Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 3106ÇOCUK RUH SAĞLIĞI3 + 06. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders boyunca öğrenciler, ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, normal ve normal olmayan davranışların tanımını, çocukluk çağında görülen ruhsal bozuklukların ve uyum sorunlarının tanımını ve nedenlerini öğrenirler.
Ders İçeriği Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin[kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ruh sağlığını tanımlar; ruh sağlığı yerinde olan bireylerin özelliklerini betimler; normal ve normal dışı davranış ölçütlerini sıralar.
2Çocukluk döneminde ruh sağlığını yetişkinlik döneminden farklı kılan özellikleri betimler.
3Çocuklarda ruh sağlığını etkileyen genetik, biyolojik ve psiko-sosyal etmenleri açıklar
4Çeşitli kuramsal yaklaşımların, duygusal ve davranışsal bozuklukların nedenlerine ve düzeltilmesine ilişkin görüşlerini açıklar; bu yaklaşımların birbirlerinden farklılıklarını tartışır.
5Çocuklarda duygusal ve davranışsal sorunları değerlendirme yöntemlerini betimler.
6Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların belirtilerini betimler.
7Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların nedenlerini açıklar.
8Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların düzeltilmesine yönelik tıbbi ve psikolojik tedavi yöntemlerini açıklar
9Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların önlenmesi ve düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik önerileri tartışır.
10Sınıfta çocuklarda görülen sorun davranışların kontrolü konusunda uygulamalı davranış analizinin ilke ve yöntemlerini uygular

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
ÖK 008              
ÖK 009              
ÖK 010              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11515
Ödevler11919
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları