Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
LİSANS
EĞİTİM FAKÜLTESİ
TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
111 OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
OKL 4105
ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI
3 + 0
7. Yarıyıl
3
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Lisans
Ders Türü
Zorunlu
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, erken çocukluk dönemindeki öğrenme yaklaşımlarıyla ilgili temel becerilerin yanı sıra öğretmen adaylarının derinlemesine anlayışını geliştirmektir. Bu kapsamda, öğretmen adayları, çocukların öğrenme stillerini, ihtiyaçlarını ve gelişim özelliklerini anlamak için çeşitli teorik ve pratik yaklaşımları inceleyeceklerdir. Ayrıca, öğretmen adayları, öğrenme sürecini desteklemek için farklı yöntemler, stratejiler ve materyalleri etkili bir şekilde kullanmayı öğreneceklerdir. Bu ders aynı zamanda, öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını çeşitli bağlamlarda uygulama ve değerlendirme yeteneklerini geliştirmelerini sağlayarak, onların öğrenme-teaching süreçlerinde güven ve ustalık kazanmalarını amaçlar. Bu şekilde, öğretmen adayları, erken çocukluk eğitiminde etkili ve kapsayıcı bir öğrenme ortamı oluşturma konusunda daha hazır ve yetkin hale geleceklerdir.
Ders İçeriği
Öğrenmeye ilişkin temel ilke ve kavramlar; Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geribildirim, motivasyon, pekiştirmeler); öğrenme teorileri ve yaklaşımları (Davranışsal öğrenme teorileri, Bilişsel Teoriler, sosyal öğrenme teorileri ve beyin temelli öğrenme teorileri); Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için öğretmen ortam ve eğitim içeriğine yönelik düzenlemeler yapabilir. Bu ders, erken çocukluk dönemindeki öğrenme sürecini anlamak ve etkili öğretim stratejilerini geliştirmek için temel bir çerçeve sunar. İlk olarak, öğrenme kavramını ve sürecini tanımlayarak başlıyoruz. Öğrenmenin aktif bir süreç olduğunu, öğrencilerin bilgi ve becerileri kazanırken çeşitli faktörlerden etkilendiğini ve öğrenmenin bağlam, motivasyon ve geri bildirim gibi temel ilke ve kavramlarla ilişkili olduğunu vurguluyoruz. Ardından, erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri inceliyoruz. Geri bildirim, motivasyon ve pekiştireçler gibi unsurların, çocukların öğrenme sürecindeki performanslarını ve tutumlarını nasıl etkilediğini ve öğretmenlerin bu faktörleri nasıl etkili bir şekilde yönetebileceğini araştırıyoruz. Daha sonra, farklı öğrenme kuram ve yaklaşımlarını ele alıyoruz. Davranışçı öğrenme kuramları, bilişsel kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları gibi çeşitli teorileri inceliyoruz. Her bir yaklaşımın öğrenme sürecini nasıl açıkladığına ve öğretim pratiğine nasıl uygulanabileceğine odaklanıyoruz. Son olarak, erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için öğretmenlerin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemelerini inceliyoruz. Bu kapsamda, öğretmenlerin öğrenme ortamını nasıl destekleyici hale getirebileceği, motivasyonu artırıcı stratejilerin nasıl uygulanabileceği ve farklılaştırma tekniklerinin nasıl kullanılabileceği gibi konulara odaklanıyoruz. Bu ders, öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemindeki öğrenme sürecini anlamalarını ve etkili öğretim pratiği için gereken becerileri kazanmalarını sağlayarak, onları gelecekteki öğretim kariyerlerinde başarılı olmaları için hazırlamayı amaçlamaktadır.
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
Erken çocukluk döneminde kullanılan öğrenme yaklaşımlarını tanımlayabilme (Bilişsel, davranışçı, sosyal öğrenme, beyin temelli vb)
2
Farklı öğrenme yaklaşımlarına uygun etkinlikler planlayabilme
3
Farklı Öğrenme yaklaşımlarının avantaj ve dezavantajlarını açıklayabilme
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
No
PY 01
PY 02
PY 03
PY 04
PY 05
PY 06
PY 07
PY 08
PY 09
PY 10
PY 11
PY 12
PY 13
PY 14
ÖK 001
3
3
5
4
3
3
2
5
1
2
5
5
5
4
ÖK 002
3
4
5
4
4
2
2
3
4
5
5
4
4
2
ÖK 003
3
3
4
5
1
2
3
4
5
5
4
4
5
4
Ara Toplam
9
10
14
13
8
7
7
12
10
12
14
13
14
10
Katkı
3
3
5
4
3
2
2
4
3
4
5
4
5
3
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
14
2
28
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)
1
24
24
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)
1
26
26
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
78
3
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
Seçili dönemde ders açılmamıştır.
Yazdır
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları