Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 3101ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ 2 + 15. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Erken çocuklukta fen eğitimi dersinin temel amacı, öğretmen adaylarında fen ve doğa kanunlarına karşı doğal bir merak uyandırmaktır. Bu bağlamda, ders içeriği genel olarak öğretmen adaylarına okul öncesi fen eğitiminde kullanabilecekleri teorik ve pratik bilgiler sunmaktadır. Bu bilgilerin aktarımında, uygun öğretme metotları ve öğretim materyalleri kullanılarak öğretmen adaylarının fen dünyasına ilgi duymaları ve anlamaları teşvik edilmektedir. Özellikle, öğretmen adaylarının gözlem yapmaları ve sorular sormaları teşvik edilerek öğrenme sürecinin etkin bir şekilde gerçekleşmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede, ders içeriği öğretmen adaylarına konularla ilgili deneyler yapma fırsatı sunarak fen ve doğa olaylarını keşfetmelerine olanak sağlamaktadır. Bu deneyimler, öğretmen adaylarının fen eğitimine ilişkin bilimsel düşünme becerilerini geliştirmelerine katkı sağlamak amacıyla tasarlanmıştır ve fen eğitiminin temel prensipleriyle uyumlu bir şekilde yürütülmektedir.
Ders İçeriği Erken çocukluk döneminde fen eğitimi, çocukların doğal meraklarını destekleyerek fen ve doğa olaylarına ilişkin anlayışlarını geliştirmeyi amaçlayan bir süreçtir. Bu dönemde fen eğitiminin önemi, çocukların meraklarını keşfetmelerini, sorgulamalarını ve keşifler yapmalarını teşvik ederek bilimsel düşünme becerilerini ve temel fen kavramlarını öğrenmelerini sağlamaktadır. Fen eğitiminde ilke ve standartlar, öğrencilerin bilimsel düşünme süreçlerini geliştirmeyi, fen ve doğa bilimlerine karşı olumlu tutumları teşvik etmeyi ve fen öğrenmelerini desteklemeyi amaçlamaktadır. Bu ilke ve standartlar çerçevesinde fen eğitimi, öğrencilere bilimsel süreç becerilerini öğretmek, bilimin doğasını anlamalarını sağlamak ve fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretmek için çeşitli teknikler ve yöntemler kullanmaktadır. Bilimsel süreç becerileri, gözlem yapma, sorgulama, hipotez oluşturma, deney tasarlama, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuç çıkarma gibi becerileri içermektedir. Fen eğitiminde bu becerilerin öğretilmesi, öğrencilerin fen ve doğa olayları hakkında derinlemesine anlayış geliştirmelerine yardımcı olmaktadır. Fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi, öğrencilerin fen ve doğa olaylarını keşfetmeleri, deneyler yapmaları ve kendi keşiflerini yapmaları için etkileşimli ve uygulamalı ortamlar sağlamayı amaçlamaktadır. Bu merkezler, öğrencilere fen etkinlikleri planlama ve uygulama becerilerini geliştirme fırsatı sunmaktadır. Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları, çocukların yaşlarına ve gelişim düzeylerine uygun olarak fen eğitimine odaklanmaktadır. Bu programlar, temel fen kavramlarını öğretmek, fen etkinliklerini planlamak ve uygulamak için rehberlik sağlamaktadır. Fen etkinlikleri planlama ve uygulama, öğrencilerin fen ve doğa olaylarını keşfetmelerini, deneyler yapmalarını ve fen kavramlarını öğrenmelerini sağlayacak etkili ve ilgi çekici etkinliklerin tasarlanması ve yürütülmesini içermektedir. Bu etkinlikler, öğrencilerin aktif katılımını teşvik ederek fen eğitimine olumlu bir katkı sağlamaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin önemini açıklar.
2Erken çocukluk döneminde kazanılması beklenen bilimsel süreç becerilerini tanımlar.
3Erken çocukluk döneminde fen eğitiminde kullanılabilecek teknikleri ve yöntemleri açıklar.
4Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programlarına örnekler verir.
5Erken çocukluk döneminde fen etkinliklerini planlar, uygular ve değerlendirir.
6Çocukların erken fen öğrenmelerini derinleştirmek için öğrenme merkezi düzenler.
7Erken çocukluk fen eğitiminde aile katılımını planlar.
8Çocukları bilimsel sorgulamaya teşvik eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00154445455555555
ÖK 00255444554555555
ÖK 00345555544444455
ÖK 00455544442533345
ÖK 00545454543211245
ÖK 0063 4 4455554444
ÖK 00745223345554111
ÖK 00825431115554455
Ara Toplam3234322730313233363330283335
Katkı44434444544444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11515
Ödevler11919
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları