1 | Ruh sağlığını tanımlar; ruh sağlığı yerinde olan bireylerin özelliklerini betimler; normal ve normal dışı davranış ölçütlerini sıralar. |
2 | Çocukluk döneminde ruh sağlığını yetişkinlik döneminden farklı kılan özellikleri betimler. |
3 | Çocuklarda ruh sağlığını etkileyen genetik, biyolojik ve psiko-sosyal etmenleri açıklar |
4 | Çeşitli kuramsal yaklaşımların, duygusal ve davranışsal bozuklukların nedenlerine ve düzeltilmesine ilişkin görüşlerini açıklar; bu yaklaşımların birbirlerinden farklılıklarını tartışır. |
5 | Çocuklarda duygusal ve davranışsal sorunları değerlendirme yöntemlerini betimler. |
6 | Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların belirtilerini betimler. |
7 | Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların nedenlerini açıklar. |
8 | Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların düzeltilmesine yönelik tıbbi ve psikolojik tedavi yöntemlerini açıklar |
9 | Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların önlenmesi ve düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik önerileri tartışır. |
10 | Sınıfta çocuklarda görülen sorun davranışların kontrolü konusunda uygulamalı davranış analizinin ilke ve yöntemlerini uygular
|