Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 4105ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI3 + 07. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, erken çocukluk dönemindeki öğrenme yaklaşımlarıyla ilgili temel becerilerin yanı sıra öğretmen adaylarının derinlemesine anlayışını geliştirmektir. Bu kapsamda, öğretmen adayları, çocukların öğrenme stillerini, ihtiyaçlarını ve gelişim özelliklerini anlamak için çeşitli teorik ve pratik yaklaşımları inceleyeceklerdir. Ayrıca, öğretmen adayları, öğrenme sürecini desteklemek için farklı yöntemler, stratejiler ve materyalleri etkili bir şekilde kullanmayı öğreneceklerdir. Bu ders aynı zamanda, öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını çeşitli bağlamlarda uygulama ve değerlendirme yeteneklerini geliştirmelerini sağlayarak, onların öğrenme-teaching süreçlerinde güven ve ustalık kazanmalarını amaçlar. Bu şekilde, öğretmen adayları, erken çocukluk eğitiminde etkili ve kapsayıcı bir öğrenme ortamı oluşturma konusunda daha hazır ve yetkin hale geleceklerdir.
Ders İçeriği Öğrenmeye ilişkin temel ilke ve kavramlar; Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geribildirim, motivasyon, pekiştirmeler); öğrenme teorileri ve yaklaşımları (Davranışsal öğrenme teorileri, Bilişsel Teoriler, sosyal öğrenme teorileri ve beyin temelli öğrenme teorileri); Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için öğretmen ortam ve eğitim içeriğine yönelik düzenlemeler yapabilir. Bu ders, erken çocukluk dönemindeki öğrenme sürecini anlamak ve etkili öğretim stratejilerini geliştirmek için temel bir çerçeve sunar. İlk olarak, öğrenme kavramını ve sürecini tanımlayarak başlıyoruz. Öğrenmenin aktif bir süreç olduğunu, öğrencilerin bilgi ve becerileri kazanırken çeşitli faktörlerden etkilendiğini ve öğrenmenin bağlam, motivasyon ve geri bildirim gibi temel ilke ve kavramlarla ilişkili olduğunu vurguluyoruz. Ardından, erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri inceliyoruz. Geri bildirim, motivasyon ve pekiştireçler gibi unsurların, çocukların öğrenme sürecindeki performanslarını ve tutumlarını nasıl etkilediğini ve öğretmenlerin bu faktörleri nasıl etkili bir şekilde yönetebileceğini araştırıyoruz. Daha sonra, farklı öğrenme kuram ve yaklaşımlarını ele alıyoruz. Davranışçı öğrenme kuramları, bilişsel kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları gibi çeşitli teorileri inceliyoruz. Her bir yaklaşımın öğrenme sürecini nasıl açıkladığına ve öğretim pratiğine nasıl uygulanabileceğine odaklanıyoruz. Son olarak, erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için öğretmenlerin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemelerini inceliyoruz. Bu kapsamda, öğretmenlerin öğrenme ortamını nasıl destekleyici hale getirebileceği, motivasyonu artırıcı stratejilerin nasıl uygulanabileceği ve farklılaştırma tekniklerinin nasıl kullanılabileceği gibi konulara odaklanıyoruz. Bu ders, öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemindeki öğrenme sürecini anlamalarını ve etkili öğretim pratiği için gereken becerileri kazanmalarını sağlayarak, onları gelecekteki öğretim kariyerlerinde başarılı olmaları için hazırlamayı amaçlamaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Erken çocukluk döneminde kullanılan öğrenme yaklaşımlarını tanımlayabilme (Bilişsel, davranışçı, sosyal öğrenme, beyin temelli vb)
2Farklı öğrenme yaklaşımlarına uygun etkinlikler planlayabilme
3Farklı Öğrenme yaklaşımlarının avantaj ve dezavantajlarını açıklayabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00133543325125554
ÖK 00234544223455442
ÖK 00333451234554454
Ara Toplam910141387712101214131410
Katkı33543224345453

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları