Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 5108ÖĞRETMENLİKTE BİLİNÇLİ FARKINDALIK VE STRES AZALTMA PROGRAMI2 + 08. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerde stres yönetimi, zorlayıcı duygu ve durumlarla kalabilme, kaygı yönetimi, dikkat ve dikkati sürdürme, öz düzenleme becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır.
Ders İçeriği Bilinçli Farkındalık nedir? Duygu ve düşünce farkındalığı, Beyin ve stres ile ilişkisi, Nöroplastisite, Duygu, düşünce ve davranış yönetimi, Otomatik davranışları yönetme becerileri, Algılarımız, Beden Farkındalığı, Stres, Strese Bilgece Yanıt Vermek, Bilinçli Farkındalık ve İletişim, Şefkat
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilinçli farkındalık kavramını ve temel özelliklerini açıklar.
2Bilinçli farkındalık uygulamasının beyin ve sinir sistemi üzerindeki etkilerini sıralar.
3Temel bilinçli farkındalık pratiklerini uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler12929
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12323
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1FİLİZ TÜRKSEVEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 5108 ÖĞRETMENLİKTE BİLİNÇLİ FARKINDALIK VE STRES AZALTMA PROGRAMI 2 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FİLİZ TÜRKSEVEN fturkseven@pau.edu.tr EGT A0133-10 Dersin Devam Yüzdesi : %90
Amaç Öğrencilerde stres yönetimi, zorlayıcı duygu ve durumlarla kalabilme, kaygı yönetimi, dikkat ve dikkati sürdürme, öz düzenleme becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır.
İçerik Bilinçli Farkındalık nedir? Duygu ve düşünce farkındalığı, Beyin ve stres ile ilişkisi, Nöroplastisite, Duygu, düşünce ve davranış yönetimi, Otomatik davranışları yönetme becerileri, Algılarımız, Beden Farkındalığı, Stres, Strese Bilgece Yanıt Vermek, Bilinçli Farkındalık ve İletişim, Şefkat
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları