erken çocukluk döneminde mühendisliğin kullanımını derinleştirir.
12Matematiğin STEM+A eğitimi içinde nasıl kullanılacağını bilir.
13Sanatın STEM+A eğitimindeki bağlamını bilir.
14Çocukların STEM+A öğrenmelerini değerlendirmek için değerlendirme yöntemleri geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00155555555555555
ÖK 00245445555454544
ÖK 00355555555555555
ÖK 00434534344444555
ÖK 0054 55  555  555
ÖK 0064444444   4555
ÖK 007455  555444 44
ÖK 00855555555555555
ÖK 00943334544555 55
ÖK 01043344443555555
ÖK 01154555544455555
ÖK 01244455545454543
ÖK 0135545 5 5 555 4
ÖK 014345454 55  544
Ara Toplam5956625751605460555355606164
Katkı44444444444445

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler12929
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12323
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları